VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obce zachránily provoz železniční trati. Za kolik, se neví

Kralovice - Asi málokdo vyhlížel prosincovou změnu jízdního řádu vlaků s takovými obavami jako lidé, kteří jezdí po trati z Kralovic na Plzeňsku do Rakovníka. Návrh nového řádu totiž počítal s tím, že mezi Kralovicemi a Čistou přestanou málo využívané vlaky jezdit a nahradí je autobusy. Bylo na obcích, aby se postavily proti.

26.11.2013
SDÍLEJ:

Železniční trať 162 Kralovice - RakovníkFoto: DENÍK/Pavel Korelus

České dráhy představily podobu jízdního řádu 2014 na tiskové konferenci. Trať 162 Rakovník-Kralovice u Rakovníka lze najít mezi změnami, ovšem plánované nasazení autobusů se nakonec nekoná.

„V úseku Kralovice u Rakovníka - Čistá došlo k redukci na tři páry spojů v sobotu a neděli a jeden pár ve dnech školního vyučování," řekl ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD Vladimír Kostelný.

Trochu kuriózní je, že cestující, kteří si nový jízdní řád pořídí v tištěné knižní verzi, se o provozu mezi Kralovicemi a Čistou nedočtou nic. Záchrana provozu totiž přišla téměř v poslední chvíli a s uzávěrkou publikace se minula. Ve všech ostatních verzích však platný jízdní řád bude.

S návrhem na nahrazení vlaků přišel Plzeňský organizátor veřejné dopravy - POVED. Podle ředitelky Zdeňky Kmochové vyšel provoz 5,7 kilometru dlouhého úseku Plzeňský kraj na tři miliony korun ročně.

„Reálně se tam doplácí přes sto korun na jednoho cestujícího. Kdyby vlakem jezdilo 150 lidí, kteří podepsali petici proti rušení, tak jsme neměli problém provoz dále udržovat," řekla Kmochová. „O to, že se spoje na trať vrátily, se zasloužily obce Kožlany a Kralovice," dodala.

Starosta Kralovic o rozhodnutí nic nevěděl

Starostu Kralovic Rudolfa Salfického kladné rozhodnutí překvapilo. „Vůbec jsme se nedozvěděli, jestli náš návrh prošel, nebo ne. Jste první, od koho to slyším," řekl v pátek starosta, který byl rád, že se městu spolu se sousedními Kožlany povedlo udělat „krok k tomu, aby provoz na trati nebyl přerušen".

Kolik ale vlaky budou rozpočty měst stát, zatím neví. „Dohodli jsme se na tom, že budeme na provoz přispívat Plzeňskému kraji. Ne, že budeme platit vše. Přesnou částku se teprve dozvíme," upozornil Salfický.

Autor: Pavel Korelus

26.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies