VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V pardubickém dopravním podniku jsou na odklon trolejbusů připraveni

Pardubice - Poslední detaily před podpisem smlouvy s firmou Syner nyní dolaďuje vedení Pardubic. Firma by chtěla začít stavět v pondělí 3. března. Přesný harmonogram je zatím v jednání.

6.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Pokud vše dopadne podle plánu, mohou se nejspíše řidiči těšit na dopravní očistec. Po uzavření třídy Míru se totiž 600 vozů městské hromadné dopravy denně přesune na Masarykovo náměstí.

„Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) připravuje od 2. března pravidelnou změnu jízdních řádů, které by už měly reagovat na rekonstrukci třídy Míru," řekla Nataša Hradní z tiskového úseku pardubické radnice.

Jsou připraveni

Termín začátku rekonstrukce ještě není definitivní, ovšem pardubický dopravní podnik je připraven uplatnit všechny opatření v dopravě již od 3. března.
„Jsme připraveni. Nemůžeme se dostat do situace, že by se s opravami čekalo na nás. Pro nás to zase tak složité není. Všechny linky přesuneme z třídy Míru na objízdnou trasu přes Masarykovo náměstí a Sukovu třídu," sdělil Deníku ředitel DPMP Tomáš Pelikán.
Větší změna čeká jen trolejbusovou linku číslo 4, která pojede od Wonkova mostu na vlakové nádraží, kde se otočí a pojede zpět do Polabin.

Včera byla na programu schůze vedení města s majiteli nemovitostí na třídě Míru. A bylo vidět, že se jedná o výbušné téma, ve společenském sále pardubické radnice se sešlo hned několik desítek podnikatelů.
„Doufám, že příští týden podepíšeme smlouvu, o týden později předáme staveniště a na začátku března se začne stavět," přiblížil harmonogram náměstek pardubické primátorky Jindřich Tauber.

Vše najednou

Společnost Syner má na rekonstrukci 12 měsíců. Projekt je rozdělen do tří etap, ovšem vzhledem k termínům bude nutné začít všechny etapy najednou. Na počátku oprav se budou rekonstruovat inženýrské sítě, kde lze očekávat největší problémy.
„Chceme udělat výměnu stávajících přípojek. Naším zájmem je, aby životnost kanalizačních přípojek byla 80 let," uvedl ředitel společnosti Vodovody a kanalizace Pardubice Josef Fedák.
Firma Syner by měla třídu Míru opravit za zhruba 100 milionů bez DPH. Tato cena vyvolává rozpaky některých opozičních politiků.

„Mám velkou obavu, jak to dopadne. Byl jsem členem komise, která otevírala obálky, takže vím, že firma chce hodně ušetřit především na likvidaci a odvozu odpadu," prohlásil předseda zastupitelského klubu ODS Petr Klimpl.

KOMENTÁŘ: Jenom trolejbusy spásu nepřinesou
Debaty o zachování trolejbusové dopravy na pardubické třídě Míru připomínaly Kocourkov. Několikrát zastupitelé schválili, že městská hromadná doprava přes opravenou ulici jezdit nebude, aby nakonec otočili o 180 stupňů, a tak budeme trolejbusy na třídě Míru vídat i nadále.
Hlavními zastánci omezeného provozu městské hromadné dopravy byli podnikatelé. Ti se obávali, že pokud se z ulice v centru krajského města stane čistá pěší zóna, tak si k nim zákazníci nenajdou cestu. Pravdou je, že po vzniku blízkého AFI Paláce obchodní ruch na třídě Míru skomírá. Vzhledem k současnému stavu této ulice není překvapením, že návštěvníky příliš neláká.
Po opravě by to mohlo být jiné. Ale pozor! Trolejbusy spásu nepřinesou. Lidi může přilákat spíše příjemné prostředí a široká nabídka obchodů.

S trolejbusy nebo bez? Věčná otázka pardubické ulice

Zachovat na pardubické třídě Míru trolejbusovou dopravu nebo ne? Zastupitelé o tom vedli dlouhé spory. Poslední schválená varianta počítá se zachováním městské hromadné dopravy.
Čistá pěší zóna, která byla schválena původně, se nelíbila především majitelům obchodů. „Všichni dnes bohužel jezdí autem. Když uděláme čistou pěší zónu, tak tam nikdo nepřijde. Bylo by třeba udělat kompromis," uvedl klenotník Pavel Lejhanec.
Třídou Míru povede jeden jízdní pruh určený pro městskou hromadnou dopravu, cyklisty a dopravní obslužnost. Ve Sladkovského ulici zůstane zachován současný dopravní režim s obousměrnou osobní dopravou, městskou hromadnou dopravou a možností podélného parkování vozidel.
„Zastupitelé tak zvolili provozně ekonomičtější variantu, neboť vyloučení MHD ze třídy Míru a její odvedení na již dnes přetíženou Sukovu třídu by pro Dopravní podnik města Pardubic znamenalo zvýšení ročních nákladů o téměř sedm milionů korun," vysvětlila Nataša Hradní z tiskového úseku pardubického magistrátu.

Autor: Lukáš Dubský

6.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Kuchař Michael Solnička alias Mr. Steak bude od podzimu šéfkuchařem nového steakového restaurantu v Olomouci.
1 2

Mr. Steak: Gastronomický boom? Olomouc teď dává zbytku republiky na frak

AKTUALIZOVÁNO

Kvitová opět šampionkou. Svůj návrat dokonala triumfem v Birminghamu

/VIDEO/ O takovém návratu se jí ani nesnilo. Tenistka Petra Kvitová korunovala svůj comeback po prosincovém napadení neznámým útočníkem triumfem na trávě v Birminghamu. Pro českou lvici šlo přitom o teprve druhý turnaj od zranění. V novém vydání žebříčku se posune na dvanáctou příčku.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

/ANKETA/ Předseda ANO Andrej Babiš se opět nedorazil na politickou debatu Otázky Václava Moravce v České televizi. Účast v dnešním přímém přenosu podle moderátora pořadu Moravce Babiš původně slíbil, ale pak ji zrušil kvůli nemoci člena rodiny.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 150 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila třípatrová turistická loď s přibližně 150 pasažéry.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies