Ten lidem sice z platební karty odečetl příslušnou částku za transakci, ta se však na Plzeňské kartě nezobrazila.

„Závadu způsobila nová verze softwaru, která byla spořitelnou na bankomaty nasazena," vysvětluje projektový manažer úseku Plzeňské karty Radek Kozler. Nastalá chyba se podle jeho slov dotkla 145 lidí. „Druhý den po zjištění závady byla všem částka ze strany České spořitelny vrácena na jejich účet," doplňuje Kozler, podle nějž se závada začala projevovat v úterý v ranních hodinách. Odstraněna byla v poledne.

Za tu dobu si předplatné jízdného nebo peníze do elektronické peněženky chtělo na kartu nabít na 300 lidí. „Částka byla chybně stržena zhruba polovině klientů, druhá polovina byla odbavena v naprostém pořádku," vysvětluje Kozler a doplňuje, že v případě podobných komplikací se zákazníci mají obracet na Zákaznické centrum PMDP na Denisově nábřeží.

Dopravní podniky zároveň doporučují, aby si zákazníci po provedení transakce zkontrolovali, zda byla zaznamenána na Plzeňskou kartu, a v případě nesrovnalostí si z bankomatu uchovali doklad o platbě. „Pokud transakce nebyla dokončena, je zákazník vyzván i na obrazovce bankomatu, aby navštívil s kartou Zákaznické centrum," uzavírá Kozler.