VYBERTE SI REGION

Kruhový objezd v Klatovech musí rozkopat a naklonit

Klatovy - Tak tohle by zvládl jedině Semir Gerkhan z Kobry 11. Řeč je o silnici v průmyslové zóně Pod Borem v Klatovech, která by měla být napojena  ke kruhovému objezdu. V současné době je však výškový rozdíl mezi „kruháčem“ a komunikací, která v současné době končí mostem přes Drnový potok, více než  půl metru.

6.4.2012 1
SDÍLEJ:

Kruhový objezd Pod Borem v Klatovech je níže minimálně o půl metru než napojovaná silniceFoto: DENÍK/ Daniela Loudová

„Už několikrát jsem jel okolo a vždy jsem si říkal, jak to asi k sobě napojí. Zajímalo by mě, jak k něčemu takovému vůbec mohlo dojít, když v dnešní době existuje tolik měřidel. Všechno stojí miliony a ještě se seknou o takový kus. To snad ani není možné. Nedivil bych se, kdyby to zase celé rozkopali a stavěli znova, což bude stát zase další peníze. Nebo to nechali tak, jak to je, a řeknou, že došly peníze,“ řekl Deníku jeden z řidičů, Miloslav Hrubý z Klatov.

Tato část obchvatu ale rozestavěná nezůstane. „Výška mostu přes Drnový potok je stanovena vzhledem k možným  povodňovým stavům, které se dnes řeší velmi striktně a s ohledem na co nejvyšší zabezpečení. Most pochopitelně napojen na stávající silnici bude. Silnice v průmyslové zóně byla budována cca před 8 lety, a to se o pokračování neuvažovalo ani v plánech Plzeňského kraje,“ sdělil starosta Klatov Rudolf Salvetr.

Stavba bude provedena dle projektové dokumentace zpracované autorizovaným inženýrem v oboru mosty a inženýrské konstrukce. „Projektant musel při návrhu mostu dodržet požadavky správce toku, které obdržel od Českého hydrometeorologického ústavu, pobočky Plzeň. V rámci projektu bude upraveno třicet procent okružní křižovatky k zajištění plynulého napojení se sklonem pět procent,“ popsal postup napojení technik přípravy a realizace staveb oblastní správy jih Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Radek Kadlec.

Podle něj se v první částí obchvatu projekt snažil co nejvíce respektovat výšky Koldinovy ulice, protože v té době vůbec nebylo jasné, jestli na pokračovaní budou finanční prostředky a kdy ke stavbě dojde. „Výhled na pokračování obchvatu byl, ale je pravda, že ve studii pokračování trasy komunikace se neřešila výška hladiny a studie řešila jen trasu komunikace. Také v současné době byly hladiny stoleté vody přepočítávány. Částka, o kterou se navýší  úprava okružky, bude v ceně celého projektu nepatrná,“ vysvětlil Kadlec.

Autor: Daniela Loudová

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
AKTUALIZOVÁNO
2

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Ilustrační foto.
31 6

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies