VYBERTE SI REGION

Vlečný vůz se vrátil do pardubických ulic. Bude vozit svatebčany

Pardubice - „Do budoucna počítáme s tím, že vlečný vůz nasadíme na historické a nostalgické jízdy," řekl Tomáš Pelikán.

31.7.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
21 fotografií
Zrekonstruovaný vlečný vůz Jelcz z roku 1965 znovu vyrazil do provozu

Zrekonstruovaný vlečný vůz Jelcz z roku 1965 znovu vyrazil do provozuFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

Vlečný vůz Jelcz P 01E
Počet míst k sezení: 30 + 1
Počet míst k stání: 12
Maximální hmotnost: 6 865 kg
Celková délka: 6 924 mm
Celková šířka: 2 500 mm
Výška: 2 865 mm

Vlečná rychlost: 60 km/hNový přírůstek do vozového parku má Dopravní podnik města Pardubic (DPMP).

Poprvé byl v ulicích města k vidění zrekonstruovaný vlečný vůz Jelcz z roku 1965. Na svou první cestu se vydal společně s historickým autobusem Škoda 706 RTO. „Snažíme se věnovat i historii městské hromadné dopravy. Do budoucna počítáme s tím, že vlečný vůz nasadíme na historické a nostalgické jízdy, stále častěji si lidé historická vozidla pronajímají třeba na svatby," uvedl ředitel DPMP Tomáš Pelikán.

Stovky hodin práce

Vůz měl několik majitelů včetně zemědělských družstev, takže se do dopravního podniku dostal v dost neutěšeném stavu. Jeho oprava si tak vyžádala více než 1200 hodin práce klempířů, elektrikářů, zámečníků, truhlářů, automechaniků či čalouníků.

„Na voze bylo třeba některé části kompletně nahradit nebo doplnit. Některé komponenty a součástky šlo sehnat na vrakovištích, ale jiné jsou napodobeniny. Nový lak pak dodal krásným tvarům vlečného vozu i ten správný lesk," řekl vedoucí střediska údržby vozidel Josef Vytlačil.

Novou podobu historického vozidla ocenili pamětníci, ale i děti. A co se jim na autobusových veteránech líbilo? „Není tak hranatej jako ty ostatní autobusy," prohlásil jeden z dětských návštěvníků slavnostní jízdy. Na rekonstrukci vlečného vozu se podílela celá řada dobrovolníků, dopravní podnik tak oprava nevyšla příliš draho, z rozpočtu DPMP se kupovaly hlavně náhradní díly.

Od roku 1950

Osobní vlečné vozy byly v pardubické městské dopravě využívány již od roku 1950. Jelcz P 01 E byl historicky třetím typem vlečného vozu, vyráběny byly od roku 1965 v Polsku. Za pardubickými autobusy jezdily do roku 1977, poté byly postupně vyřazeny a prodány dalším provozovatelům. DPMP vlastnil celkem deset kusů a není známo, že by se některý z nich zachoval.

Nově zrekonstruovaný vůz byl zakoupen v roce 2000 od Střední zemědělské a rodinné školy v Čáslavi.

Autor: Lukáš Dubský

31.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr vnitra Milan Chovanec.
1 22

Chovanec nepředpokládá, že bude obnoven program přesídlování uprchlíků

Ilustrační foto.
17 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Pod lavinou v Rakousku zahynuli dva Češi

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod sněhem skončili celkem čtyři čeští turisté, oznámila rakouská horská služba. Zatímco dva se dokázali ze sněhu včas vyhrabat, druhé dva se již oživit nepodařilo, uvedla agentura rakouská agentura APA.

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ústí nad Labem - Pátrání po pohřešované Michaele Patricii Muzikářové z Ústí nad Labem nepolevuje ani o víkendu. Kriminalisté vyhodnocují informace získané od veřejnosti. Kromě speciálního týmu se do pátrání zapojil rozšířený tým kriminalistů z jednotlivých územních odborů v kraji.

AKTUALIZOVÁNO

V zasypaném hotelu v Itálii jsou vzduchové kapsy, v nichž mohou být živí

V hotelu zavaleném lavinou ve střední Itálii jsou vzduchové kapsy. Záchranáři dnes sdělili, že pod troskami mohou být stále živí lidé. Lavina se na hotel zřítila ve středu, přežilo alespoň 11 osob a pět přišlo o život. Počet pohřešovaných se o jednoho zvýšil na 24. Podle italských médií se z hotelu od soboty neozvaly žádné hlasy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies