VYBERTE SI REGION

Plzeňská lávka přes Radbuzu se demolovat nebude

Plzeň - Vladimír Suchan z Plzně byl jedním z těch, kteří se v osmdesátých letech 20. století podíleli na stavbě dvojité železobetonové lávky spojující demolovaný DK Inwest s protějším břehem Radbuzy.

15.4.2012
SDÍLEJ:

Současný stav dvojité železobetonové lávky. Brzy po ní budeme chodit do centra CorsoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

„V inženýrském závodě Škodovky jsem měl za úkol technologickou přípravu lávek. Tehdy ještě nebyly k dispozici veliké autojeřáby, které by mohly hotové lávky položit na místo. Proto se zvolil systém zasouvání lávek do jejich konečné polohy. To však komplikovala skutečnost, že dům kultury již částečně stál, a tak se lávky nedaly celé montovat na břehu a na místo je poté zasunovat,“ vzpomíná Suchan.

Jednotlivé díly lávky tedy dělníci po jednom přidávali k již smontované a vysunuté části, podepřené v přesně vypočtené vzdálenosti pilíři železničního mostu zapůjčenými od vojenských ženistů.

„Další komplikací byly mrazy. Lávky jsou vyrobeny z materiálu, který při jeho svařování vyžadoval určitou teplotu nad bodem mrazu. Svařování dílů se tak muselo provádět ve vyhřívaných přístřešcích. Když byly lávky na místě určení, všichni zúčastnění si oddechli, protože vše dobře dopadlo,“ dodává Vladimír Suchan.

Lávky využívají chodci i cyklisté, kteří se chtějí vyhnout frekventovanému Wilsonovu mostu. Znamenají také zkrácení cesty z centra města na polikliniku, úřady a sídla různých firem na Denisově nábřeží. A svůj účel plnit nepřestanou. „S lávkami nemáme v úmyslu hýbat. Jsou majetkem města, nejsou tedy v naší kompetenci, navíc budou důležitou spojkou pro chodce do budoucího multifunkčního centra Corso,“ říká Jan Piskáček, mluvčí firmy Amádeus Real, která bude budoucí centrum provozovat.

„Rekonstrukce lávky je zahrnuta v následných územních plánech. Její zachování a úprava je jednou z podmínek, kterou má developerská firma zajistit,“ potvrzuje náměstek primátora Plzně Petr Rund.

První lávku ze dvou, spojující DK Inwest a Anglické nábřeží, postavili dělníci v roce 1983

Autor: Lucie Sichingerová

15.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies