VYBERTE SI REGION

Plzeňská lávka přes Radbuzu se demolovat nebude

Plzeň - Vladimír Suchan z Plzně byl jedním z těch, kteří se v osmdesátých letech 20. století podíleli na stavbě dvojité železobetonové lávky spojující demolovaný DK Inwest s protějším břehem Radbuzy.

15.4.2012
SDÍLEJ:

Současný stav dvojité železobetonové lávky. Brzy po ní budeme chodit do centra CorsoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

„V inženýrském závodě Škodovky jsem měl za úkol technologickou přípravu lávek. Tehdy ještě nebyly k dispozici veliké autojeřáby, které by mohly hotové lávky položit na místo. Proto se zvolil systém zasouvání lávek do jejich konečné polohy. To však komplikovala skutečnost, že dům kultury již částečně stál, a tak se lávky nedaly celé montovat na břehu a na místo je poté zasunovat,“ vzpomíná Suchan.

Jednotlivé díly lávky tedy dělníci po jednom přidávali k již smontované a vysunuté části, podepřené v přesně vypočtené vzdálenosti pilíři železničního mostu zapůjčenými od vojenských ženistů.

„Další komplikací byly mrazy. Lávky jsou vyrobeny z materiálu, který při jeho svařování vyžadoval určitou teplotu nad bodem mrazu. Svařování dílů se tak muselo provádět ve vyhřívaných přístřešcích. Když byly lávky na místě určení, všichni zúčastnění si oddechli, protože vše dobře dopadlo,“ dodává Vladimír Suchan.

Lávky využívají chodci i cyklisté, kteří se chtějí vyhnout frekventovanému Wilsonovu mostu. Znamenají také zkrácení cesty z centra města na polikliniku, úřady a sídla různých firem na Denisově nábřeží. A svůj účel plnit nepřestanou. „S lávkami nemáme v úmyslu hýbat. Jsou majetkem města, nejsou tedy v naší kompetenci, navíc budou důležitou spojkou pro chodce do budoucího multifunkčního centra Corso,“ říká Jan Piskáček, mluvčí firmy Amádeus Real, která bude budoucí centrum provozovat.

„Rekonstrukce lávky je zahrnuta v následných územních plánech. Její zachování a úprava je jednou z podmínek, kterou má developerská firma zajistit,“ potvrzuje náměstek primátora Plzně Petr Rund.

První lávku ze dvou, spojující DK Inwest a Anglické nábřeží, postavili dělníci v roce 1983

Autor: Lucie Sichingerová

15.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies