VYBERTE SI REGION

Opravený most pustí do Kouta i těžké kamiony

Kout na Šumavě - Prohloubení železničního podjezdu v Koutě na Šumavě na Domažlicku přinese zvýšenou dopravu nákladních vozů v obci. Nízký podjezd bránil vjezdu těžkých nákladních aut, ale také autobusů.

2.5.2013
SDÍLEJ:

Prohloubení silnice pod železničním podjezdem pustí do Kouta na Šumavě autobusy i kamionyFoto: Deník/ Helena Bauerová

„Nemám zrovna velkou radost z toho, že bude přes ves jezdit víc náklaďáků. To, že se rozkope most a silnice, přidělá všem jenom potíže,“ řekla Vlasta Vojtíková z Kouta na Šumavě.

Prohloubit železniční podjezd v Koutě má v plánu Správa a údržba silnic (SÚS) Plzeňského kraje na základě iniciativy Obecního úřadu v Koutě a také Správy dopravních železničních cest.

„Byli jsme upozorňování na to, že most je  zespodu narušován nákladními auty, která se snažila vecpat pod most, než zjistila, že neprojedou. Proto jsme přistoupili na to, že vozovka pod podjezdem bude prohloubena, aby velká vozidla a autobusy nemusely obec složitě objíždět,“ řekl technický náměstek SÚS Plzeňského kraje Josef Felber s tím, že v současné době je již před dokončením projektová dokumentace stavby a nyní se řeší majetkoprávní věci.

„Předpokládáme, že koncem května bychom mohli požádat o vydání stavebního povolení a pak hned vypíšeme veřejnou soutěž na dodavatele stavby. Pokud nenastanou nějaké komplikace, začneme se stavbou ještě letos. Úprava silnice pod železničním podjezdem by neměla přinést dlouhodobé dopravní omezení, protože se budeme snažit vše dokončit v co nejkratším termínu,“ dodal Felber. 

Prohloubení mostu muselo ustoupit i pětadvacet topolů, které cestu lemovaly. Po nich zůstaly už jen pařezy. „Obdrželi jsme žádost od SÚS Plzeňského kraje o pokácení pětadvaceti topolů u silnice číslo 0222 z důvodu prohloubení podjezdu. Při realizaci projektu se bude muset upravit i příkop, a tím by došlo k poškození stromů, neboť rostou velmi blízko. Podle vyjádření odborníka by stromy ještě několik let vydržely, ale pokud by došlo k porušení kořenů, bylo lepší je pokácet. Po delších debatách schválilo zastupitelstvo jejich pokácení s tím, že topoly budou nahrazeny náhradní výsadbou padesáti kusů nových dřevin,“ uvedl starosta Kouta na Šumavě Václav Duffek.

Autor: Helena Bauerová

2.5.2013
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies