VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaková trať z Pardubic do Ždírce bude po opravách pohodlnější a bezpečnější

Pardubice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje revitalizaci trati z Pardubic do Ždírce nad Doubravou na Havlíčkobrodsku. Co z toho budou mít cestující? Po úpravách by se měla zvýšit jejich bezpečnost v železničních stanicích, zlepšit kultura cestování a zkrátit doba přepravy.

21.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Některé zastávky a stanice se dočkají rekonstrukce. Pro větší bezpečnost a pohodlí cestujících budou zřízena nová vyvýšená nástupiště namísto současných v úrovni terénu. Postavit se mají také nástupištní přístřešky, opraví se elektrická zařízení včetně osvětlení zastávek a železničních stanic.

Náklady mohou být až miliarda korun

SŽDC připravuje záměr jako jeden z náhradních projektů pro dočerpání peněz z Operačního programu doprava do roku 2015. „Náklady se odhadují mezi 900 miliony a miliardou korun," konstatoval mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Pokud se projekt nepodaří uskutečnit nyní, chce se na něj SŽDC pokusit získat dotaci v dalším programovacím období.

V úsecích se zvýšením traťové rychlosti je navržena rekonstrukce svršku a přestavba některých mostků a propustků. Záměr počítá i se změnou zabezpečení na vytipovaných železničních přejezdech.

Stávající traťové zařízení kromě úseku Žďárec u Skutče Chrudim již kvůli stáří a celkové opotřebovanosti nevyhovuje současným nárokům na provoz a bezpečnost.

Jednou z největších akcí SŽDC je také zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Jízdní řád, který je platný od loňského prosince, už se stavebními pracemi počítal, a tak se prodloužila jízdní doba mezi krajskými městy.

Rychlost se zvýší až na 160 kilometrů

„Bude vybudována druhá kolej, modernizovány zastávky a stanice, zabezpečovací zařízení a zvýšena rychlost na 160 kilometrů v hodině. Předpokládané ukončení stavby je podzim 2015. Z těchto důvodů byl mírně snížen počet vlaků mezi Hradcem a Pardubicemi," sdělil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

Původně měla být součástí modernizace železniční trati v kraji také Medlešická spojka. Ta se ale nakonec stavět nebude. Proti se v minulosti postavila armáda i Úřad pro civilní letectví. Elektrifikace trati by podle nich vadila leteckému provozu na sousedícím pardubickém letišti. Spojka by také byla velmi nákladná. SŽDC hledá jiné možnosti a zadá si studii budoucí podoby železničního uzlu Pardubice. 

Autor: Lukáš Dubský, ČTK

21.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
3 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies