VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obyčejná voda je zákazníky oblíbená, hlavně po finanční stránce

Tachov - Ještě před pár lety se číšníci na prosbu o sklenici obyčejné vody tvářili nechápavě. Většinou jejich odpověď zněla: „Bohužel, šéf to zakázal," či „To z hygienických důvodů nesmíme." Dnes je ale situace přívětivější a stále se zlepšuje. V České republice vodu z kohoutku podává již přes 1900 restaurací.

20.4.2013
SDÍLEJ:

RADEK URBAN (vlevo) a Štefan Baláž připravují pro své hosty džbány s vodou dopředu. Na stolech je vše připravené a zákazníci se mohou kdykoliv napít. Foto: DENÍK/Gabriela Jägerová

„Majitelé restaurací se čím dál víc řídí heslem Náš zákazník, náš pán. Snaží se nabízet co nejlepší služby, mezi něž v dnešní době patří i podávání vody z kohoutku," popisuje trend Zuzana Cabejšková, předsedkyně občanského sdružení Česko pije z vodovodu (www.zvodovodu.cz), které od roku 2010 aktivně podporuje kohoutkovou vodu v restauracích. Cílem je snížit dopad na životní prostředí, který způsobuje balená voda.

Na Tachovsko se móda pití obyčejné vody šíří jen velice pomalu. V Plzeňském kraji se nachází celkem 43 restaurací, které se přihlásily ke kampani Česko pije z vodovodu, avšak žádná z nich není v Tachově. To ale neznamená, že se v našich restauracích nenapijete vody z kohoutku. Z pěti restaurací, které jsme obvolali, nám všichni provozovatelé odpověděli, že se v jejich restauracích na výzvu zákazníka podá zdarma voda z vodovodu.

Sami provozovatelé a obsluhy vodu nenabízí. A nenajdete ji ani v nápojových lístcích. V Tachově máme však i některé restaurace, kde na vás voda přímo čeká. „Restaurace funguje 21 let a voda se tu pro hosty podává asi tři roky. Zákazníci se hodně ptali na vodu z kohoutku, proto mě napadlo to udělat samozřejmostí. Bereme to jako zkvalitňování služeb," líčí číšník restaurace Kiwi bar Radek Urban. „Voda vede v žebříčku oblíbenosti, hlavně po finanční stránce. Navíc tu máme dobrou vodu. Denně hostům připravíme až dvacet litrů vody," dodal.

Obyčejná voda je zákazníky oblíbená, hlavně po finanční stránce. Například dělník, který chodí na obědy do restaurace pravidelně, ocení nabídku pití zdarma. „Obyčejná voda je tu jediné pití, které je tu zadarmo. Sklenka pití v restauracích stojí to, co celá láhev v obchodě," sdělil návštěvník David Voron.

Gabriela Jägerová

Autor: Redakce

20.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ilustrační foto.
32 8

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

Praha /ROZHVOR/ - Podle politologa Jana Kubáčka lidem kombinování funkcí příliš nevadí. Politik ale podle něj musí zůstat v kontaktu s místními problémy a tématy, jinak ho voliči potrestají.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies