„Kvůli snižující se daňové výtěžnosti je zahajování staveb s obdobným rozpočtem vzácností. Jeden kilometr za sto milionů korun, taková je nynější realita," posteskl si krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer.

Poděkoval svému předchůdci Miroslavu Jarošovi z Radnic, který investici nastartoval. Zároveň ale připomněl, že je nutné zahájit co nejdříve druhou fázi obchvatu ve zhruba stejné délce. Moderní komunikace totiž končí zatím u silnice na Veselou a řidiči se musí vracet ke Kovohutím, aby pak cestovali úzkou trasou přes Kamenný Újezd do Hrádku.

Vinu na tom nese odmítavý postoj majitelů některých pozemků. „Teď už se prý povedlo s jedním z nich záležitost dořešit. Ale slyšel jsem, že o svá práva se pro změnu hlásí nějaký Američan," krčil rameny hrádecký starosta Jaroslav Perlík.

Rozpaky neskrývali ani zbývající řečníci. Kamiony stále jezdí hustě obydlenou oblastí, což s ohledem na bezpečnost lidí, hluk a prašnost není ideální. V Rokycanech se o nové silnici hovoří spíše jako o nejdražší cyklostezce, protože automobilový provoz je tu prozatím skutečně minimální.