VYBERTE SI REGION

Na Hadrovci se střetl osobní vůz s vlakem

Babylon - Ke zranění osob nedošlo, silnice je nyní uzavřena.

18.7.2014
SDÍLEJ:

Střet vlaku s osobním vozem na Hadrovci.Foto: Deník/ Josef Babor

K dopravní nehodě nedaleko Babylonu došlo v pátek po sedmé hodině ranní.

„Dvaadvacetiletý řidič osobního vozidla značky Citroen Xara narazil na přejezdu čelně do boku osobního vlaku," popsala domažlická policejní mluvčí Dagmar Brožová.

Ke srážce došlo na přejezdu, který nemá závory a je zabezpečen světelnou signalizací.

„Řidič Citroenu uvedl, že nefungovalo výstražné zařízení přejezdu," řekla mluvčí. „Řidiči, kteří v tu chvíli jeli v protisměru, však tvrdí, že výstražné zařízení fungovalo normálně," prozradila.

„Světelná signalizace fungovala," potvrdil náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. „A i kdyby ne, stejně by byla vina na straně řidiče. Narazil do boku vlaku, to znamená, že vlak v té době už na přejezdu byl, a řidič se tedy řádně nerozhlédl," dodal.

Vlak, který mířil z Bělé do Domažlic, měl tři vagony a řidič narazil do koncové části prvního z nich.

Celý případ si převzali policisté z domažlického odboru služby kriminální policie a vyšetřování a mladý řidič je nyní podezřelý ze spáchání trestného činu obecného ohrožení.

Při nehodě nebyl zraněn řidič ani nikdo z více než šestnácti pasažérů vlaku. Po srážce někteří cestující na místě nehody zůstali, jiní nečekali a rozeběhli se za svými povinnostmi.

Celá silnice musela být kvůli nehodě uzavřena.

„Už tu čekám hodinu a půl. To se musí stát zrovna v pátek, když mám nejvíc naspěch," prohlásil jeden z řidičů kamionu, kteří museli čekat na zprůjezdnění silnice. „Musím jet do Straubingu, pak ještě do Norimberku a zpátky do Čech na dvě vykládky," vysvětlil s tím, že kvůli pátečnímu podvečernímu zákazu jízdy kamionů a povinnému odpočinku se nyní už určitě nestihne vrátit na víkend domů.

Kolem deváté hodiny ráno však již byly následky odstraněny a silnice byla opět průjezdná.

Třetí nehoda během jednoho roku

Nejde zdaleka o první nehodu, která se na železničním přejezdu na Hadrovci stala.

Vloni v polovině srpna zde v pět hodin ráno německý řidič nevzal na vědomí výstražnou signalizaci, vjel na koleje, vlak jeho vozidlo srazil a odmrštil na silnici.

Nehoda pak měla další dramatický průběh – krátce po srážce kolemjedoucí řidička zastavila a snažila se zraněnému řidiči pomoci. V tu chvíli se další projíždějící auto nestačilo vyhnout, nabouralo do vozu sraženého vlakem a poranilo ženu poskytující první pomoc. Srpnová nehoda si tak vyžádala dvě, naštěstí pouze lehká zranění.

O několik týdnů později, koncem září, však na Hadrovci došlo k nehodě znovu.

Třicetiletý německý řidič opět nerespektoval červené výstražné světlo a vjel na přejezd v okamžiku, kdy projížděl osobní vlak, v němž cestovalo patnáct lidí.

Zatímco ostatním cestujícím a obsluze vlaku se nic nestalo, nezodpovědný řidič byl těžce zraněn a s mnohačetnými poraněními musel být transportován vrtulníkem do nemocnice v Plzni.

Závory na každý přejezd

Přejezd na Hadrovci by vzhledem k četnosti nehod mohl byl dobrým kandidátem na lepší zabezpečení – vybudování závor.

Drážní inspekce by chtěla docílit toho, aby v budoucnu závory na všech nových nebo zrekonstruovaných přejezdech byly.

„Udělali jsme analýzu, ze které je zcela jasné, že na přejezdech, které chrání závory, lidé prostě neumírají. Pokud tam tedy některý řidič nechce vjet úmyslně," říká náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.

Podle něj by Správa železniční dopravní cesty, která plní funkci provozovatele dráhy, měla doporučení Drážní inspekce respektovat a závory na přejezdech budovat. „Trváme na tom opakovaně, ale bohužel to ignorují," tvrdí Kučera.

Drážní inspekce je státní instituce, která odborně zjišťuje příčiny nehod a vykonává preventivní státní dozor na dráhách. Jako vyšetřovací orgán je nezávislá na všech státních institucích a jakémkoli provozovateli drah a drážní dopravy.

Autor: Stanislav Šebek

18.7.2014
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies