Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Planá otevírá unikátní cvičiště, autodrom

Planá - Unikátní možnosti přinesou právě dokončované úpravy bývalého vojenského autocvičiště 
na Kříženci u Plané na Tachovsku. Vzniká totiž nový autodrom a zajezdíte si tam například i bez řidičáku. Tím se otevírají příležitosti zejména pro mládež, která se teprve s vozy seznamuje a nebo pro řidiče nováčky.

10.11.2013
SDÍLEJ:

Pohled na část autodromu u Křížence.Foto: DENÍK/Antonín Hříbal

Autodrom s různými druhy povrchu má přes kilometr celkové délky a sloužit bude výhradně jako cvičiště. O jeho vybudování se zasloužila dvě sdružení. MSC z německého Tirschenreuthu a Rozvoj okresu Tachov z Plané.  

„Určen je pro zdokonalování zručnosti řidičů do dvaceti let a mohou zde jezdit i například patnáctiletí, kteří ještě nemají řidičské oprávnění," sdělil Deníku Pavel Novák, předseda sdružení Rozvoj okresu Tachov.

Pozemky autodromu patří městu Planá „Uzavřeli jsme s občanskými sdruženími nájemní smlouvu, kde je jednoznačně daný účel," podotkl místostarosta Plané Pavel Nutil.

Všichni mladí jezdci musí být registrovaní u některého se zmíněných sdružení. Vlastní jízdy budou vždy za dohledu zkušených komisařů a instruktorů.  Využívat ho mohu jezdci z Česka a Německa.

Žádné závody, ale výcvik zručnosti řidičů

„V žádném případě nepůjde o závody, ale o výcvik zručnosti řidičů. Vozy navíc musí být homologované, což vyžaduje například nutnost výfuku a registrační značky a podobně. Musí mít také definovaný výkon motoru, který nesmí přesáhnout danou mez," dále přiblížil předseda sdružení.

Autodrom Planá je postaven v areálu bývalého kamenolomu u Křížence. Ten se využíval do sedmdesátých let minulého století. Následně v něm armáda vybudovala vojenské autocvičiště pro výcvik vojáků základní služby a takto byl až do začátku devadesátých let využíván.

„Pak už jen pustl a byl cílem nájezdů sběračů kovů a smetištěm, až v roce 1996 je zdevastovaný převzalo do majetku město Planá," popsal historii území ležícího nedaleko letiště Kříženec.

Ze skály musely zmizet všechny uvolněné kameny

Zničený areál muselo sdružení nejprve upravit. Na jaře vyřezali náletové dřeviny. „Další úkol byl posbírat všechny naházené předměty a odpad, což bylo několik vozů, protože se toto místo používalo jako smetiště. Pak jsme museli ze skály sundat všechny uvolněné kameny, aby nespadly na auta," přiblížil práce s tím, že následovalo vytvoření bezpečnostních bariér, hlavně u zatáček, aby auta neopustila dráhu.

Museli také vyspravit asfaltový povrch dráhy a příjezdovou komunikaci. Autodrom tedy disponuje krom asfaltového také šatolinou a nezpevněným povrchem.

Němčina jako velice silný motivační motor

Protože jde o přeshraniční spolupráci, mohou si čeští účastníci  také zdokonalovat němčinu. O tom hovoří Pavel Novák jako o svém velikém přání a cíli: „Děti, ale mnohdy i dospělí zvládají němčinu na úrovni školy a pak se nedokáží domluvit v praktickém životě. Toto je tedy velice silný motivační motor, aby cizí řeč používali a zdokonalovali se v ní."

Projekt vznikal zhruba rok a náklady na jeho realizaci převýšily tři sta tisíc korun a jsou převážně hrazeny z dotačních fondů, především  díky finanční pomoci Regionálního sdružení obcí EGRENSIS.

Autodrom Planá poprvé otevřel své brány veřejnosti v sobotu 9. listopadu od 13 do 15 hodin.

Autor: Antonín Hříbal

10.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ulice německých měst zaplavila velká voda. Padající strom v Dortmundu zabil ženu.

Voda vyplavila německá města. Silné bouřky mají jednu oběť

Ve Varšavě se dnes sešly demonstranti apelující mimo jiné i na prezidenta Andrzeje Dudu, aby nový zákon o nejvyšším soudu svým podposem nestvrzoval.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO
6

Polsko schválilo kritizovaný zákon o nejvyšším soudu. Tusk se chce sejít s Dudou

Piráti chtějí větší kontrolu nad ČEZ. Prý je z něj financována špinavá politika

/ANKETA/ Pirátská strana chce navrhnout změnu zákona o svobodném přístupu k informacím kvůli úternímu verdiktu Ústavního soudu (ÚS), podle kterého na energetický gigant ČEZ nedopadá povinnost reagovat podle tohoto předpisu na žádosti o informace.

Aero již zahájilo výrobu nové generace legendárního letounu L-39

V Aeru Vodochody se naplno rozjela výroba nových dílů na letoun L-39NG, novou generaci legendárního Albatrosu. Největší česká letecká továrna plánuje vyrobit celkem čtyři stroje – tři prototypy a jeden předsériový kus. První celá L-39NG s novou certifikací by měla být hotova na konci roku 2019.

Rusko shromažďuje čím dál tím více zlata. Český poklad se naopak tenčí

V trezorech ruské státní banky se nachází 1706 tun zlata a zásoby stále rostou. Oproti tomu český zlatý poklad se spíše zmenšuje. Vychází to ze zprávy organizace nejvýznamnějších těžařů zlata World Gold Council, která zkoumá devizové rezervy jednotlivých států.

V parkovacím domě Klatovské nemocnice závodila a driftovala auta

Pískání pneumatik, hlasitý řev motorů – to se v noci ozývalo z parkovacího domu v Klatovské nemocnici. Probíhaly tu divoké závody.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení