VYBERTE SI REGION

Chcete se naučit bát se? Přijďte na Špičák zkusit Faktor strachu

Špičák – „Buď do toho jdeš nebo nejdeš. Buď se bojíš moc a nejdeš, nebo do toho jdeš a máš dobrý pocit, žes to dal." To je asi hlavní motto Dirty Race Špičák, atypického závodu s netradičními překážkami, který bude korunovat běh skrz elektrický tunel. Připravena jsou i další překvapení.

3.7.2015
SDÍLEJ:

Rozhledna na Špičáku.Foto: Radek John

Něco bláznivého 
a náročného

Závod, který organizátoři pojali jako faktor strachu, se uskuteční v sobotu 4. července na Špičáku. Na odvážlivce, kteří se přihlásí, čeká trať dlouhá přes sedm kilometrů a 30 překážek. Start je od 9.30 hodin u nástupní stanice lanovky ve Ski&Bike areálu Špičák. Startovat se bude po 30 minutách, v každém ze startů může být maximálně 40 závodníků.

„Hledali jsme vhodnou lokalitu pro uspořádání tohoto extrémního závodu. Kamarád, se kterým Dirty Race organizujeme, jezdí pravidelně na Šumavu za přírodou. Šumava se mu líbí a areál na Špičáku nám vyhovoval, je takový „divoký". I když nevýhodou je, že je v chráněné oblasti, takže jsme si nemohli navymýšlet překážky, jaké jsme chtěli. V Čechách se koná podobná akce, Spartan Race. Tu jsme zkusili, ale nebyli jsme moc spokojeni, protože se z toho stal komerční závod. Překážky jsou lehčí a pořád stejné. Studoval jsem ve Spojených státech amerických, kde jsem si vyzkoušel jeden velmi extrémní závod, a řekl jsem si, že něco podobně bláznivějšího a náročnějšího by bylo dobré udělat i u nás," vysvětlil jeden z organizátorů závodu Tomáš Bizoň z Valašského Meziříčí, který je jedním (podle popisu na webových stránkách závodů Dirty Race) z kreativního týmů bláznů posedlých adrenalinovými sporty.

Čas se neměří

Špičácký závod se bude od Spartan Race lišit i tím, že to nebude klasický závod na čas. Měřit se tedy nebude, o to víc se organizátoři zaměřili na faktor strachu. Odměnou pro toho, kdo trať zvládne, bude pocit a uspokojení z toho, že to zvládl. Soutěž je spíš pojata týmově, aby si to závodníci užili společně a mohli se hecovat navzájem. Přihlásit se ale samozřejmě mohou i jednotlivci a tým mohou udělat přímo na místě.

Možnost přihlášení je v den závodu, startovné je 990 Kč za osobu. Před startem musejí všichni podepsat revers. Věkové minimum je 15 let, neplnoletí závodníci musejí mít souhlas rodičů.

Tunel s elektrikou poprvé v Čechách

Největším tahákem bude překážka s elektrickým proudem. „Je to poprvé, co tohle vyzkoušíme v Čechách. Já jsem si to zkusil v Americe a vím, že každý nemá koule na to tuhle překážku překonat. Jde o ocelovou konstrukci, tunel, ve které je kilometr drátů pod elektrickým napětím. Ty budou viset z konstrukce, bude to jako pavučina, kterou se bude probíhat. Není šance, aby vás to „nekoplo"," představil jednu z překážek Bizoň, který dodal, že vše mají samozřejmě ošetřené, spolupracují s elektrikářskou firmou. Takže velké riziko nehrozí, ale bude to prý bolet. Organizátoři zajistili i lékařský dohled, domluvili spolupráci s Horskou službou Šumava.

Co ještě čeká na Špičáku na odvážlivce? Například hradba ze slámy nebo ze sena, ostnatý drát, pneumatiky. Závodníci se potkají i s různými zvířaty, třeba s pavouky a hady. Čeká je „hra na krysy", neboli prolézání různých tunelů. Ve spolupráci s hasiči bude i překvapení.

Trasa vede od pokladny na vrchol Špičáku, pak k jezeru a poté se stáčí zpátky na sjezdovku. Závodníci sice dostanou přibližnou mapu, kde budou překážky, ale nebudou vědět, kde jaká je. U každé bude cedule s popisem, co je třeba udělat. U náročnějších překážek budou pořadatelé.

Přesvědčíme vás, že se budete bát

„Pokud věříte, že zvládnete všechno, že se nebojíte, přijďte. My vás přesvědčíme, že se bát budete. Je to jen na vás, jestli zvládnete všechny překážky, nebo něco vzdáte a bude to ve vás hlodat, proč jste to nezkusili, když to ostatní zvládli," hecuje zájemce Bizoň.

Autor: Jitka Kilbergerová

Měli byste odvahu si takový závod vyzkoušet?

Ano

33 hlasů

Ne

14 hlasů

Hlasovalo: 47

Anketa byla ukončena

3.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
3

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies