Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať v Mýtě čeká rekonstrukce

Vysoké Mýto - Správa železniční a dopravní cesty plánuje rekonstrukci vysokomýtského staničního zabezpečovacího zařízení v rámci modernizace trati z Chocně do Vysokého Mýta, díky níž se má v budoucnu zefektivnit v tomto úseku doprava po železnici. Okolnosti stavby byly tématem květnové schůzky starosty města Františka Jiraského se zástupcem SŽDC Václavem Johnem a náměstkem hejtmana Jaromírem Duškem. 

25.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Alena Kaňková

„Ten záměr tady osciluje delší dobu. Už před rokem proběhlo veřejné projednání se SŽDC, až nyní jsme ale byli vyzvání, abychom vyjádřili požadavky města," připomněl František Jiraský.

Hlavním záměrem stavby je podle SŽDC provedení rekonstrukce stávající traťové infrastruktury a zabezpečovacího traťového zařízení tak, aby bylo možné trať dálkově ovládat a provoz řídit z železniční stanice v Chocni. „Rekonstrukce také přinese zkrácení jízdních dob vlaků osobní dopravy a výrazné zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech, díky jejich zabezpečení novým světelným přejezdovým zařízením se závorami," uvedl tiskový mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Právě k plánovanému rozmístění závor má však radnice připomínky: „Závorových ramen by byly desítky a vzhled části města by to určitě poznamenalo. Navrhovali jsme proto, zda by nešlo použít světelnou závoru, což je soustava diodových světel, které se zafrézují do vozovky a před příjezdem vlaku začnou červeně blikat," vysvětlil starosta.

Kromě nadměrného množství závor, radnice nesouhlasí ani s navrhovaným snížením počtu přejezdů a s tím souvisejícím zahrazením některých silnic, které přes koleje vedou.

„Trať prochází intravilánem města. Dopravní režim je tady už nějakým způsobem zavedený, a proto se domníváme, že kdyby se přejezdy zrušily, tak by to výrazně zkomplikovalo provoz na komunikaci i dopravní obslužnost v dané části města," zdůvodnil výhrady k projektu starosta František Jiraský a dodal: „Dále ještě navrhujeme, aby tam, kde se zatím v rámci řešení přejezdů pro auta nepočítá s přechodem pro pěší, byl zařazen."

Připomínky města Správa železniční a dopravní cesty v současnosti projednává. Ačkoliv je záměr projektu a přípravná dokumentace již zpracována, ministerstvo dopravy je zatím neschválilo. Jakmile tak učiní, přistoupí se k zadání veřejné zakázky na zpracování projektu stavby. K samotné realizaci projektu se však podle tiskového mluvčího SŽDC Marka Illiaše přistoupí nejdříve napřesrok: „Předpokládaný termín zahájení a dokončení stavby je plánován na rok 2017, v případě že bude prokázána ekonomická efektivnost stavby."

Náklady na rekonstrukci staničního zabezpečovacího zařízení ve Vysokém Mýtě jsou předběžně odhadovány na 220 mil. korun.

Autor: Veronika Kopecká

25.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kim Čong-un a Donald Trump
11

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, tvrdí

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

/ROZHOVOR/ Lidé často ve víru letních radovánek zapomínají, že si do zimy musejí nechat vyčistit komín. Co mají dělat v případě, že se sazí chtějí zbavit až na poslední chvíli před začátkem topné sezony? Kde muže v černém najít, poradil kominický prezident Jaroslav Schön.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení