VYBERTE SI REGION

Jedno pole sekají zemědělci na Domažlicku na třikrát

Domažlicko - Každodenní deště nedovolily kombajnům vyjet do polí. Největším přáním zemědělců je, aby konečně přestalo pršet. Na polích ještě stále stojí ozimý ječmen, který by už měl být pod střechou. Navíc příliš mokré zrno by se muselo sušit v sušičkách, což je velmi drahé.

19.7.2012
SDÍLEJ:

Zemědělci sklízejí slámu na poli nedaleko obce Třebnice. Jinde však ještě ani nezačali.Foto: Deník/ Stanislav Šebek

„Začali jsme sklízet jako první na okrese, ale stále ještě nejsme hotovi. Na jedno malé pole, které bychom jinak měli sklizené za půl dne, jsme letos vyjeli už třikrát. Naposledy v neděli. Když nám zbývaly asi tři minuty práce, museli jsme skončit, protože nás vyhnal déšť," říká Václav Kůstka, agronom ZOD Mrákov s tím, že zatím nejsou pole tak rozmočená, aby hrozilo, že by kombajn v poli zapadl, ale mokré zrno by bylo nutné sušit v sušičkách, což je velmi drahé.

Levnou záležitostí není ani opakované sklízení jednoho pole. „Nejdříve tam musíme stroje přestěhovat, pak je složit, nastavit a zase rozložit. Všechno tohle něco stojí a nyní to musíme všechno dělat kvůli třem minutám práce," dodal Kůstka.

O něco hůře jsou na tom draženovští zemědělci. Ti mají oproti Mrákovským na polích ještě více než dvě třetiny úrody ozimého ječmene.

„Letos je to špatné. Už mělo být sklizeno. Začali jsme sekat začátkem minulého týdne. Šlo to dobře jen dva dny a pak už jsme se ani nepokoušeli. Pole je mokré a kombajny by mohly zapadnout. Sklizeno máme 40 hektarů ze 140. Když vezmu krajský průměr, nejsme na tom tak úplně špatně," uvedl předseda společnosti Agrima Draženov Miloš Hammer.

Podle zemědělců budou letošní výnosy ozimých obilovin slabší, protože rostliny při únorových holomrazech pomrzly. Mrákovští museli zaorat 28 procent úrody.

Autor: Helena Bauerová

19.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies