VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Hadrovci se střetl osobní vůz s vlakem

Babylon - Ke zranění osob nedošlo, silnice je nyní uzavřena.

18.7.2014
SDÍLEJ:

Střet vlaku s osobním vozem na Hadrovci.Foto: Deník/ Josef Babor

K dopravní nehodě nedaleko Babylonu došlo v pátek po sedmé hodině ranní.

„Dvaadvacetiletý řidič osobního vozidla značky Citroen Xara narazil na přejezdu čelně do boku osobního vlaku," popsala domažlická policejní mluvčí Dagmar Brožová.

Ke srážce došlo na přejezdu, který nemá závory a je zabezpečen světelnou signalizací.

„Řidič Citroenu uvedl, že nefungovalo výstražné zařízení přejezdu," řekla mluvčí. „Řidiči, kteří v tu chvíli jeli v protisměru, však tvrdí, že výstražné zařízení fungovalo normálně," prozradila.

„Světelná signalizace fungovala," potvrdil náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. „A i kdyby ne, stejně by byla vina na straně řidiče. Narazil do boku vlaku, to znamená, že vlak v té době už na přejezdu byl, a řidič se tedy řádně nerozhlédl," dodal.

Vlak, který mířil z Bělé do Domažlic, měl tři vagony a řidič narazil do koncové části prvního z nich.

Celý případ si převzali policisté z domažlického odboru služby kriminální policie a vyšetřování a mladý řidič je nyní podezřelý ze spáchání trestného činu obecného ohrožení.

Při nehodě nebyl zraněn řidič ani nikdo z více než šestnácti pasažérů vlaku. Po srážce někteří cestující na místě nehody zůstali, jiní nečekali a rozeběhli se za svými povinnostmi.

Celá silnice musela být kvůli nehodě uzavřena.

„Už tu čekám hodinu a půl. To se musí stát zrovna v pátek, když mám nejvíc naspěch," prohlásil jeden z řidičů kamionu, kteří museli čekat na zprůjezdnění silnice. „Musím jet do Straubingu, pak ještě do Norimberku a zpátky do Čech na dvě vykládky," vysvětlil s tím, že kvůli pátečnímu podvečernímu zákazu jízdy kamionů a povinnému odpočinku se nyní už určitě nestihne vrátit na víkend domů.

Kolem deváté hodiny ráno však již byly následky odstraněny a silnice byla opět průjezdná.

Třetí nehoda během jednoho roku

Nejde zdaleka o první nehodu, která se na železničním přejezdu na Hadrovci stala.

Vloni v polovině srpna zde v pět hodin ráno německý řidič nevzal na vědomí výstražnou signalizaci, vjel na koleje, vlak jeho vozidlo srazil a odmrštil na silnici.

Nehoda pak měla další dramatický průběh – krátce po srážce kolemjedoucí řidička zastavila a snažila se zraněnému řidiči pomoci. V tu chvíli se další projíždějící auto nestačilo vyhnout, nabouralo do vozu sraženého vlakem a poranilo ženu poskytující první pomoc. Srpnová nehoda si tak vyžádala dvě, naštěstí pouze lehká zranění.

O několik týdnů později, koncem září, však na Hadrovci došlo k nehodě znovu.

Třicetiletý německý řidič opět nerespektoval červené výstražné světlo a vjel na přejezd v okamžiku, kdy projížděl osobní vlak, v němž cestovalo patnáct lidí.

Zatímco ostatním cestujícím a obsluze vlaku se nic nestalo, nezodpovědný řidič byl těžce zraněn a s mnohačetnými poraněními musel být transportován vrtulníkem do nemocnice v Plzni.

Závory na každý přejezd

Přejezd na Hadrovci by vzhledem k četnosti nehod mohl byl dobrým kandidátem na lepší zabezpečení – vybudování závor.

Drážní inspekce by chtěla docílit toho, aby v budoucnu závory na všech nových nebo zrekonstruovaných přejezdech byly.

„Udělali jsme analýzu, ze které je zcela jasné, že na přejezdech, které chrání závory, lidé prostě neumírají. Pokud tam tedy některý řidič nechce vjet úmyslně," říká náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.

Podle něj by Správa železniční dopravní cesty, která plní funkci provozovatele dráhy, měla doporučení Drážní inspekce respektovat a závory na přejezdech budovat. „Trváme na tom opakovaně, ale bohužel to ignorují," tvrdí Kučera.

Drážní inspekce je státní instituce, která odborně zjišťuje příčiny nehod a vykonává preventivní státní dozor na dráhách. Jako vyšetřovací orgán je nezávislá na všech státních institucích a jakémkoli provozovateli drah a drážní dopravy.

Autor: Stanislav Šebek

18.7.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
6 9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Koruna, ilustrační foto
19 7

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

ONLINE: Francie volí prezidenta

Kdo bude novým francouzským prezidentem? Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb. Průzkumy favorizují Marine Le Penovou, vítězem ale může být kdokoli z kvartetu favoritů. Očekáváme nesmírně vyrovnané výsledky.

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Jaký je rozdíl mezi poslancem a lékařem? Lékař svojí operaci dokončí. Pokud to nezvládne, práci za něj dokončí hned jiný tým. Poslanec to má jinak: pacienta klidně v polovině operace zašije a odejde. Pak se počká na nový tým, který celou operaci provede znovu, říká nový náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula. V úřadu bojoval za univerzitní nemocnice, tradiční čínskou medicínu a očkování. 

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies