VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečný kraj chce speciální výchovu pro mladé řidiče

Plzeň – Je to neustále opakující se nešvar českých řidičů. Nezřídka odjíždějí od dopravní nehody nebo se vyhýbají poskytnutí první pomoci.

26.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Ku­cej

Neznalosti chování na místě bouračky chce u mladých řidičů eliminovat projekt Plzeňský kraj – Bezpečný kraj. Pomoci mají přednášky odborníků na středních školách.

„Pokud dostaneme dotaci z ministerstva vnitra, tak pilotní ročník projektu chování mladých řidičů na místě dopravní nehody rozjedeme letos," řekl koordinátor projektu Plzeňský kraj – Bezpečný kraj Ivan Kraus.

Podle jeho představ by se do projektu zapojili zástupci policie, záchranné služby či hasičského sboru. Posluchači budou středoškoláci, kteří mají před zkouškami na řidičké oprávnění. „Máme pocit, že jak ve škole, tak i v autoškole je nikdo neučí, co dělat v případě dopravní nehody," konstatoval Kraus.

Středoškoláci by se od odborníků dozvěděli, jak dostat poraněné z auta nebo že nehodu musí označit výstražným trojúhelníkem. Důraz má být kladen i na chování za volantem. „Řada autoškol zanedbává zásady bezpečné jízdy, ať už jde o jízdu na zamrzlé či mokré vozovce a další zásady," přitakal dopravní expert BESIPu Václav Ircing.

Pilotní ročník by se nejprve rozjel na plzeňských středních školách. „Předpokládám, že budeme potřebovat 100 až 200 tisíc korun. Projekt zahájíme v Plzni, abychom snížili náklady na cestování," uvedl Kraus.

Plzeňský kraj bude střední školy oslovovat a ty, které projeví zájem, odborníci navštíví. Projekt chování mladých řidičů na místě dopravní nehody kvituje Ircing. Mladí řidiči si podle něj myslí, že po pěti, šesti tisících ujetých kilometrech všechno umí. „Ale není to tak," dodal.

„Poskytování první pomoci je povinnost, ale vyhýbají se mu nejen řidiči s čerstvým řidičským průkazem. K místu dopravní nehody přijdou, podívají se a nic neudělají," tvrdil Ircing.

Právě i BESIP by do projektu chtěl zapojit náměstek hejtmana Ivo Grüner. Ircing uvedl, že by neodmítl pozvánku přednášet na školách.

Náměstek si dokáže představit, že by projekt zahrnoval i zkoušku jízdy na 3D trenažéru simulující nehodu, aby si mládež mohla představit náraz v rychlosti 50 km/h. „Aby věděli, co se stane, když nejsou a jsou připoutaní. Je to cesta, jak udělat prevenci zajímavější," řekl Grüner s tím, že čerství držitelé řidičáku jsou nebezpeční proto, že mají relativně silná auta, a ještě s nimi neumí moc jezdit.

Autor: Martin Švec

26.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ondřej Němec.
10

Němec se z reprezentace omluvil. Necítím se fit, říká po nedávném otřesu mozku

Náměstek pro zdravotní péči na ministerstvu zdravotnictví Roman Prymula poskytl 20. dubna v Praze rozhovor Deníku.
33 13

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Migranti živoří v koncentrácích, varuje papež František

Zadržovací střediska pro migranty jsou přeplněná. Papež František, který je opakovaně navštívil, je přirovnal ke koncentračním táborům. Vyzval evropské vlády, aby běžence přesunuly do lidštějších podmínek.

Vzpomínky na legendární jízdu Hanzelky a Zikmunda

Oslavy 70. výročí startu slavné cestovatelské výpravy proběhly v centru Zlína. Krátce po 18. hodině přijela kolona historických Tater.

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies