Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obyčejná voda je zákazníky oblíbená, hlavně po finanční stránce

Tachov - Ještě před pár lety se číšníci na prosbu o sklenici obyčejné vody tvářili nechápavě. Většinou jejich odpověď zněla: „Bohužel, šéf to zakázal," či „To z hygienických důvodů nesmíme." Dnes je ale situace přívětivější a stále se zlepšuje. V České republice vodu z kohoutku podává již přes 1900 restaurací.

20.4.2013
SDÍLEJ:

RADEK URBAN (vlevo) a Štefan Baláž připravují pro své hosty džbány s vodou dopředu. Na stolech je vše připravené a zákazníci se mohou kdykoliv napít. Foto: DENÍK/Gabriela Jägerová

„Majitelé restaurací se čím dál víc řídí heslem Náš zákazník, náš pán. Snaží se nabízet co nejlepší služby, mezi něž v dnešní době patří i podávání vody z kohoutku," popisuje trend Zuzana Cabejšková, předsedkyně občanského sdružení Česko pije z vodovodu (www.zvodovodu.cz), které od roku 2010 aktivně podporuje kohoutkovou vodu v restauracích. Cílem je snížit dopad na životní prostředí, který způsobuje balená voda.

Na Tachovsko se móda pití obyčejné vody šíří jen velice pomalu. V Plzeňském kraji se nachází celkem 43 restaurací, které se přihlásily ke kampani Česko pije z vodovodu, avšak žádná z nich není v Tachově. To ale neznamená, že se v našich restauracích nenapijete vody z kohoutku. Z pěti restaurací, které jsme obvolali, nám všichni provozovatelé odpověděli, že se v jejich restauracích na výzvu zákazníka podá zdarma voda z vodovodu.

Sami provozovatelé a obsluhy vodu nenabízí. A nenajdete ji ani v nápojových lístcích. V Tachově máme však i některé restaurace, kde na vás voda přímo čeká. „Restaurace funguje 21 let a voda se tu pro hosty podává asi tři roky. Zákazníci se hodně ptali na vodu z kohoutku, proto mě napadlo to udělat samozřejmostí. Bereme to jako zkvalitňování služeb," líčí číšník restaurace Kiwi bar Radek Urban. „Voda vede v žebříčku oblíbenosti, hlavně po finanční stránce. Navíc tu máme dobrou vodu. Denně hostům připravíme až dvacet litrů vody," dodal.

Obyčejná voda je zákazníky oblíbená, hlavně po finanční stránce. Například dělník, který chodí na obědy do restaurace pravidelně, ocení nabídku pití zdarma. „Obyčejná voda je tu jediné pití, které je tu zadarmo. Sklenka pití v restauracích stojí to, co celá láhev v obchodě," sdělil návštěvník David Voron.

Gabriela Jägerová

Autor: Redakce

20.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
9

Další napětí mezi Íránem a USA? Írán úspěšně otestoval novou balistickou střelu

Výstavba unikátního skleníku ve Smržicích na Prostějovsku.
5

Smržice řeší, kde budou k dostání rajčata ze skleníku. A zda nepřibude další

Švestky z městské zahrádky. Ze stromů lze ovoce česat zdarma

Sklizeň podzimního ovoce je v plném proudu. Kdo chce získat české plody, může využít nabídku sadařů, kteří mívají výhodnější ceny než běžné obchody. Pražané však mají i jinou možnost: natrhat si jablka, hrušky i švestky zdarma v sadech hlavního města.

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Poledne co poledne otevřel modrou krabičku a vyndal z ní housku. Vždy se dvěma plátky stejného salámu a okurkou. Banální historka o spolužákovi z mých středoškolských let v Německu jako by do jisté míry symbolizovala nedělní volby. Proč ochutnávat něco jiného, když osvědčené šmakuje?

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení