VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dostat lidi na hokej. To si předsevzal Strakův zástupce

Plzeň – Šéfuje firmě i hokejovému Meteoru a teď k tomu Miroslav Dušek přibírá extraligovou Škodovku.

19.4.2015
SDÍLEJ:

Miroslav DušekFoto: Archiv

To s cílem uvolnit ruce Martinu Strakovi. Zbavit ho trablů s běžným chodem klubu, jehož je vlastníkem, aby se mohl soustředit jen na hokej, který zkušený matador zná a umí.

A hlavně přitáhnout do ledové arény v Plzni diváky i sponzory. „Pro mě je to výzva. Možná jsem naivní, ale já věřím, že se nám to povede," řekl Dušek po nástupu na post výkonného šéfa a pravé ruky Martina Straky. Tedy oficiálně do funkce zástupce generálního manažera hokejové Škodovky.

„Nezrodilo se to ze dne na den," tvrdí jednapadesátiletý podnikatel z Třemošné, o jehož vstupu mezi Indiány se spekulovalo už nějaký čas.

Dokonce se šuškalo, že klub od Martina Straky kupujete. Kde se ty zvěsti braly?
Možná z toho, že jsem se 
v sezoně začal daleko víc vyskytovat v Martinově blízkosti. Lidi nás viděli společně na zápasech a šířící se fámy jsme potom sami ještě trochu přiživili. A najednou si o tom povídali chlapi u piva i v práci.

Rozmýšlel jste se dlouho, než jste Martinovi Strakovi kývl?
Ani ne, šlo o postupný vývoj. S Martinem jsme se blíž poznali prostřednictvím jeho táty, který mi pomáhal s hokejem v Meteoru. Potom jsme se potkávali na golfu a zjistili, že nás toho hodně spojuje, a sedli jsme si i lidsky. Viděl jsem, jaký je Martin dříč. Jak se snaží všechno stíhat, hokej i řízení klubu, ale to se nedá. Tak jsme si o tom začali povídat a teď jsme si plácli. Mám jasné vize, jak by měl klub fungovat.

Které kroky ve své nové funkci chystáte?
Tím prvním je vrátit Martina k hokeji. Tedy zbavit ho starostí s provozem klubu, aby se mohl věnovat áčku a mládeži. A daleko víc se chceme zaměřit na marketing, aby se klub dostal do většího povědomí lidí. Ať už při veřejných akcích nebo na sociálních sítích. Hlavním cílem je přitáhnout na hokej v Plzni víc diváků i sponzorů.

Jak toho chcete dosáhnout?
Základem je hra a výsledky áčka, to je pro fanoušky asi největší tahák. Ale v hlavě mám pár dalších věcí, které by měly zvýšení návštěvnosti pomoci.

Co konkrétně?
Zlevníme vstupné a pro fanoušky chystáme i speciální balíčky lístků na víc zápasů za zvýhodněnou cenu. Nově bude koncipováno i předplatné na sezonu. Kromě toho klasického budou v nabídce permanentky pro rodiče s dětmi nebo předplatné na základní část a play-off zároveň. Což je sice loterie, ale kdo nám věří, tak potom výrazně ušetří. Snahou je, aby hokej v Plzni byl přitažlivý nejen pro skalní fandy, ale pro celé rodiny.

Zájem diváků se momentálně soustřeďuje víc na fotbalovou Viktorii. Je to pro vás velká konkurence?
Samozřejmě. Deset jedenáct tisíc lidí v hledišti můžeme Viktorce jen závidět, ale o to větší výzvou je se s tím poprat. Plzeň a vůbec celý region hokeji vždy fandily a doufám, že to platí stále. Ale nejde žít jen z tradice. Kromě hokeje je třeba nabídnout lidem na stadionu i něco víc.

Pro klubovou pokladnu je důležitá také přízeň sponzorů. Jak si v tomhle ohledu Škodovka stojí?
Síla sponzorského kmene je pro klub životně důležitá. Bez peněz se profesionální hokej dělat nedá a na rozdíl od fotbalu máme omezené možnosti, co týče prodeje hráčů nebo účasti v nějaké finančně lukrativní soutěži jako je Liga mistrů. Kromě velkých firem se proto zaměřujeme i na menší, kterým se snažíme nabízet prostor k zviditelnění. I z menších částek se dá složit potřebná suma.

Jaký by měl být rozpočet indiánského áčka na příští sezonu?
Zhruba stejný jako v minulé, to je plus minus čtyřicet milionů korun.

Budete řídit tři firmy naráz. Může to vůbec jeden člověk zvládnout?
Určitě to nebude lehké, ale věřím, že ano. Jinak bych do toho nešel. Jak firma, tak zimák i Meteor v Třemošné prosperují a navíc mám kolem sebe lidi, na které se mohu spolehnout. To mi dovolí věnovat se momentálně naplno Škodovce. Jde o to nastavit v klubu řídící systém, což by se dalo zvládnout do půl roku, a pak ho jen správě kočírovat. Uvidíme, jaká bude realita, ale já jsem optimista.

Autor: Karel Sopr

19.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opel Insignia Grand Sport.

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Žižkovský vysílač v Praze

Nové televizní vysílání startuje od března

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies