Na společném jednání rad města Pardubice a Pardubického kraje předkládal Bílek čtyři materiály. Ani v jednom případě ale nenašel pro své záměry pochopení u vedení kraje.

„Dopadl jsem jako sedláci u Chlumce. Ani jeden z bodů, které jsem předkládal, neprošel. Upřímně doufám, že až se bude konat další setkání rad po podzimních krajských volbách, tak se na něm setkáme s úplně jinými lidmi. Současné vedení kraje totiž pro město Pardubice skoro nic nedělá. Investice přímo v krajském městě by se daly spočítat na prstech jedné ruky," uvedl Martin Bílek (na snímku).

Obtížný úkol

Zřejmě největším problémem je fakt, že Pardubický kraj patrně nenavýší svůj vklad do projektu přednádraží.

„Kraj splní vše, k čemu se zavázal. Na přednádraží uvolníme zhruba dvanáct milionů korun. Ten projekt je nakonec mnohem větší a my na něj momentálně finance nemáme," nechal se slyšet hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.

Náměstka pardubické primátorky nyní čeká obtížný úkol již zítra půjde projekt hájit před krajské zastupitele. A stále trvá na tom, že by Pardubický kraj měl uhradit polovinu neuznatelných nákladů, tedy zhruba 35 milionů korun. Stejnou částkou by mělo přispět i město, zbytek se dofinancuje ze švýcarských fondů a požádáno je také o dotaci z Evropské unie. Požádal o ni pardubický dopravní podnik a má sloužit na modernizaci trakčního vedení.

„Ta má stát 42,7 milionu korun a peníze z Evropské unie mají pokrýt 85 procent nákladů," uvedl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.

Pokud vše půjde podle plánů města, mohlo by se na prostoru před nádražím začít pracovat v příštím roce.

Martin Bílek ale žádal krajské vedení o pomoc i v dalších projektech. Tam už nešlo o tak vysoké částky.

Pro cyklisty

„Předkládal jsem ještě projekt cyklostezky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové a projekt splavnění Labe v úseku Přelouč Hradec Králové pro rekreační účely. Tam by se jednalo o investice v řádu maximálně jednotek milionů korun," podotkl Martin Bílek.

Poslední náměstkem předkládaný projekt počítá s úpravami dopravní situace na ulici 17. listopadu, která by se měla stát komfortnější pro cyklisty, kteří prý hojně využívají svůj jízdní pruh. Jejich bezpečnost by měl zvýšit zákaz parkování na jedné straně rušné ulice.

LUKÁŠ DUBSKÝ, ČTK