Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vyhrazené pruhy se nevrátí

Pardubice - Nejkritičtější místo dopravy? Křižovatka 
u zimního stadionu.

3.5.2016
SDÍLEJ:

Dopravní špička na Masarykově náměstí.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Vyhrazené jízdní pruhy pro vozy městské hromadné dopravy se do pardubických ulic nevrátí. Experiment, na který si stěžovalo mnoho řidičů osobních vozidel, definitivně skončil.

Vyhrazené jízdní pruhy se loni v únoru objevily na Sukově třídě, tedy jedné 
z nejfrekventovanějších ulic v centru krajského města. Důvodem byla řada uzavírek, kvůli kterým docházelo k velkým zpožděním autobusů a trolejbusů. Loni 
v říjnu politici rozhodli, že pruhy dočasně zruší a vyhodnotí, která varianta bude pro dopravu ve městě lepší.

„Analýza ukázala, že kritickým místem není Sukova třída, ale křižovatka u zimního stadionu," řekl náměstek pardubického primátora Jiří Rozinek.

Politici si nicméně nemyslí, že by zřízení pruhů byla chyba. „V době, kdy byly zřízeny, to autobusům a trolejbusům pomohlo. A my chceme upřednostňovat městskou hromadnou dopravu," dodal Jiří Rozinek.

S definitivním zrušením vyhrazených pruhů nemá problém ani dopravní podnik. „V Pardubicích jsou skutečně problematičtější místa, než je Sukova třída. Řidiči se tam už totiž naučili intenzivně využívat levý jízdní pruh," řekl ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Živelný pohyb chodců na přechodu na Masarykově náměstí, který výrazně brzdí dopravu, má nově zkrotit semafor.

Analýza dopravy v centru města ukázala další problém, na který mnozí řidiči již delší dobu poukazovali. Velká zdržení působí přechod pro chodce na Masarykově náměstí. Ve špičce přes něj projde více než 1500 lidí za hodinu. Když se k tomu přidá přes tisíc aut, která náměstím za hodinu projedou, znamená to pořádnou dopravní zácpu.

„Z výsledků posouzení vyplynulo doporučení řídit přechod pro chodce mezi zastávkami MHD na Masarykově náměstí světelným signalizačním zařízením s tlačítkem výzvy," uvedl náměstek Jiří Rozinek s tím, že uvažovat se bude také o zrušení přechodu pro chodce u kostela svatého Bartoloměje.

Odbor dopravy provede v následujících měsících ještě posouzení systému řízení na dalších přechodech pro chodce v centru města.

PROBLÉMY JSOU TAKÉ 
S DALŠÍMI PŘECHODY

Podle ředitele Dopravního podniku města Pardubic Tomáše Pelikána je problematický rovněž přechod na ulici 17. listopadu.

„Je otázkou, zda se podaří tak velký proud chodců, jaký je na Masarykově náměstí, semafory uřídit," poznamenal Tomáš Pelikán, který patřil k příznivcům vyhrazených pruhů.

Do pardubických ulic by se prý mohly vrátit poté, až bude vyřešena alternativní trasa přes centrum města. To ale patrně nebude dřív, než se dokončí severovýchodní obchvat

Autor: Lukáš Dubský

3.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranáři pátrají po zemětřesení v Mexiko po přeživších ve zbořené škole.
11

Mexiko bojuje s časem. Rodičům dětí ze zborcené školy svitla naděje

Starobylé amfory, podobné těm, které byly nalezeny na Sicílii
11

Archeologové našli 6 tisíc let staré víno. Vinařství je starší, než se myslelo

Přejetý Vendelín a policisté jako chuligáni: nejlepší videa z 20. září

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 20. září 2017.

Poslanci debatovali o přijetí eura. Neshodli se

/INFOGRAFIKA/ Poslanci z evropského výboru se při dnešní debatě o dokumentu EU o prohloubení hospodářské a měnové unie neshodovali v tom, zda by Česko mělo vstoupit co nejdříve do eurozóny, nebo ne. Například místopředsedkyně TOP 09 Helena Langšádlová varovala před tím, že Česko by se mohlo dostat na periferii EU. Jihočeský volební lídr ODS Jan Zahradník naopak soudí, že česká vláda by měla vyjednat výjimku.

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Soul dnes uvedl, že obnoví humanitární pomoc KLDR. Jedná se o osm milionu dolarů, jež v podobě potravin a vakcín poputují k severokorejským dětem a těhotným ženám. Rozhodnutí přišlo dva dny poté, co Pchjongjang nazval Donalda Trumpa "štěkajícím psem". 

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení