VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sídlo plzeňských záchranářů má zelenou

Plzeň – Už je to podepsáno, už je to hotovo. Nová budova pro plzeňské záchranáře za necelých sto milionů korun může začít růst. A to i přes to, že ještě před měsícem měl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže na stole dvě stížnosti. Obě jsou ale zažehnány. Do nového by se záchranáři z nevyhovujících prostor v ulici Edvarda Beneše měli stěhovat příští rok na podzim. Jde o největší investici v historii krajské záchranky.

16.7.2012
SDÍLEJ:

Vizualizace nového sídla záchranky na BorechFoto: ZZS PK

„Jedna stížnost byla zamítnuta, protože firma, která ji podávala, nezaplatila správní poplatek, a druhé správní řízení bylo zrušeno. Firma vzala své námitky zpět," řekla Deníku Jana Heřmanová ze Zdravotnické záchranné služby Plzeňského kraje, která má výstavbu na starosti.

Za několik týdnů proto vítězná firma Metrostav převezme staveniště a na konci července může začít kopat. Oproti původnímu plánu jde ale o tříměsíční zpoždění. Pokud by prodleva byla ještě delší, hrozilo, že hejtmanství nebude moci žádat o evropskou dotaci na vybavení dispečinku, který v budově také bude. „Jde přibližně o 45 milionů korun na telefony, počítače, ale i speciální stoly," uvedl ředitel ZZS PK Roman Sviták. V čem speciální? Stoly určené pro dispečery jsou polohovací a dají se výškově upravit. „Je totiž dokázáno, že krizové situace se lépe řeší ve stoje, proto je bude možné i se všemi monitory zvednout," vysvětluje Sviták.

V budově, která vyroste na místě bývalého celního skladu poblíž Klatovské ulice na Borech, vznikne výjezdové stanoviště Plzeň-město.

Kromě padesátky zdravotnických zaměstnanců tu zázemí najde i 25 dispečerů a 25 administrativních pracovníků. „Podmínky pro plzeňské záchranáře jsou nyní zdaleka nejhorší v celém kraji," tvrdí Roman Sviták. Kromě havarijního stavu budov je problémem i nedostatek místa. Lékaři a sestry jsou tu na pokojích i po čtyřech, což je na jiných stanovištích doslova nepřípustné.

Z nového areálu budou sanity vyjíždět přímo do Klatovské ulice a výhodou je i blízký přivaděč na Klatovy. „Z celé stavby budou zřejmě nejsložitější základy, protože jde o bývalé kasárny, takže v zemi může být cokoli. Tedy kromě munice," uvedla koordinátorka stavby Heřmanová. Budova je oproti současnému sídlu plošně menší, ale je efektivněji využitá. Původní odhad nákladů na novostavbu byly 120 milionů korun včetně DPH, veřejná soutěž ale cenu srazila na necelých sto milionů korun.

„Zkolaudovat ji chceme do konce roku 2013, v té době už za sebou musí mít minimálně dvouměsíční zkušební provoz," doplňuje Heřmanová.

Ještě před koncem roku tak záchranáři opustí budovy v ulici Edvarda Beneše, které si pronajímají od Fakultní nemocnice Plzeň. Co bude s areálem dál, ale vedení nemocnice zatím neví. „Chtěli bychom ho pronajmout, abychom z toho měli nějaký příjem. Ale podrobněji jsme to ještě neřešili," připustila ředitelka FN Plzeň Jaroslava Kunová.

Autor: Miroslava Tolarová

16.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Havárie ultralightu. Ilustrační foto:
AKTUALIZUJEME

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Pohoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Záludná Paříž. Je Roland Garros nejtěžší grandslam?

Každý grandslam bývá spojován s nějakým tím „nej", které si pečlivě hýčká a žárlivě střeží. Wimbledon je ze čtyř tenisových veleturnajů nejstarší a nejtradičnější. US Open nabízí nejvyšší prize money. Australian Open má zase pověst toho nejpohodovějšího grandslamu. A co aktuálně probíhající French Open? V čem vyniká nad konkurenty?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies