VYBERTE SI REGION

Vlaková trať bude po opravách pohodlnější a bezpečnější

Pardubice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje revitalizaci trati z Pardubic do Ždírce nad Doubravou na Havlíčkobrodsku.

19.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Po úpravách by se měla zvýšit jejich bezpečnost v železničních stanicích, zlepšit kultura cestování a zkrátit doba přepravy.
Některé zastávky a stanice se dočkají rekonstrukce. Pro větší bezpečnost a pohodlí cestujících budou zřízena nová vyvýšená nástupiště namísto současných v úrovni terénu. Postavit se mají také nástupištní přístřešky, opraví se elektrická zařízení včetně osvětlení zastávek a železničních stanic.

Náklady mohou být až miliarda korun

SŽDC připravuje záměr jako jeden z náhradních projektů pro dočerpání peněz z Operačního programu doprava do roku 2015. „Náklady se odhadují mezi 900 miliony a miliardou korun," konstatoval mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Pokud se projekt nepodaří uskutečnit nyní, chce se na něj SŽDC pokusit získat dotaci v dalším programovacím období.

V úsecích se zvýšením traťové rychlosti je navržena rekonstrukce svršku a přestavba některých mostků a propustků. Záměr počítá i se změnou zabezpečení na vytipovaných železničních přejezdech.
Stávající traťové zařízení kromě úseku Žďárec u Skutče – Chrudim již kvůli stáří a celkové opotřebovanosti nevyhovuje současným nárokům na provoz a bezpečnost.

Jednou z největších akcí SŽDC je také zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Jízdní řád, který je platný od loňského prosince, už se stavebními pracemi počítal, a tak se prodloužila jízdní doba mezi krajskými městy.

Rychlost se zvýší až na 160 kilometrů

„Bude vybudována druhá kolej, modernizovány zastávky a stanice, zabezpečovací zařízení a zvýšena rychlost na 160 kilometrů v hodině. Předpokládané ukončení stavby je podzim 2015. Z těchto důvodů byl mírně snížen počet vlaků mezi Hradcem a Pardubicemi," sdělil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

Původně měla být součástí modernizace železniční trati v kraji také Medlešická spojka. Ta se ale nakonec stavět nebude. Proti se v minulosti postavila armáda i Úřad pro civilní letectví. Elektrifikace trati by podle nich vadila leteckému provozu na sousedícím pardubickém letišti. Spojka by také byla velmi nákladná. SŽDC hledá jiné možnosti a zadá si studii budoucí podoby železničního uzlu Pardubice. 

Autor: ČTK, Lukáš Dubský

19.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

Klub Kanál dostal "trest" za rvačky. V lednu musí zavřít

Písek – Dance club Kanál v Chelčického ulici v Písku bude mít po celý leden zavřeno. Rada města schválila stejně jako před rokem u nedalekého podniku La Noche odejmutí výjimky prodlužující provozní dobu. Důvodem byly rvačky, ke kterým zde letos došlo. „Musíme měřit všem stejně," podotkl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies