VYBERTE SI REGION

Betonové květináče zmizely z domažlického náměstí

Domažlice – Třináct betonových květináčů odstranili v tomto týdnu pracovníci Domažlických technických služeb (DTS) z náměstí Míru.

7.2.2015
SDÍLEJ:

Betonové květníky s dřevinami byly po několika desítkách let odstraněny z domažlického náměstí. Foto: Deník/Josef Babor

„V centru města sloužily desítky let. Byly v nich například vzrostlé borovičky, některé i ve stáří 15 až 20 let," konstatoval ředitel DTS Jaroslav Zavadil.
O odstranění velkých květníků rozhodla v minulém týdnu rada města.

„Nejsou až tak úplně estetické. Navíc do jisté míry bránily v chůzi, když se lidé rozhodli jít mimo podloubí a pak se jim museli složitě vyhýbat. Rozhodli jsme o jejich odstranění z celého náměstí, zmizely tedy i tři kusy od kašny," říká domažlický místostarosta Zdeněk Novák (SPMD).

„Chybět mi nebudou. Moc se mi nelíbily. Bylo by dobře, kdyby se podařilo na náměstí dostat aspoň kousek zeleně v jiné podobě, třeba menších dřevěných truhlících," uvedla Zdeňka Juníčková, která pracuje v centru Domažlic a přes náměstí chodí denně.

Odstraněné květináče byly převezeny do areálu DTS v Chrastavické ulici. Některé z nich dostanou nový úkol. Místo zkrášlení města budou mít funkci zábran.
„Několik jich najde využití v ulici 28. října, kde neukáznění řidiči přejíždějí travnaté plochy a rozjíždějí veřejné prostranství," uvedl ředitel Zavadil.

Okrasnou funkci budou betonové objekty plnit i nadále na dalších místech ve městě – například před základní školou, Chodským hradem nebo na sídlišti Kozinovo pole.
„Už se stalo tradicí, že někteří nenechavci nám z těchto květníků kradou sazenice," poznamenal Zavadil s tím, že pracovníci DTS mají podobnou zkušenost i třeba z jarních měsíců, kdy vysadí macešky, další malé ozdobné květiny nebo i vzrostlejší konifery.

„Do čtrnácti dní jsou rozkradené. Už je to bohužel takový kolorit," konstatoval ředitel Domažlických technických služeb.

Autor: Josef Babor

7.2.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies