VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uspíší se stavba terminálu?

Pardubice - Pardubické letiště připravuje další výběrové řízení na stavbu nového terminálu.

29.9.2015
SDÍLEJ:

Plánovaný vzhled terminálu pardubického letištěFoto: Archiv

„Projektu hrozí, že mu vyprší příští rok na jaře platné územní a stavební povolení a stavba se výrazně zdrží," informoval náměstek primátora Pardubic Jan Řehounek.

Stavět by se nejspíš mohlo od jara příštího roku. Terminál se měl stavět již loni. Stavební firmy ale nabízely cenu okolo 400 milionů korun, což bylo výrazně nad možnostmi letiště. Akcionáři, tedy město Pardubice a Pardubický kraj, a společnost East Bohemian Airport (EBA) investici podporují. Zlevnit se má na 300 milionů korun, součástí je příjezdová komunikace k terminálu.

Moderní a funkční

„Navržený terminál je moderní, funkční a umožní nám v budoucnu v případě potřeby další rozšíření pro činnosti, které dnes chybí, jako je třeba cargo doprava a podobně," řekla ředitelka firmy EBA Hana Šmejkalová. Letiště zaznamenává od loňska velký propad zájmu ruské klientely. Stále trvá krize na Ukrajině, devalvace rublu a hlavní ruský dopravce přesunul své lety do Prahy.

Podle předsedy představenstva společnosti EBA Pavla Svobody je nový terminál klíčovou investicí, která má pardubickému letišti pomoci. Má se stavět podle původního návrhu společnosti AGA, který je už přepracovaný, aby nepřekročil plánovanou částku.

Tři až čtyři měsíce

„Optimistický výhled zahájení stavby je na jaře příštího roku. Výběrové řízení může trvat tři až čtyři měsíce," podotkl Pavel Svoboda.

„Velké i malé letecké společnosti nám sdělují, že jim nemáme co nabídnout. Nový terminál je nutný, abychom vůbec udrželi letiště v provozu," řekl Pavel Svoboda.

Pardubické letiště zaznamenalo loni pětinový úbytek ruských pasažérů, kteří tvoří jeho hlavní klientelu. Předloni letiště přepravilo více než 184 tisíc lidí, loni klesl jejich počet přibližně na 150 tisíc. Letos odbaví nejspíš okolo 60 až 70 tisíc cestujících. Společnost EBA letos možná vykáže ztrátu deset milionů korun. Loni i předloni byla firma zisková. „Za minimální počet pasažérů nutných pro ekonomické přežití letiště považuji 80 až 100 tisíc lidí ročně," dodal Svoboda.

Autor: ČTK, Redakce

29.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
1 10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

AKTUALIZOVÁNO

Dobrá zpráva pro Pardubice: Hokejová extraliga je zachráněna

Obrovská radost, vyprodaná hala na nohou, potlesk na otevřené scéně. Tak končil poslední zápas hokejistů Dynama v sezoně. V posledním utkání baráže porazili Jihlavu a odvrátili hrozbu pádu do první ligy. Takže nejvyšší hokejová soutěž je zachráněna!

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies