Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uspíší se stavba terminálu?

Pardubice - Pardubické letiště připravuje další výběrové řízení na stavbu nového terminálu.

29.9.2015
SDÍLEJ:

Plánovaný vzhled terminálu pardubického letištěFoto: Archiv

„Projektu hrozí, že mu vyprší příští rok na jaře platné územní a stavební povolení a stavba se výrazně zdrží," informoval náměstek primátora Pardubic Jan Řehounek.

Stavět by se nejspíš mohlo od jara příštího roku. Terminál se měl stavět již loni. Stavební firmy ale nabízely cenu okolo 400 milionů korun, což bylo výrazně nad možnostmi letiště. Akcionáři, tedy město Pardubice a Pardubický kraj, a společnost East Bohemian Airport (EBA) investici podporují. Zlevnit se má na 300 milionů korun, součástí je příjezdová komunikace k terminálu.

Moderní a funkční

„Navržený terminál je moderní, funkční a umožní nám v budoucnu v případě potřeby další rozšíření pro činnosti, které dnes chybí, jako je třeba cargo doprava a podobně," řekla ředitelka firmy EBA Hana Šmejkalová. Letiště zaznamenává od loňska velký propad zájmu ruské klientely. Stále trvá krize na Ukrajině, devalvace rublu a hlavní ruský dopravce přesunul své lety do Prahy.

Podle předsedy představenstva společnosti EBA Pavla Svobody je nový terminál klíčovou investicí, která má pardubickému letišti pomoci. Má se stavět podle původního návrhu společnosti AGA, který je už přepracovaný, aby nepřekročil plánovanou částku.

Tři až čtyři měsíce

„Optimistický výhled zahájení stavby je na jaře příštího roku. Výběrové řízení může trvat tři až čtyři měsíce," podotkl Pavel Svoboda.

„Velké i malé letecké společnosti nám sdělují, že jim nemáme co nabídnout. Nový terminál je nutný, abychom vůbec udrželi letiště v provozu," řekl Pavel Svoboda.

Pardubické letiště zaznamenalo loni pětinový úbytek ruských pasažérů, kteří tvoří jeho hlavní klientelu. Předloni letiště přepravilo více než 184 tisíc lidí, loni klesl jejich počet přibližně na 150 tisíc. Letos odbaví nejspíš okolo 60 až 70 tisíc cestujících. Společnost EBA letos možná vykáže ztrátu deset milionů korun. Loni i předloni byla firma zisková. „Za minimální počet pasažérů nutných pro ekonomické přežití letiště považuji 80 až 100 tisíc lidí ročně," dodal Svoboda.

Autor: ČTK, Redakce

29.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení