VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Místo šití košil by v Šumavanu mohla parkovat auta

Klatovy – Na proměnu deseti míst v Klatovech předložilo své návrhy deset architektů, kteří se zapojili do projektu 10 x 10 nápady pro Klatovy.

22.5.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

Parkovací dům ŠumavanFoto: Archiv Projektové a znalecké kanceláře Ing. Václava Vlčka

Předmětem návrhů byly infobox, okrouhlice u letního kina, okolí kaple „Chaloupka", pěší podchod pod Plzeňskou ulicí, Tylovo nábřeží, Křesťanský vrch Křížová cesta se zakončením, odpočinková místa, Vodojem, přístav s půjčovnou loděk a přístřešek pro pétanque. Celkem se sešlo 36 návrhů, ze kterých jsme jich deset vybrali a postupně zveřejňovali.

V dnešním díle přinášíme návrh, který byl zpracován mimo zadání, ale byl do tohoto projektu zařazen. Jde o návrh parkovacího domu Šumavan, který představila projektová a znalecká kancelář Ing. Václav Vlček, s r. o.

„V současnosti se města v Čechách začínají potýkat s problémem vzrůstající automobilové dopravy, která souvisí s moderním stylem života a s vyšší životní úrovní obyvatel. Město Klatovy v tomto ohledu učinilo už několik významných kroků, začalo budovat obchvat města a snaží se řešit dopravu v samotném historickém centru, kde se stává automobilová doprava zvláště rušivým elementem. K problému řešení automobilové dopravy v Klatovech přicházíme s nápadem využít k parkování stávající objekt Šumavan (Joka), který se nachází nedaleko centra Klatov. Objekt sloužil pro tradiční klatovskou výrobu pánských košil, ale dnes hledá svou novou funkci," uvedl architekt Václav Matějka.

Vše vyhovuje

Podle návrhářů dispoziční uspořádání domu splňuje požadavky pro parkování osobních automobilů. „Nosná konstrukce stropů má předpoklady svou únosností vyhovět pro potřeby parkovacího domu. Umístění objektu je v docházkové vzdálenosti centra Klatov a zároveň leží na hlavní dopravní tepně vedoucí přes město. Stavební úpravy a navržené přistavěné rampy významně nenaruší vzhled objektu ani panorama města," popsal architekt Jan Bauer.

V tomto objektu by bylo vytvořeno až 180 parkovacích míst, což je více než by bylo podle vítězného návrhu v parkovacím domě u Družby.

Tři možnosti

Architekti navrhli tři varianty řešení.
Jako první se nabízí varianta s přímými rampami. Zde se počítá s obousměrným provozem na rampách, možnost využití druhého až šestého nadzemního podlaží pro parkování. Počet míst by byl 160.

Druhou je varianta s výtahy, kde je navržen samostatný autovýtah pro příjezd a odjezd s možností využití všech podlaží pro parkování. U této možnosti se počítá s cca 180 místy.
V poslední variantě se počítá s točitými rampami, které by byly oddělené pro příjezd a odjezd. I zde by byla možnost parkování ve všech podlažích. V tomto návrhu se počítá s cca 170 místy.

Město bere všechny návrhy, které byly v rámci projektu 10 x 10 pro Klatovy přijaty, jako inspiraci. „Bereme všechny nápady jako návrhy, jak by se mohla úprava konkrétních míst řešit. Musíme se ale dívat na finance a nyní bude prioritou krytý bazén," sdělil místostarosta Václav Chroust.

Na všechny návrhy architektů se můžete podívat v bývalé jezuitské koleji, kde jsou vystaveny.

Autor: Daniela Loudová

22.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies