VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zákaz kamionů se porušuje

Svitavy - V Lačnově je zjednosměrněná silnice pro náklaďáky. Jejich řidiči si z toho nic nedělají.

7.9.2015 1
SDÍLEJ:

Kamion. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Martin Bergman

Obyvatelům městské části Lačnov ve Svitavách se nejspíš hodně ulevilo. Už tento týden začal fungovat nový dopravní systém, podle něhož došlo k zjedosměrnění části silnice I/43 procházející městskou částí Svitavy-Lačnov.

To znamená, že transitu v tomto úseku z velké části ubude. Nákladní automobily totiž do obce mají zákaz vjíždět ze směru od silnice I/35 či České Třebové.

„Tranzitní nákladní doprava bude odkloněna z tohoto směru na silnici I/34, která směřuje do Svitav od Moravské Třebové," uvedl místostarosta Svitav Pavel Čížek.

Zákaz vjíždění do Lačnova od hlavního tahu tudíž platí pro vozidla nad tři a půl tuny. „Výjimku bude mít pouze dopravní obsluha," připomněl Čížek. Redaktoři Svitavského deníku včera kontrolovali dodržování novinky. Někteří řidiči nákladních vozů si vůbec nelámali s dopravním značením a jen během několika minut si cestu i přes zakáz do Lačnova „proklestilo" několik náklaďáků.
Za porušení nového nařízení přitom řidičům hrozí nemalé sankce. „Uvidíme, jak budou změnu řidiči nákladních automobilů respektovat. Pokud nebudou respektovat dopravní značení, jsme domluvení s policií, že tam bude ihned razantně postupovat," dodal Čížek.

Jenže od začátku ne vše funguje tak, jak bylo domluveno a jak prezentovala radnice, která je v tom nyní nevinně. „Já jsem dnes projížděl Lačnovem třikrát během dne a hlídku jsem žádnou neviděl, za to kamionů spoustu," řekl už po prvním dnu vydání zákazu jeden z řidičů osobních automobilů Pavel Jasanský.

Kontroly na místě navíc začali provádět i strážníci městské policie a situaci neustále monitorují. Sami zjišťují, že práce s řidiči není jednoduchá.

„To, že tam dotčená nákladní vozidla jezdí i nadále můžeme potvrdit. Nahrává tomu nekázeň některých řidičů a úskalí významu dodatkové tabulky „Mimo dopravní obsluhy"," napsali v prohlášení po dotazech některých občanů Svitav. Za páteční dopoledne podle všeho žádné porušení nenastalo, avšak dohromady podle všeho už uložili „nemálo blokových pokut".

Nemuselo by toho být, pokud by byl dávno postavený obchvat Svitav, který je v plánu několik let, ale momentálně se zdá být jeho realizace vůbec nejblíž. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury totiž počítá počítá s rokem 2019. Do té doby nejspíš omezení budou řidiči nadále porušovat a občané Lačnova musejí zase čekat. Přesto se v případě vydání zákazu jedná o přelomovou událost.

Autor: Bohuslav Stehno

7.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies