VYBERTE SI REGION

Autobusy MHD budou mít na Karlovarské vlastní jízdní pruh

Plzeň - Silnice, kde se tvoří největší zácpy, se rozšíří jen ve směru od lékařské fakulty do centra.

7.9.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Plzeň postaví příští rok třetí rychlý jízdní pruh pro autobusy městské hromadné dopravy na Karlovarské třídě, která je nejpřetíženější silnicí ve městě. Nový jízdní pruh bude ve směru do centra a bude stát do 30 milionů korun. ČTK to řekl náměstek primátora Pavel Šindelář.

„Ještě budeme diskutovat, zda to bude pruh na 24 hodin celý týden, nebo jen v určitých hodinách jako v Praze," uvedl náměstek.

Silnice, kde se tvoří v dopravních špičkách v Plzni největší zácpy, se rozšíří jen ve směru od lékařské fakulty do centra, tedy směrem z největších sídlišť Lochotín a Vinice. „Autobus by od fakulty najel na rondel a při rekonstrukci mostu Generála Pattona by tam vznikl třetí pruh a skončil by až u hlavní pošty," uvedl Šindelář. Ve směru na Lochotín zůstanou dva pruhy.

Stavba třetího pruhu o délce přes kilometr nebude podle náměstka příliš finančně náročná, šlo by o zhruba 30 milionů korun. „Chceme to mít v rozpočtu na rok 2016, kdy začnou na Karlovarské třídě tři investice. Budeme je dělat současně," uvedl.

Projekt třetího pruhu na Karlovarské třídě leží na městském útvaru investic dlouho. „Nyní ho aktualizujeme podle současné legislativy," řekl Šindelář. Stavba by se měla stihnout příští rok v době od léta do podzimu. „Z rychlých pruhů pro MHD, které máme v plánu (například ještě na výpadovce na Prahu u Prazdroje), je to priorita pro Plzeň," dodal.

Už na jaře začne na Karlovarské třídě rekonstrukce posledního úseku nejfrekventovanější tramvajové trati číslo 4 za 125 milionů Kč. „Pak bude následovat Pattonův most a současně s tím stavba pruhu," řekl Šindelář. Dvouletá rekonstrukce mostu Generála Pattona je investice státního Ředitelství silnic a dálnic, která vyjde na zhruba 300 milionů Kč, Plzeň pokryje pětinu.

Vytvoření třetího jízdního pruhu pro MHD navrhly Plzeňské městské dopravní podniky, podle jejich předsedy představenstva Michala Krause nejen zrychlí dopravu, ale zvýší i klesající zájem o MHD.

Vizualizace navrhované změny na Karlovarské třídě

Autor: ČTK

ANKETA

Souhlasíte se zavedením zvláštních pruhů pro MHD?

Ano

78 %

Ne

22 %

Hlasovalo: 267     Anketa byla ukončena

7.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies