VYBERTE SI REGION

Severoplzeňské autobusy končí u nemocnice

Plzeň - Začátek prázdnin přinesl řadě cestujících ze severního Plzeňska změnu. Několik autobusových linek z Kralovic, Nečtin, Manětína, Nýřan a jiných obcí už nemá konečnou stanici na Centrálním autobusovém nádraží, ale na kruhové křižovatce u Fakultní nemocnice Plzeň.

12.7.2013
SDÍLEJ:

Některé vozy ČSAD autobusů Plzeň teď mají konečnou u fakultní nemocnice.Foto: DENÍK/Vlastimil Leška

Vystoupit lze klasicky U Gery nebo až u nemocnice, pak ovšem cestující musí přesednout na tramvaj či autobus plzeňské MHD. „Někdo asi chce, aby se v Plzni víc jezdilo hromadnou dopravou, jinak si to nedovedu vysvětlit. Copak autobusy stejně nemusí na CAN dojet?" ptá se Jiřina Horová.

Nemusí. Vozy nově čekají u nemocnice, na nádraží se vrací jen ty, které by tam musely stát déle než hodinu.

Podle ředitelky společnosti POVED (Plzeňský organizátor veřejné dopravy) Zdeňky Kmochové se změna dotkla nejméně využívaných spojů. „Jsou to autobusy, které ze zastávky Gerská na nádraží vezly opravdu pár lidí. Celkem jde o 11 spojů. Ty, které cestující používají k dopravě do školy a zaměstnání, jezdí na konečnou dál," řekla ředitelka.

U nemocnice nově končí například spoj vyjíždějící v 9.10 hodin z Manětína, spoj vyjíždějící v 5.45 hodin z Kralovic a další.

Kmochová upozorňuje i na to, že spojům, jichž se změna dotkla, vlastně přibyla nová zastávka u nemocnice. „Mohou ji využívat lidé, kteří jedou k lékaři," dodala. Kilometry ušetřené tím, že autobusy nemusí na CAN, POVED prý zužitkuje jinde v kraji.

Kromě cestujících novinka zasáhla i řidiče. Nemohou parkovat u silnice, tato místa teď slouží autobusům.

Plzeňský magistrát takovým šoférům pohrozil odtahem. „Nástupní zastávka veřejné linkové dopravy je umístěna v prodloužení nástupních zastávek MHD, výstupní zastávka je v zálivu směrem k areálu FN. I přes dopravní značení však řidiči v těchto místech i nadále parkují. Od 2. července proto městská policie řeší porušení zákazu parkování odtažením vozidla," uvedl na magistrátním webu Martin Pecuch.

Cestující ale kromě vzteku mají také obavy. „Já se bojím, že se z takového řešení stane trend a za pár let bude na okraji města končit úplně každý autobus," dodává Aleš Krob.

Jak se bude situace vyvíjet v budoucnu, to podle Zdeňky Kmochové říci nelze.

Autor: Pavel Korelus

12.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath
3 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
4

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies