VYBERTE SI REGION

Domažlice na městskou dopravu doplatí 1,4 milionu Kč

Domažlice – Senioři, pracující v průmyslové zóně a návštěvníci nemocnice. To jsou nejčastější pasažéři domažlické městské autobusové linky. Její provoz je výrazně ztrátový, musí ho dotovat městský rozpočet. Ztráta na 1 km činí 32 Kč.

13.2.2016
SDÍLEJ:

Zastávka domažlické MHD před novou nemocnicí.Foto: Deník/ Josef Babor

„Ztráta, kterou město Domažlice za loňský rok doplácí ze svého rozpočtu činí 1 milion 316 tisíc 171 korun," říká místostarosta Stanislav Antoš.

Proplacení musí ještě 24. února schválit zastupitelé. Rozhodnou i o uzavření dohody o ztrátě na letošní rok s provozovatelem linky ČSAD Plzeň.
„Ceny nafty se v poslední době snižují, ale zase rostou náklady na opravu autobusů. Z výpočtů vyplývá, že linku využívají zejména důchodci, výrazně převažují mezi přepravenými osobami. Dále s linkou jezdí lidé do zaměstnání do odlehlých částí města a pacienti nemocnice," uvedl Antoš.

„Jinak než autobusem se na vyšetření do nemocnice nedostanu. Je úplně na konci města a ještě k tomu na prudkém kopci. Kdyby nejezdila městská doprava, musela bych asi využívat taxíky," říká Božena Fejfárková.

„Předběžně se odhaduje, že náklad na jeden ujetý kilometr v letošním roce bude 36,67 korun. Tržby na jeden ujetý kilometr jsou ale jen 4,50 Kč," vyčíslil místostarosta.

Předpokládá se, že v roce 2016 městská linka najede 41 tisíc 076 kilometrů, za 12 měsíců přepraví zhruba 50 tisíc cestujících.

Linka spojuje západní část města (nemocnice a sídliště Kavkaz a Palackého s centrem, lokalitami Kozinovo Pole a Habeš, vlakovým nádražím a průmyslovou zónou ve východní části města.

„Do budoucna zvažujeme, že bude připojena část Na Bábě, kde se rozvíjí průmyslové podniky, obytná zóna a sídliště. I tam obyvatelé stárnou a je naším cílem, aby i oni byli napojeni na autobusovou dopravu," zmínil Antoš.

Autor: Josef Babor

13.2.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies