VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plzeň chce lákat mnohem víc turistů, založí nový podnik

Plzeň - Další městskou organizaci hodlá zřídit plzeňská radnice. Půjde o podnik, který bude mít na starosti organizaci cestovního ruchu ve městě. Podle náměstkyně primátora pro kulturu Evy Herinkové (ČSSD) bude zajišťovat jednak marketing cestovního ruchu a také převezme provozování Informačního centra.

30.6.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Michaela Hasíková

To spravuje v současné době DominikCentrum. „Jsme jediné krajské město, které si samo neprovozuje Infocentrum. Výhledově plánujeme také vznik komerčních produktů," prohlásila Herinková. Připustila, že do nové organizace by se mohl v budoucnu začlenit také Esprit. To je rovněž městská organizace, která nyní už jen provozuje kulturní dům Peklo.

Ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD) míní, že rozpočet nové organizace by se měl držet v řádu jednotek milionů korun. „Další peníze si bude muset na sebe vydělat, může inkasovat peníze například za propagaci hotelů nebo dalších komerčních zařízení," prohlásil Zrzavecký.

Ze začátku by měla převzít zaměstnance současného Infocentra i peníze, které mu město poskytuje, a také část peněz určených magistrátnímu odboru prezentace a marketingu.

Podle čerstvě zpracované koncepce cestovního ruchu by se měla Plzeň zaměřit na rodiny s dětmi, seniory a kongresovou turistiku. Příležitostí má být projekt Evropské hlavní město kultury 2015. „Už evaluační (hodnotící) zpráva naléhavě žádala stanovení jasných priorit cestovního ruchu," prohlásil primátor Martin Baxa (ODS).

Šéfka odboru marketingu a prezentace magistrátu Zuzana Smotlachová potvrdila, že návštěvnost Plzně se sice v uplynulých deseti letech zvyšovala, vloni se ale zastavila. „V některých případech jsme zaznamenali až 20procentní pokles," uvedla Smotlachová.

V budoucnu se chce město zaměřit na individuální turisty i na spolupráci s cestovními kancelářemi a tour operátory. Hodlá jim nabízet služby, zprostředkování ubytování, prohlídky města či prodej suvenýrů. „Kvalitní kulturní program v roce 2015 a účinná propagace by měla nalákat nadprůměrný počet návštěvníků," míní Herinková.

Autor: Dana Veselá

30.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Politolog Jan Kubáček.
3

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Několikaletý propad sudového piva se podařilo zastavit, naznačují první data za loňský rok.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies