VYBERTE SI REGION

Stopka čoudícím autům v Plzni nehrozí

Plzeň - Možnost zavedení nízkoemisní zóny, která omezí vjezd aut produkujících velké množství škodlivin, plzeňská radnice nevyužije. Radní města znovu argumentují odbornou studií, podle které by to mělo na zlepšení kvality ovzduší v Plzni jen minimální dopad.

23.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Milan Jaroš

Plzeň se potýká s horší kvalitou ovzduší. Loni byly na dvou stanicích překročeny denní imisní limity pro polétavý prach v 49 dnech, zákon umožňuje překročení limitů jen pětatřicetkrát za rok.

Zavedení nízkoemisní zóny by ale podle studie mělo ze všech posuzovaných variant ten nejmenší dopad na pokles znečištění. Zónu lze podle právní úpravy vymezit jen v centru. „Vzhledem k malé velikosti této zóny by ale takové opatření nebylo účinné," tvrdí radní pro životní prostředí Irena Rottová (ODS).

Podle vedoucí odboru životního prostředí magistrátu Dagmar Svobodové také nelze vymezit zónu na průjezdné komunikaci, pokud není jiná silnice stejné nebo vyšší třídy, kudy by mohla doprava vést.

Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví ale se studií není spokojen. „Nesplnila to, co jsem očekával. Není to studie proveditelnosti, která by řekla, zda zóny mají smysl," řekl.

Materiál podle něj například zmiňoval jen osobní, ne nákladní auta a zahrnoval mnoho výjimek pro auta nesplňující limity emisí. V takovém případě ale podle něj zavedení zón ztrácí smysl.

Podle Svobodové je řešením například zklidnění centra, jehož lze dosáhnout přestavbou vybraných komunikací na pěší zónu, případně zákazem vjezdu do některých ulic nebo úpravou parkování.

Autor: Dana Veselá, ČTK

23.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Zemětřesení zasáhlo opět Itálii, padají i laviny
8

Zemětřesení v Itálii: lavina zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies