VYBERTE SI REGION

Mezi Kdyní a Pocinovicemi vlaky nejezdí, opravuje se most

Kdyňsko - V neděli večer zmizely u Loučimi oba železniční mosty. Důvodem je oprava konstrukcí i stavebních částí mostů.

25.7.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií
Oprava mostu u Loučimi.

Oprava mostu u Loučimi.Foto: Zdeněk Huspek

V neděli 21. července dopoledne sundali pracovníci firmy Chládek a Tintěra konstrukci mostu nad starou silnicí z křižovatky Pocinovice - Chodská Lhota do Loučimi. Konstrukci uložili na podstavce vedle trati, kde se bude nově natírat. A protože se zároveň bude natírat a opravovat konstrukce mostu nad novou silnicí, došlo k jejímu sejmutí též v neděli, ale večer po desáté hodině. Deník byl při tom.

Zub času se na obou mostech nepodepsal nijak dramaticky, přesto byla jejich rekonstrukce nutná. Správa železniční dopravní cesty jako investor stavby vybrala pardubickou firmu Chládek a Tintěra, jejíž pracovníci celou zakázku zpracují kompletně, od odstrojení součástí mostů a jejích sejmutí až po jejich opětovné vrácení na místo.

Co všechno to obnáší, vysvětlil stavbyvedoucí Jan Hanzlík: „Konstrukce se vyjímají za účelem opravy nátěrů a opravy spodní stavby mostu, na nichž jsou uloženy. Ty se očistí od vegetace, opraví se spárování zdiva a provedou se sanace úložných míst, na kterých je položená konstrukce. Na obou mostech potom uděláme nový svršek mostnice a bude obnovený provoz."

Celá akce je ojedinělá svým provedením a k jejímu pochopení je nutné znát alespoň trochu místní poměry. U Loučimi jsou hned dva mosty, vzdálené od sebe necelých 200 metrů. Ten menší přemosťuje místní úzkou komunikaci, most větší je zase známý svým umístěním v esíčku silnice, takže je špatně vidět na protější stranu. Aby nemusela být po dobu snášení jeho konstrukce na několik hodin úplně zastavená doprava a mohlo se jezdit po staré silnici, sundali prvně most tady. A stačil na to autojeřáb stavební firmy, protože konstrukce vážila 5 tun. Na snášení konstrukce mostu velkého s předpokládanou váhou víc než 20 tun už přijel jeřáb firmy ABP Plzeň.

Začátek akce byl naplánovaný na desátou večerní údajně kvůli slabé dopravě, zapomnělo se nebo nevzalo v úvahu že úderem nedělní dvaadvacáté hodiny vyjíždějí na silnice kamiony, které mají přes víkend utrum. V deset hodin se tak přesunula doprava na starou silnici, k velkému mostu najel jeřáb, k němu nacouval podvalník, jeřábníci si připravili stabilizační nohy a protizávaží k ramenu a přestože všichni zúčastnění dělali, co bylo v jejich silách, byl provoz odkloněný opět kyvadlově téměř dvě hodiny. Jak se kamiony, jejichž počet začal přibývat, vytáčely dole při nájezdu do silnice z Pocinovic a co říkali šóféři při vzájemném míjení, si lze jen domýšlet. Akce se přitom mohla uskutečnit t po osmé hodině za světla…

Podobný postup bude také koncem týdne, kdy se konstrukce vrátí na místo. Pro řidiče je do soboty 27. července doprava na silnici 1. třídy omezena jejím přesunutím do jednoho pruhu silnice a jezdí se kyvadlově na semafory.

Autor: Zdeněk Huspek

Autor: Redakce

25.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Transgas
2 2

Historikové bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Kdo dohlédne na lidi kouřící před hospodou? To ukáže praxe

Praha - Co se chystá na kuřáky před hospodami? Tohle zatím nikdo nepoví. Práskači bydlící v okolí budou ve svém živlu. Tak chystané uplatňování protikuřáckého zákona, jemuž chybí už jen přislíbený podpis prezidenta Miloše Zemana, vidí číšník z restaurace v Praze 2.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies