VYBERTE SI REGION

Ulici Chrudimy zaplavily tisíce dalších aut

Chrudim - Uzavřený železniční přejezd v ulici Obce Ležáků teď komplikuje život lidem bydlícím v domech na Vlčí hoře

5.8.2015 2
SDÍLEJ:

Rušno bylo kvůli uzavírkám železničních přejezdů i kolem chrudimské nemocnice (na snímku pohled ve směru do centra města).Foto: DENÍK/Marek Nečina

Obyvatele samostatných i řadových rodinných domů v chrudimské Václavské ulici teď sužuje téměř nekonečný proud aut projíždějících pod jejich okny. Po dočasném uzavření železničního přejezdu v ulici Obce Ležáků pod bývalým pivovarem se sem totiž přesunula celá tranzitní doprava v jižním „slatiňanském" směru.


„Celý den je tu strašný rachot, neslyšíme se ani na zahrádce na druhé straně domu. Také není takřka možné vyjet 
s autem na silnici. Včera jsem čekal snad deset minut, než se mi to konečně podařilo," uvedl Jan Půlpán, který bydlí v jednom z domů nejvíce vzdálených od chrudimského centra.

Přejezd pod pivovarem bude opět zprovozněn v pondělí 10. srpna. „Tohle datum budu vyhlížet stejně toužebně, jako chybějící letní déšť," ujišťuje Jan Půlpán.
Podobně hovoří i jeho soused Martin Musil. „Jezdí tu teď jedno auto za druhým. Zprava i zleva, vyjet se skoro nedá," konstatuje.

Po zprovoznění železničního přejezdu pod pivovarem se lidem z Václavské ulice a z ulice Vlčí hora na čas znovu uleví. Dá se ale očekávat, že se sem po dostavbě první části městského silničního obchvatu hustá doprava alespoň zčásti opět vrátí. Náklaďáky pak sice nepustí do Václavské ulice zákazová značka, ale mnohým řidičům osobních aut se pravděpodobně nebude chtít sjíždět z výpadovky na Hrochův Týnec, kde obchvat dočasně skončí, až dolů na kruhovou křižovatku U Guláška. „Možná by potom pomohlo, kdyby správce komunikace odfrézoval nynější asfalt a nahradil ho asfaltem jiného typu, který při kontaktu s koly automobilů tolik nehlučí. Takové směsi dnes samozřejmě existují," přimlouvá se Chrudimák Jan Půlpán.

Zmiňovaná výměna asfaltu za jeho poněkud „tišší" variantu by ovšem představovala poměrně nákladnou záležitost. Město ji provádět zcela jistě nebude, neboť úsek Václavské ulice od kruhové křižovatky u nemocnice dále na jih už není v jeho vlastnictví, nýbrž patří pod správu Pardubického kraje.

Přejezdy do pondělí

Zatímco někteří Chrudimáci teď trpí, železniční stavitelé pilně pokračují v započaté rekonstrukci trati. A to nejen na zmiňovaném přejezdu, ale také v navazujících úsecích.

„Železniční přejezd při výjezdu na Slatiňany bude hotov nejpozději 10. srpna do půlnoci a ke stejnému datu bude dokončen i železniční přejezd v chrudimské Škroupově ulici," ujišťuje hlavní stavbyvedoucí Martin Vrašťák.

„V rámci rekonstrukce jednokolejné železnice v úseku Chrudim – Slatiňany – Chrast nyní provádíme kompletní rekonstrukci železničního svršku i železničního spodku. To znamená, že dochází k sanaci podloží, provádí se nové odvodnění konstrukční vrstvy i štěrkového lože. Navrch se pak pokládají nové kolejnice i nové výhybky," pokračuje Martin Vrašťák.

Práce zároveň probíhají také na železničních nádražích v Chrudimi a ve Slatiňanech. Kromě již zmíněných činností jsou na nádražích rekonstruována nástupiště, dochází ke změnám v osvětlení i v provedení zabezpečovacích zařízení.

Práce je mnoho

Do 17. srpna bude probíhat ještě rekonstrukce kolejí číslo 3, 5 a 7 na hlavním chrudimském nádraží a kromě toho dojde i na rekonstrukci koleje číslo 2 spojující nádraží Chrudim s nádražím Chrudim – město. „Půjde o rekonstrukci spojovací koleje v úseku po most v Čáslavské ulici," upřesnil Martin Vrašťák.

Práce spojené s probíhající revitalizací železniční trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou se pak budou postupně dál přesouvat směrem na Vysočinu. Bude v nich zahrnuta celá řada úprav a investic. Z pohledu cestujících bude zřejmě jednu z nevýznamnějších změn představovat zbudování nové výhybny vlaků Cejřov mezi zastávkami Vrbatův Kostelec a Prosetín.

Autor: Marek Nečina

5.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies