VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči přeceňují svoje síly, stále šlapají plyn

Chodová Planá - To snad není ani možné. Za posledních šest dní se u rybníka Regent za Chodovou Planou na Tachovsku staly tři dopravní nehody. Ta poslední se stala v úterý, kdy řidič převrátil dodávku na pravý bok.

7.6.2013
SDÍLEJ:

V ÚTERÝ 4. ČERVNA 2013. Řidič dodávkového vozidla se s autem ze zatím nezjištěných příčin převrátil na bok. Naštěstí se i tato havárie obešla bez vážnějších následků. Foto: DENÍK/Gabriela Jägerová

Řidiči i policisté považují právě úsek zatáček směrem na Mariánské Lázně za jeden z nejnebezpeč­nějších. Hlavně za deště se tam totiž často stávají dopravní nehody mnohdy s velmi vážnými následky.

„Spolu s Policií České republiky a odborem dopravy hledáme cestu, jak tento úsek udělat bezpečnější. Nejde jen o zatáčku u rybníka Regent, ale o celkový úsek za Chodovou Planou, směr Mariánské Lázně, v délce 4,4 kilometru. V tomto úseku se totiž nachází několik faktorů najednou. Je to nepřehledný horizont, prudké, nepřehledné zatáčky a další," vysvětluje Miroslav Sedláček ze Správy a údržby silnic Plzeňského kraje.

Jedna z posledních nehod byla havárie automobilu s betonovým domíchávačem, která zkomplikovala ve středu 29. května odpoledne dopravu na silnici mezi Chodovou Planou a Mariánskými Lázněmi, právě v zatáčkách u rybníku Regent. Při karambolu se zranil osmadvacetiletý řidič osobního vozu. Příčina nehody je v šetření.

„Řidič jel s vozidlem Opel směrem od Mariánských Lázní na Chodovou Planou. Při projíždění pravotočivé zatáčky vyjel vlevo a střetl se s nákladním vozem Mercedes - Benz," popsala nehodu tachovská policejní mluvčí Dagmar Jiroušková.

Většina dopravních nehod se odehrává v prudké zatáčce, kdy řidiči často nerespektují příkazové značky a jedou neopatrně. Neohrožují tím jenom sebe, ale také ostatní účastníky silničního provozu. Nehledě na to, že po silnici může jet cyklista, který za horizontem není vidět.

„Silnice jsou označeny reflexními dopravními značkami. Silnice je označena několika příkazovými značkami a doporučenou čtyřicítkou. Je to zkrátka na řidičích, jak v problémovém úseku jezdí. Hlavně místní, kteří zatáčku dobře znají, přeceňují svoje síly," uvedl Sedláček.

Na této silnici denně projede sedm až osm tisíc motorových vozidel denně. A lidé, kteří tudy jezdí denně, své síly opravdu někdy přeceňují. „Dostala jsem smyk a ani nevím, jak jsem sjela dolů do potoka," uvedla Deníku řidička, která se svým vozem havarovala 14. dubna tohoto roku. Ona byla jednou z místních, která tímto úsekem jezdí pravidelně.

„Více než 95 procent nehod se v tomto úseku stane, když je špatné počasí. Řidiči toto podcení a nepřizpůsobí vozidlo stavu vozovky," sdělila Deníku Jiroušková.

Dalšími nebezpečnými místy Tachovska jsou podle statistik policistů například úsek mezi Rozvadovem a Přimdou, mezi Borem a Stráží, nebo Stříbrem a dálničním nájezdem u Ostrova u Stříbra.

Občas se stávají nehody i na tachovské světelné křižovatce v době, kdy nejsou semafory v provozu.

Autor: Gabriela Jägerová

7.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc: Dlouhá dráha docela bolí

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Audit Deníku: Miliardy z hazardu. Připraví se o ně města?

/INFOGRAFIKA, ANKETA/- Česko, jako hazardní ráj uprostřed Evropy. Smutné přízvisko „zdobí" naši zemi už léta. Podle dat z minulého týdne je nyní v Česku přesně 59 033 různých herních automatů. Jen v Praze je tolik „beden" jako v celém Německu (cca 5500).

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies