VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ředitelka mění názor, petice už se ve školce podepisovat nebude

Třemošná - Ještě začátkem minulého týdne byly v Mateřské škole v Třemošné na Plzeňsku k dispozici podpisové archy k petici za nový přechod pro chodce. Ten si přáli nespokojenci postavit v Revoluční ulici u křižovatky s Luční ulicí. Se souhlasem ředitelky Jitky Krochmalové je tam dala iniciátorka petice Soňa Řezaninová.

23.11.2012
SDÍLEJ:

V Revoluční ulici v Třemošné chybí přechod. Chodci musí čekat, než přejede auto, aby se dostali na druhou stranuFoto: DENÍK/Martin Švec

Poté, co v Deníku vyšel o třemošenské kauze článek i s připomenutím, jak se sbírají podpisy, začala Krochmalové petice vadit. „Zinscenovaly si to maminky a zeptaly se, jestli by mně nevadilo, že sběr podpisů bude ve školce. Řekla jsem, že nevadilo," řekla před týdnem Krochmalová. Co říká dnes?

Netušila prý, že jde o petici. Předpokládala, že se jedná pouze o osobní iniciativu právě Řezaninové. Ředitelka podle svých slov odmítá dělat ze školky veřejné místo pro sběr podpisů. „Po městě se objevily letáky, že ve školce kolují podpisové archy. Navíc jsem tuto problematiku diskutovala s kolegyněmi a shodly jsme se, že přechod v Revoluční ulici není pro nás natolik důležitý a úplně tak s ním nesouhlasíme," sdělila Krochmalová.

Ředitelka vyloučila, že by ohledně petice na ni tlačilo město, které je zřizovatelem zařízení. Stáhnout podpisové archy ze školky se rozhodla sama. Nátlak na ředitelku odmítá i starosta Třemošné Jaromír Zeithaml. Podle něho vedení města nemělo o iniciativě ani ponětí. Starostu zarazilo i to, že Řezaninová rovnou sepsala petici, aniž by s ním problém prodiskutovala.

Křižovatka nesplňuje předepsané normy pro přechod se zebrou a podle Zeithamla se ani nebude předělávat, aby jim vyhověla. „Jde o novou křižovatku. Dříve tam nikdo nikde nepřešel, nyní je tam místo pro přecházení se sníženými obrubníky," upřesnil Zeithaml. Jako problém vidí to, že Revoluční ulici berou řidiči náklaďáků jako zkratku do Chrástu. A to chce město zatrhnout, proto počítá s dopravní značkou zákaz vjezdu nákladních aut.

Jenže to podle Řezaninové neřeší jízdu osobních aut. „Řidiči proletí vysokou rychlostí, i když na chodníku stojí chodec. Obzvlášť nebezpečné je, když během přecházení vozovky se ze zatáčky vyřítí auto. Jde o bezpečnost našich dětí," míní žena, jejíž syn dochází do blízké mateřinky.

Petici chce na městský úřad odnést do dvou týdnů. Do té doby mohou lidé podpisy připojit, zatím tak učinily dvě stovky lidí.

Autor: Martin Švec

23.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies