VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kralovice a Kožlany budou jednat s krajem o ceně vlaku

Kralovice, Kožlany – Města Kralovice a Kožlany dostala od Plzeňského kraje návrh částky, kterou by se měla podílet na provozu železnice mezi Kralovicemi a Čistou. Obě by podle toho měla zaplatit kolem 70 tisíc korun. Všechno však ještě může být jinak.

15.2.2014
SDÍLEJ:

Osobní vlak. Ilustrační foto.Foto: Deník/Milena Cibulková

Trati vloni hrozilo, že osiří a vlaky po ní přestanou jezdit, České dráhy s touto variantou takřka do poslední chvíle počítaly i pro nové jízdní řády.

Městům se však nakonec podařilo prosadit, že vlaky po trati 162 budou jezdit dál, ačkoliv jich bude méně. Městští zastupitelé se zároveň dohodli, že na zachovaný provoz budou Plzeňskému kraji přispívat.

Kolik bude jejich rozpočty vlak stát, se ovšem neví ani téměř po dvou měsících od změny jízdního řádu. „Rozhodnuto ještě není. Obcím byl odeslán dopis s návrhem částky," řekla Deníku ředitelka POVED (Plzeňský organizátor veřejné dopravy) Zdeňka Kmochová.

Už dříve jsme psali, že provoz trati pro letošní rok má stát 650 tisíc korun, přičemž Plzeňský kraj slíbil zaplatit velkou část, a letos je dokonce připraven uhradit veškeré náklady pro případ, že by se mu s obcemi nepodařilo najít společnou řeč.
A městům se požadovaných sedmdesát tisíc korun zatím opravdu příliš nelíbí. „Podle návrhu má totiž jít o jakousi kompenzaci za pozdní objednání služby. Tedy za něco, co jsme nezpůsobili," říká kožlanský starosta Vladimír Přibyl. Rada města jej proto pověřila, aby se s Plzeňským krajem dále bavil. „Domluvili jsme se s kralovickým starostou, že budeme s krajem jednat společně," dodává Přibyl.

Kralovičtí totiž mají stejný názor. „Návrh jsme na radě projednali s výsledkem, že se budeme snažit, abychom pokud možno neplatili nic," podotýká místostarosta Kralovic Karel Popel. Pozastavuje se nad tím, proč by města, která s nápadem na zrušení provozu trati nepřišla a bránila se mu vlastně od chvíle, kdy se o něm dozvěděla, měla platit za pozdní objednání.

Na trati mezi Kralovicemi a Čistou jezdí podle nového jízdního řádu tři páry spojů v sobotu a neděli a jeden pár ve dnech školního vyučování. Záchrana provozu přišla v poslední chvíli, a ačkoliv všude jinde jsou, v tištěné verzi jízdních řádů Českých drah tyto vlaky nenajdete.

Autor: Pavel Korelus

15.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
EXKLUZIVNĚ
72 13

Andrej Babiš: Sobotka chce dovládnout bez nás

V Bruselu se jedná o jednotném postupu Evropské unie při brexitu

V hlavním městě Belgie a EU se dnes schází k jednání 27 členských států Evropské unie. Mají dohodnout taktiku, jak bude dvouleté období odchodu Velké Británie z unie vypadat. Ale už před jednáním poslal Britům vzkaz například německý ministr financí Wolfgang Schäuble. Otevřene řekl, že na rovné podmínky, které mají stávající zbylé země unie musí Velká Británie zapomenout. Ta by měla definitivně ukončit své členství na jaře roku 2019.

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

Mrazy jsou na ústupu. Škody na úrodě budou zemědělci znát na konci května

Nepříjemný pohled na zmrzlá očka révy vinné čekal vinaře Jiřího Maděřiče z Moravského Žižkova na Břeclavsku, když kontroloval po nedávné mrazivé noci vinohrad. „U některých odrůd, především u Chardonnay či Muškátu moravského, zmrzlo třicet až čtyřicet procent," vypočítával Maděřič. Neradostné sčítání mají za sebou i další pěstitelé.

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies