VYBERTE SI REGION

V Pardubickém kraji začnou jezdit nové spěšné vlaky

Pardubice - Cestující na železnici čeká v Pardubickém kraji od neděle 9. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád Českých drah, několik změn.

29.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Jaké budou největší novinky?

Rozsah regionální dopravy se nepatrně zvýší, vlaky ujedou celkově 4,871 milionu kilometrů. „K největším novinkám patří nové spěšné vlaky z Pardubic do České Třebové a Hlinska a zrychlení vlaků z České Třebové do Lanškrouna," informoval média Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

Nový spěšný vlak Kozlov pojede v pracovní dny z Pardubic do České Třebové s odjezdem v 10:00 a příjezdem do České Třebové v 10:46 hodin.

Zpět bude spěšný vlak odjíždět v 11:10, do Pardubic dorazí v 11:57 hodin. Přepravu bude zajišťovat moderní elektrická jednotka CityElefant.

„Spoj bude vhodnou náhradou za rychlíky, které nebyly objednány ministerstvem dopravy," uvedl Petr Pošta.
Z České Třebové do Lanškrouna jezdí od října moderní motorový vůz RegioShuttle. Díky tomu se oproti současnému jízdnímu řádu zkrátí jízda asi o tři minuty na celkových 17 až 18 minut.

Nově bude v pracovních dnech zaveden spěšný vlak Ležáky z Pardubic do Hlinska.
Měl by zlepšit cestování zejména školákům, ale i lidem pro cesty k lékaři a na úřady v Hlinsku. Bude stavět na více zastávkách, do Hlinska přijede v 7:40 hodin.

Nový jízdní řád obsahuje i další menší změny. Například mezi Kolínem a Pardubicemi bude rozšířena večerní nabídka spojení, podobně jako v pracovní dny spojení mezi Českou a Moravskou Třebovou. Nově bude jezdit ve všední dny z Chocně do Hradce Králové spěšný vlak s odjezdem z Chocně v 6:58 hodin.

V jízdním řádu 2012 až 2013 vyjede v Pardubickém kraji 540 vlaků v pracovní dny a 413 o víkendech. České dráhy postupně nasazují nové a modernizované soupravy Regionova, CityElefant, Regio᠆Shutlle a RegioPanter.

Omezí rozsah autobusové dopravy

Pardubický kraj plánuje podle krajského radního pro dopravu Jaromíra Duška (SPOZ) v příštím roce omezit rozsah autobusové dopravy ze současných 18,6 na 16,8 milionu kilometrů ročně, železniční doprava zůstane obdobná jako letos. Hejtmanství chce obnovit provoz na některých nevyužívaných tratích a přibude míst, kde vlaky staví.

Letos na příspěvky dopravcům kraj plánoval vydat 770 milionů korun, z toho na železnici 449 milionů korun. Výdaje na veřejnou dopravu činí největší položku krajského rozpočtu. Konečný roční účet za dopravní obslužnost bude zřejmě ještě vyšší. Kraj doplácí asi 18 korun na ujetý kilometr u autobusů a 92 korun na kilometr železniční dopravy. Před deseti lety vynakládal na tyto účely 266 milionů korun. Na příští rok je v rozpočtu navrženo na dopravní obslužnost 615 milionů korun. (zr, čtk)

Autor: Redakce

29.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
předseda představenstva OSA Roman Strejček
6

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

Muž se snažil přebrodit řeku. Zabil ho krokodýl

Sedmačtyřicetiletého muže zabil krokodýl na severu Austrálie, když se muž společně se dvěma ženami snažil přebrodit řeku. Informovala o tom agentura AP s odvoláním na místní policii.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies