VYBERTE SI REGION

Svitavské náměstí je chlouba nebo ostuda?

Svitavy - Chodím pod oblouky snad každý den. Stav vnímám, ale nijak mě nedrásá. Asi jsem si zvykl.

28.9.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Květa Korbářová

Abychom si uvědomili skutečnou realitu, často potřebujeme impuls. Dostal jsem ho direktem od kamaráda, který Svitavy na moje pozvání navštívil poprvé.

Nejsme centrem turistiky. Nabídnout můžeme sportovní areál nebo halu, jenže zajímá to turistu? Pak zbývá muzeum, park, díky za ně, a hlavně náměstí. To je navíc přímo na raně a první dotek s městem. Zmíněný kamarád mi po prozkoumání řekl: „Běžte se vycpat (pozn. výraz použil ještě ostřejší), kdybychom měli takové náměstí my, budeme ho hýčkat a malovat, až do roztrhání turistických příruček a štětců."

Navštívil jsem Telč. Dobře, pominu, ale také třeba Nové Město nad Metují, Nový Jičín… Podloubí mají bílé jako operační sál, případně vymalované jako jarní louka. Vlastně nemusím jezdit daleko. Co třeba Litomyšl? Nedivil bych se škodolibým poznámkám na adresu „konkurenčního" podloubí. Nesneseme srovnání. Otřískané sloupy, opadaná omítka, shluky pavučin… Raději nebudu pokračovat.

Nevím, kolik budov má ve správě město, organizace nebo jednotliví vlastníci, ale vím, že podloubí máme čím dál víc v žalostnějším stavu. Jak řekl kamarád, není na chlubení, ale pro ostudu.

Jistě, všechno je o penězích, ale také o prioritě investic a třeba dotacích státu, případně Evropské unie. Bohužel, napnuté síly z města nevidím. Stačí příklad cukrárny u dolní kašny. Roky byl „výzdobou" propagační panel učiliště. Proč předposlední pronájemce odešel, mi není dodnes jasné. A pak by se na radnici měl řešit stav celého podloubí.

Neumím sice odhadnout, jaká je šance k vzájemné dohodě mezi zúčastněnými, ale především město by se už konečně mělo pokusit „něco" dělat, jinak nám za chvíli bude padat omítka přímo na hlavu.

Jaromír Šíša

Autor: Redakce

28.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies