VYBERTE SI REGION

Vlaková trať z Pardubic do Ždírce bude po opravách pohodlnější a bezpečnější

Pardubice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje revitalizaci trati z Pardubic do Ždírce nad Doubravou na Havlíčkobrodsku. Co z toho budou mít cestující? Po úpravách by se měla zvýšit jejich bezpečnost v železničních stanicích, zlepšit kultura cestování a zkrátit doba přepravy.

21.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Některé zastávky a stanice se dočkají rekonstrukce. Pro větší bezpečnost a pohodlí cestujících budou zřízena nová vyvýšená nástupiště namísto současných v úrovni terénu. Postavit se mají také nástupištní přístřešky, opraví se elektrická zařízení včetně osvětlení zastávek a železničních stanic.

Náklady mohou být až miliarda korun

SŽDC připravuje záměr jako jeden z náhradních projektů pro dočerpání peněz z Operačního programu doprava do roku 2015. „Náklady se odhadují mezi 900 miliony a miliardou korun," konstatoval mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Pokud se projekt nepodaří uskutečnit nyní, chce se na něj SŽDC pokusit získat dotaci v dalším programovacím období.

V úsecích se zvýšením traťové rychlosti je navržena rekonstrukce svršku a přestavba některých mostků a propustků. Záměr počítá i se změnou zabezpečení na vytipovaných železničních přejezdech.

Stávající traťové zařízení kromě úseku Žďárec u Skutče Chrudim již kvůli stáří a celkové opotřebovanosti nevyhovuje současným nárokům na provoz a bezpečnost.

Jednou z největších akcí SŽDC je také zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Jízdní řád, který je platný od loňského prosince, už se stavebními pracemi počítal, a tak se prodloužila jízdní doba mezi krajskými městy.

Rychlost se zvýší až na 160 kilometrů

„Bude vybudována druhá kolej, modernizovány zastávky a stanice, zabezpečovací zařízení a zvýšena rychlost na 160 kilometrů v hodině. Předpokládané ukončení stavby je podzim 2015. Z těchto důvodů byl mírně snížen počet vlaků mezi Hradcem a Pardubicemi," sdělil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

Původně měla být součástí modernizace železniční trati v kraji také Medlešická spojka. Ta se ale nakonec stavět nebude. Proti se v minulosti postavila armáda i Úřad pro civilní letectví. Elektrifikace trati by podle nich vadila leteckému provozu na sousedícím pardubickém letišti. Spojka by také byla velmi nákladná. SŽDC hledá jiné možnosti a zadá si studii budoucí podoby železničního uzlu Pardubice. 

Autor: Lukáš Dubský, ČTK

21.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
12 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Pavel Ploc a Adam Malysz
1 14

Harrachov i Ploc říkají ano olympiádě

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

DVA POHLEDY: Máme se bát, že skončíme v rakvích z papíru?

Komunistům se sice na chvíli podařilo odsunout schvalování novely zákona o pohřebnictví, ale v pátek v parlamentu dostala další šanci a prošla prvním čtením. Nyní ji posoudí sněmovní výbory. Pokud projde celým schvalovacím procesem, měla by nakonec zakazovat používání těch nejlevnějších papírových rakví. Také zavede nový trestný čin hanobení lidských pozůstatků a podnikatelé v pohřebnictví budou muset složit praktické zkoušky. 

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies