VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečný kraj chce speciální výchovu pro mladé řidiče

Plzeň – Je to neustále opakující se nešvar českých řidičů. Nezřídka odjíždějí od dopravní nehody nebo se vyhýbají poskytnutí první pomoci.

26.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Ku­cej

Neznalosti chování na místě bouračky chce u mladých řidičů eliminovat projekt Plzeňský kraj – Bezpečný kraj. Pomoci mají přednášky odborníků na středních školách.

„Pokud dostaneme dotaci z ministerstva vnitra, tak pilotní ročník projektu chování mladých řidičů na místě dopravní nehody rozjedeme letos," řekl koordinátor projektu Plzeňský kraj – Bezpečný kraj Ivan Kraus.

Podle jeho představ by se do projektu zapojili zástupci policie, záchranné služby či hasičského sboru. Posluchači budou středoškoláci, kteří mají před zkouškami na řidičké oprávnění. „Máme pocit, že jak ve škole, tak i v autoškole je nikdo neučí, co dělat v případě dopravní nehody," konstatoval Kraus.

Středoškoláci by se od odborníků dozvěděli, jak dostat poraněné z auta nebo že nehodu musí označit výstražným trojúhelníkem. Důraz má být kladen i na chování za volantem. „Řada autoškol zanedbává zásady bezpečné jízdy, ať už jde o jízdu na zamrzlé či mokré vozovce a další zásady," přitakal dopravní expert BESIPu Václav Ircing.

Pilotní ročník by se nejprve rozjel na plzeňských středních školách. „Předpokládám, že budeme potřebovat 100 až 200 tisíc korun. Projekt zahájíme v Plzni, abychom snížili náklady na cestování," uvedl Kraus.

Plzeňský kraj bude střední školy oslovovat a ty, které projeví zájem, odborníci navštíví. Projekt chování mladých řidičů na místě dopravní nehody kvituje Ircing. Mladí řidiči si podle něj myslí, že po pěti, šesti tisících ujetých kilometrech všechno umí. „Ale není to tak," dodal.

„Poskytování první pomoci je povinnost, ale vyhýbají se mu nejen řidiči s čerstvým řidičským průkazem. K místu dopravní nehody přijdou, podívají se a nic neudělají," tvrdil Ircing.

Právě i BESIP by do projektu chtěl zapojit náměstek hejtmana Ivo Grüner. Ircing uvedl, že by neodmítl pozvánku přednášet na školách.

Náměstek si dokáže představit, že by projekt zahrnoval i zkoušku jízdy na 3D trenažéru simulující nehodu, aby si mládež mohla představit náraz v rychlosti 50 km/h. „Aby věděli, co se stane, když nejsou a jsou připoutaní. Je to cesta, jak udělat prevenci zajímavější," řekl Grüner s tím, že čerství držitelé řidičáku jsou nebezpeční proto, že mají relativně silná auta, a ještě s nimi neumí moc jezdit.

Autor: Martin Švec

26.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
35 10

Volby by vyhrálo ANO před komunisty, ČSSD a ODS ztratily

Petici, kterou sepsal  před dvěma týdny  Jiří Míka z Berouna,  už podepsaly tisíce lidí.
22 20

Pivaři chtějí výjimku ze zákona, sepsali petici

Ostravské moře? Jezero na haldě láká ke koupání

/FOTOGALERIE/ Čistá a teplá voda, žádné řasy a kameny, klid a pohoda. Za tím míří mládež z ostravského obvodu Jih na haldu v Hrabůvce, kde vzniklo po rekultivaci „ostravské moře". Pohyb tady nicméně společnost Vítkovice zapovídá.

Rusové nejvíc milují Stalina, Putin je historická osobnost číslo dva

Miliony mrtvých občanů, které za sebou zanechal diktátor Josif Stalin, nebrání Rusům, aby ho považovali za největší historickou osobnost svých dějin. 

Horáček chce pomoct s podpisy dalším kandidátům. Hilšer je pro, Drahoš proti

Prezidentský kandidát Michal Horáček chce otevřít své mobilní petiční stánky pro sběr podpisů také Marku Hilšerovi a Jiřímu Drahošovi. Věří, že tím přispěje ke zvýšení kvality demokratického prostředí. Ti se v názoru na jeho iniciativu liší. Zatímco Marek Hilšer krok přivítal, tým Jiřího Drahoše je z něj spíše v rozpacích.

Google ustoupil. Nebude číst emaily svých klientů

Společnost Google již dříve uvedla, že skenovala emaily osobních účtů na Gmailu, aby mohla lépe zacílit reklamy. Nyní se však rozhodla od tohoto kroku ustoupit. Reklama sice v emailu zůstane, ale bude založena na nastavitelných preferencích uživateů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies