VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plzeňská lávka přes Radbuzu se demolovat nebude

Plzeň - Vladimír Suchan z Plzně byl jedním z těch, kteří se v osmdesátých letech 20. století podíleli na stavbě dvojité železobetonové lávky spojující demolovaný DK Inwest s protějším břehem Radbuzy.

15.4.2012
SDÍLEJ:

Současný stav dvojité železobetonové lávky. Brzy po ní budeme chodit do centra CorsoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

„V inženýrském závodě Škodovky jsem měl za úkol technologickou přípravu lávek. Tehdy ještě nebyly k dispozici veliké autojeřáby, které by mohly hotové lávky položit na místo. Proto se zvolil systém zasouvání lávek do jejich konečné polohy. To však komplikovala skutečnost, že dům kultury již částečně stál, a tak se lávky nedaly celé montovat na břehu a na místo je poté zasunovat,“ vzpomíná Suchan.

Jednotlivé díly lávky tedy dělníci po jednom přidávali k již smontované a vysunuté části, podepřené v přesně vypočtené vzdálenosti pilíři železničního mostu zapůjčenými od vojenských ženistů.

„Další komplikací byly mrazy. Lávky jsou vyrobeny z materiálu, který při jeho svařování vyžadoval určitou teplotu nad bodem mrazu. Svařování dílů se tak muselo provádět ve vyhřívaných přístřešcích. Když byly lávky na místě určení, všichni zúčastnění si oddechli, protože vše dobře dopadlo,“ dodává Vladimír Suchan.

Lávky využívají chodci i cyklisté, kteří se chtějí vyhnout frekventovanému Wilsonovu mostu. Znamenají také zkrácení cesty z centra města na polikliniku, úřady a sídla různých firem na Denisově nábřeží. A svůj účel plnit nepřestanou. „S lávkami nemáme v úmyslu hýbat. Jsou majetkem města, nejsou tedy v naší kompetenci, navíc budou důležitou spojkou pro chodce do budoucího multifunkčního centra Corso,“ říká Jan Piskáček, mluvčí firmy Amádeus Real, která bude budoucí centrum provozovat.

„Rekonstrukce lávky je zahrnuta v následných územních plánech. Její zachování a úprava je jednou z podmínek, kterou má developerská firma zajistit,“ potvrzuje náměstek primátora Plzně Petr Rund.

První lávku ze dvou, spojující DK Inwest a Anglické nábřeží, postavili dělníci v roce 1983

Autor: Lucie Sichingerová

15.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Titanic
19

Ke vraku Titaniku s cestovní kanceláří. Za dva a půl milionu

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Svého "Kodiaqa" bude mít i Seat. Dorazí příští rok

Velké SUV brzy nabídne i další značka koncernu Volkswagen. V roce 2018 totiž začne Seat prodávat novinku, která bude k dispozici i se sedmi sedadly.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies