VYBERTE SI REGION

Silničáři už na Tachovsku vysypali sto tun posypu

Tachov – Sněhové vánice, zamrzlé chodníky a vozovky. Přesně tento pohled se nejspíš ještě nějakou dobu nedostaví. Ani přes to silničáři nelení.

18.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Například tento týden pracovníci Správy a údržby silnic káceli stromy u Dlouhého Újezdu. Dva statné javory byly již v kritickém stavu a hrozilo nebezpečí pádu na komunikaci u obce. „Se dřevinami se v tomto období pracuje velmi často," řekl Deníku vedoucí tachovské pobočky Správy a údržby silnic Miroslav Klika.
Krom práce s dřevinami na silnicích probíhá klasická údržba, která je nutná po celý rok. „Musí se rovnat patníky, opravovat dopravní značení. Na práci je stále něco," vysvětlil Klika.

I přes situaci, která venku převládá, silničáři do boje proti namrzlým plochám již vyrazili. „Zatím bylo použito nějakých sto patnáct tun posypových materiálů," dodal k tématu vedoucí tachovské pobočky Správy a údržby silnic. I přes vysoké číslo je to ovšem zanedbatelná jednotka. „Zatím bylo použito minimum materiálu, který je připraven pro tuto zimu," řekl Deníku Jiří Šlapnička z SÚS Plzeňského kraje.

Podle jeho názoru by mohl celý Plzeňský kraj, vzhledem ke stávající situaci, ušetřit částku až 15 milionů korun. Vše ovšem záleží opět na počasí. „Na další týden je vyhlídka na sníh podobná jako teď. Ale jsme zatím v polovině měsíce, může se stát téměř cokoliv," dodal Šlapnička.

Počasí zatím zůstává vstřícné, ale i přes to jsou silničáři již v pohotovostním režimu. „Od čtvrtého listopadu se začínají podávat celorepubliková hlášení o sjízdnosti silnic a během následujícího týdne bychom se měli dozvědět, jestli bude spuštěna větší pohotovost," řekl již dříve na toto téma Jiří Franěk z Údržby silnic a dále dodal: „Jde o to, že jakmile už jednou silnice posypeme, musíme již sypat skoro každý den, protože díky soli silnice zůstanou vlhké, proto se snažíme se zimní údržbou počkat, jelikož je to každý rok nákladná záležitost."

Těžko posoudit jestli nás čeká zima jako na počátku roku 2015, kdy bylo za pouhých 19 lednových dní použito 620 tun soli a dalších 650 tun kamenné drti.

Autor: Jindřich Sýkora

18.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies