VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Meclovští sepsali petici,nemají šanci dopravit se včas do zaměstnání

Meclov – Sehnat v dnešní době práci bývá hlavně pro ženy-matky složité. A pokud už se to podaří, bez vlastní dopravy se neobejdou. Právě proto skupinka obyvatel Meclova, kteří jsou zaměstnaní v 6 km vzdáleném Horšovském Týně, podepsala petici. Požadují v ní úpravu autobusového spojení. Do práce se autobusem dostanou ráno teprve v půl sedmé, ač mají dělat od šesti.

4.3.2014
SDÍLEJ:

Meclovští by chtěli, aby dopravce provedl změnu linky a oni se dostali před 6. hodinou do práce do H. Týna.Foto: Deník/Milena Cibulková

„Nejen já, ale i řada dalších lidí z Meclova by potřebovala, aby byli v Horšovském Týně, kde pracují, ráno před šestou hodinou. Já konkrétně proto, že jsem zaměstnána jako kuchařka v horšovskotýnské školce," řekla Deníku iniciátorka petice Jitka Zvonařová s tím, že o problému hovořila s dalšími cestujícími a uspíšení odjezdu autobusu by prý vyhovovalo i některým lidem z Poběžovic.

V době, kdy petici odevzdala na Obecní úřad v Meclově k vyřízení, pod ni připojilo své podpisy 18 obyvatel, z toho 13 žen.

„S peticí obec obcházela paní Zvonařová a já jsem ji ráda podepsala. V Horšovském Týně také pracuji a když jsem neměla auto, také jsem měla problémy dostávat se do práce. Určitě by vhodnější ranní spoj měli zavést," myslí si další obyvatelka Meclova Petra Frčková.

Co si myslí vedení obce Meclov a ČSAD

„Petici jsme poslali na ČSAD do Domažlic a do Plzně, na obě místa, aby petice nezapadla. Chápeme, že naši obyvatelé mají problém, když jim pracovní doba začíná v šest ráno a autobus jim tam přijede až minutu po půl sedmé," souhlasil s iniciativou obyvatel starosta Meclova Zdeněk Martínek.

„Petice? žádnou jsem na stůl nedostal. Pokud ji posílali e-mailem, je možné, že je v poště v počítači kolegy, který je nemocný," uvedl na otázku ohledně podnětu Meclovských vedoucí provozu ČSAD Domažlice Jaroslav Jahn.

Zároveň se nám snažil odpovědět, zda vůbec existuje možnost posunout jízdní řád tak, aby byli Meclovští v Horšovském Týně včas.

„Tenhle autobus vyjíždí v 5,41 hodin z Klenčí, kam zřejmě přiváží do továrny Steatit lidi z Poběžovic," podotkl vedoucí provozu domažlického ČSAD.

„Je to linka 400 202, která ráno začíná ve 4.58. Pokud by měl být odjezd z Klenčí uspíšen, velký prostor tam nevidím. Pokud by autobus vyjížděl z Poběžovic tak, aby byl v Horšovském Týně před šestou ranní, nevidím to jako reálné, neboť by Poběžovičtí museli čekat v Klenčí hodinu před začátkem směny," zapochyboval o tomto řešení problému vedoucí ´autobusáků´ našeho regionu Jahn.

Doplnil, že veškeré otázky veřejné dopravy v Plzeňském kraji řeší a vyřizuje POVED, což je Plzeňská organizace veřejné dopravy.

Meclov má i nápad na jiné řešení

Dalším poptáním na Obecním úřadě v Meclově, kde jsme informovali o tom, že domažlické ČSAD o petici zatím nic neví, nás čekalo překvapení. Na naši zmínku o nemožnosti uspíšit odjezd dotyčného autobusu, nám pracovnice OÚ sdělila.

„Vrtalo mi to hlavou, a tak jsem se různě poptávala. Možná by se řešení pro naše občany našlo a nebylo by tak složité. Stačilo by, aby autobus jedoucí do Horšovského Týna přes Srby, Polžice a Novou Ves zajížděl také do Meclova. Udělal by si ze Srb zajížďku do Meclova a pak se vrátil do Srb a pokračoval dál," uvedla Jiřina Haklová.

Návrh jsme následně tlumočili vedoucímu domažlického ČSAD. „Myslí-li autobusovou linku číslo 400 090, ta vyjíždí ve 4.25 hodin z Babic u Hostouně a v Horšovském Týně je v 5.22. Musím vzít v potaz návaznost tohoto spoje na linku do Plzně. V Srbech je 11 minut po páté hodině, a pokud by odtamtud zajel do Meclova, mohlo by to vyjít, neboť spoj do Plzně vyjíždí z Domažlic v 5.25, v Horšovském Týně je autobus zhruba v 5.35 až 5.40 hodin. To znamená, že pokud by se příjezd linky z Hostouně do Horšovského Týna opozdil o čtvrt hodiny, návaznost na autobusový spoj do Plzně by měla být," probral navrženou možnost Jahn.

Co je pro změnu nutné

„Není to jen tak, protože v jízdním řádu zmíněné linky není Meclov uvedený. Pokud by se měl zařadit, musí se na linku znovu udělat nová licence, což nějakou dobu trvá. Bude tam nárůst počtu kilometrů, což také někdo musí zaplatit," upozornil Jahn.

„My s další úhradou za veřejnou dopravu problém nemáme, vždyť je to pro naše občany. Dosud přispíváme na dopravní obslužnost ročně necelými 70 tisíci korunami, zkrátka bychom platili například o pět tisíc korun více," prohlásil meclovský starosta Martínek.

Autor: Milena Cibulková

Místo události:
4.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Donald Trump při návštěvě CIA.
1 10

Kritéria Trumpova dekretu: za dětmi cestovat lze, za prarodiči ne

Mladiství vrazi, kteří ukopali bezdomovce.

Ukopali bezdomovce. Nebýt mladiství, mohli vrazi dostat doživotí

Počet odpůrců protikuřáckého zákona roste. Hospodská: Je to katastrofa

/FOTOGALERIE/ - V berounském regionu přibývá pivařů, kuřáků i majitelů a provozovatelů hospod, kteří se podepisují pod petici Jiřího Míky z Berouna. Prostřednictvím této petice chtějí dosáhnout výjimky v protikuřáckém zákoně pro pivnice a vesnické hospody, ve kterých se nepodávají teplá jídla.

Tour de France ohlídají elitní střelci protiteroristického oddílu

Mezi 23 tisícovkami policistů, kteří jsou letos přiděleni k ochraně pelotonu a diváků slavného cyklistického závodu Tour de France, budou i elitní muži z protiteroristického oddílu. Oznámil to francouzský ministr vnitra.

AKTUALIZOVÁNO

Bývalý šéf Škody Auto Kulhánek oznámil kandidaturu na prezidenta

Bývalý šéf mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek dnes oficiálně ohlásil kandidaturu na prezidenta. Bude kandidátem nedávno obnovené Občanské demokratické aliance, která mu pomůže sehnat 50.000 podpisů pro nominační petici a bude Kulhánkovu kandidaturu podporovat také finančně.

Audit Deníku: V boji proti korupci se vláda nepřetrhla

Sněmovna včera hladce schválila novelu zákona o registru smluv, a to ve zkráceném režimu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies