VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetí patro křižovatky bude jen pro parádu. A nepomůže ani Opatovicím

Východní Čechy, Opatovice nad Labem – Pod svícnem opravdu bývá největší tma. Obec je nově sevřená uprostřed dálnic a obří křižovatky, které odsud měly odvést tranzitní dopravu mezi Hradcem a Pardubicemi. Výsledkem je ale kvůli zrušení starých spojnic situace přesně opačná.

18.1.2014
SDÍLEJ:

Staveniště opatovické křižovatkyFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

A ze zahlcení auty se Opatovice zřejmě nedostanou ani po probíhající dostavbě třetího patra křižovatky, kudy bude pokračovat dálnice R35. Silničáři totiž odpískali plán na další mimoúrovňovou křižovatku na R35 v sousední Bukovině nad Labem, která by obnovila propojení obcí na obou stranách Labe a ulehčila by i Moravskému předměstí v Hradci Králové.

Důvod? Úspory. „Ušetří se tím 100 milionů korun a tolik mimoúrovňových křižovatek ani neodpovídá normě, byly by příliš blízko od sebe," řekla Hana Jarolímová z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic. Křižovatka v Bukovině  na staré cestě ze Sezemic do Hradce by ležela tři kilometry od dobudovávané třípatrové křižovatky v Opatovicích.

Odpor okolních obcí byl marný. Například z Vysoké nad Labem do Opatovic dnes řidiči místo dřívějších třech kilometrů najedou devět, a to anachronickou jízdou přes  Březhrad a po stejné silnici zase zpátky. Snahy o navrácení plánu na křižovatku u Bukoviny však už vzdal i starosta Opatovic Pavel Kohout.

„Už bylo vydáno i územní rozhodnutí na stavbu R35, celý proces by musel být obnoven,  a to by stavbu dálnice zdrželo o několik let," uvedl.

Nejbližší další sjezd z R35 tak bude až v Rokytně, o jehož větší potřebnosti Kohout pochybuje. Obslouží jen Býšť a částečně Sezemice, na přehuštěném předměstí Hradce by měl mnohem větší smysl.

Problémy řidičů i nespokojenost místních s hustou dopravou tak zřejmě vyřeší až jižní okruh kolem Hradce. Jenže s jeho stavbou nelze v nejbližších letech také počítat. Do té doby si tak přes Opatovic budou nadále zkracovat cestu i lidé, jedoucí ze západní části Hradce na východní.

A po zaslepení staré „hradubické" státovky, jež přesměrovalo další dopravu, tu  nyní přibylo dalších šest tisíc aut denně. „Obcí projede denně 15 tisíc aut ," dodal Kohout.

Autor: Kamil Dubský

18.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
50 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Jiří Paroubek.
31 6

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

Lithium je surovina budoucnosti: Zelení podpořili těžbu na Cínovci

Na Mostecku letos poprvé v historii České republiky probíhá klimatický tábor. Severočeští Zelení se ho účastní pod heslem „Uhlí ne, lithium ano!". Jejich experti totiž zhodnotili těžbu lithia pod Cínovcem jako vhodnou alternativu pro budoucnost tohoto tradičně průmyslového regionu. Těžba by také měla přinést nová pracovní místa pro zaměstnance zavřených hnědouhelných dolů.  

Jak brexit proměnil Británii? Ekonomika vázne, voliči by ale neměnili

Právě před rokem Britové odhlasovali, že jejich země jako první v historii opustí Evropskou unii. Tamní média proto bilancují, jak se za poslední rok proměnila nálada ve společnosti, ekonomika a vyhlídky do budoucna.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies