VYBERTE SI REGION

Nové pasti na rychlé řidiče. Jak dlouho bude bič účinkovat?

Plzeň - Řidiči, připravte se. Zvlášť vy, co neradi dáváte nohu z plynu. Začátkem příštího roku začne v plzeňských ulicích fungovat nový radarový systém, který nahradí zrušené radary v někdejších budkách u silnic.

15.9.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Kucei

Na dvanácti místech, kupříkladu v ulici Edvarda Beneše na Borech, Plaské ulici v Bolevci či v okolí sjezdu z přivaděče na Slovanech, začnou rychlost projíždějících aut měřit takzvané úsekové radary. Ty budou zvláštní tím, že rozpoznají nejen okamžitou rychlost auta v daném místě, ale také to, jak rychle řidič projel celý sledovaný úsek. Získaná data pak okamžitě odešle policii.

Zkušební provoz nového systému už proběhl na Rokycanské třídě. Ukázal, že si tam drtivá většina řidičů s rychlostními limity hlavu neláme. „Jen zhruba osm až deset procent řidičů jelo předepsanou rychlostí, polovina více než 60 km/h," řekl radní pro bezpečnost Robert Houdek.

Přesto pro trvalé umístění radarů nakonec byly vybrány jiné lokality. Podle Houdka jsou důležitější než Rokycanská. „Vybrána byla především ta místa, kde je větší pohyb chodců," vysvětlil radní. „Rozhodující byla nehodovost v dané lokalitě, míra porušování zákona a také intenzita provozu," dodal vedoucí plzeňské dopravní policie Karel Machulda.

Houdek si od novinky slibuje, že bude mít především preventivní účinek. Už zkušební provoz na Rokycanské třídě podle něho ukázal, že časem, když si řidiči radarů všimli, začal počet hříšníků klesat. „Navíc je řeč stále o testovací fázi, kdy radar jako přestupek zaznamenával i rychlost 51 km/h, což na tachometru nepoznáte. Až přejdou radary do ostrého provozu, budou mít určitou toleranci," řekl Houdek.

Otázkou je, jak dlouho bude bič v podvědomí řidičů účinkovat. „Radary, které ve městě bývaly dřív, byly časem k ničemu. Lidé si vytipovali, kde jsou, a na těchto místech měření vždy zpomalili. Jinde pak jezdili rychle. Aby to u nových radarů nebylo stejné," uvažuje řidič Zdeněk Vaník.

Autor: Milan Říský

15.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies