VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kralovice a Kožlany budou jednat s krajem o ceně vlaku

Kralovice, Kožlany – Města Kralovice a Kožlany dostala od Plzeňského kraje návrh částky, kterou by se měla podílet na provozu železnice mezi Kralovicemi a Čistou. Obě by podle toho měla zaplatit kolem 70 tisíc korun. Všechno však ještě může být jinak.

15.2.2014
SDÍLEJ:

Osobní vlak. Ilustrační foto.Foto: Deník/Milena Cibulková

Trati vloni hrozilo, že osiří a vlaky po ní přestanou jezdit, České dráhy s touto variantou takřka do poslední chvíle počítaly i pro nové jízdní řády.

Městům se však nakonec podařilo prosadit, že vlaky po trati 162 budou jezdit dál, ačkoliv jich bude méně. Městští zastupitelé se zároveň dohodli, že na zachovaný provoz budou Plzeňskému kraji přispívat.

Kolik bude jejich rozpočty vlak stát, se ovšem neví ani téměř po dvou měsících od změny jízdního řádu. „Rozhodnuto ještě není. Obcím byl odeslán dopis s návrhem částky," řekla Deníku ředitelka POVED (Plzeňský organizátor veřejné dopravy) Zdeňka Kmochová.

Už dříve jsme psali, že provoz trati pro letošní rok má stát 650 tisíc korun, přičemž Plzeňský kraj slíbil zaplatit velkou část, a letos je dokonce připraven uhradit veškeré náklady pro případ, že by se mu s obcemi nepodařilo najít společnou řeč.
A městům se požadovaných sedmdesát tisíc korun zatím opravdu příliš nelíbí. „Podle návrhu má totiž jít o jakousi kompenzaci za pozdní objednání služby. Tedy za něco, co jsme nezpůsobili," říká kožlanský starosta Vladimír Přibyl. Rada města jej proto pověřila, aby se s Plzeňským krajem dále bavil. „Domluvili jsme se s kralovickým starostou, že budeme s krajem jednat společně," dodává Přibyl.

Kralovičtí totiž mají stejný názor. „Návrh jsme na radě projednali s výsledkem, že se budeme snažit, abychom pokud možno neplatili nic," podotýká místostarosta Kralovic Karel Popel. Pozastavuje se nad tím, proč by města, která s nápadem na zrušení provozu trati nepřišla a bránila se mu vlastně od chvíle, kdy se o něm dozvěděla, měla platit za pozdní objednání.

Na trati mezi Kralovicemi a Čistou jezdí podle nového jízdního řádu tři páry spojů v sobotu a neděli a jeden pár ve dnech školního vyučování. Záchrana provozu přišla v poslední chvíli, a ačkoliv všude jinde jsou, v tištěné verzi jízdních řádů Českých drah tyto vlaky nenajdete.

Autor: Pavel Korelus

15.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Petra Kvitová.
5

Půl milionu. Taková je už odměna za informace o útočníkovi na Kvitovou

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

AKTUALIZUJEME

Teror před britským parlamentem, potvrzeno: Zahynuli tři lidé a útočník

/SLEDUJEME ONLINE/ Muž najel na mostu u budovy parlamentu do lidí autem a čtyřicet jich zranil, celkem tři jeho útok nepřežili. Poté zasáhl policistu nožem. Bezprostředně po útoku jej policie zranila střelbou, které později podlehl. Skotský parlament kvůli útoku přerušil jednání o nezávislosti. Policie útok vyšetřuje jako teroristický čin. Mezi oběťmi nejsou Češi. 

EXKLUZIVNĚ

Babišovi nebudu dělat kašpárka, věří jeho nový poradce

Jeden z nejhlasitějších kritiků elektronické evidence tržeb začal radit jejímu duchovnímu otci Andreji Babišovi. Nebojí se autor Hlídače EET Michal Bláha, že ho ministr financí a šéf Hnutí ANO umlčí a zneužije v rámci předvolebního boje?

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Zmenšit pole a zvýšit pokuty za nepovolený vstup do lesa. To jsou jedny z nejdiskutovanějších bodů novely zákona o myslivosti, který včera prosadil kabinet Bohuslava Sobotky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies