Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studenti přemýšleli, jak oživit zámek Kozel. Pikniky, zoo i maskotem

Šťáhlavy - U vstupní brány návštěvníky vítá maskot Kozlík, dřevěná soška s pokladničkou, již navrhli studenti Ústavu umění a designu Západočeské univerzity v Plzni. V zámecké zahradě se pak v malé farmě pasou kozy živé, které mohou lidé nakrmit… I tak by mohla vypadat proměna jihoplzeňského zámku Kozel.

30.5.2013
SDÍLEJ:

Zámek KozelFoto: www.zamek-kozel.cz

Tu v rámci výuky zpracovali studenti Vysoké školy obchodní v Praze. Přemýšleli, jak zvýšit návštěvnost a povědomí o této památce. A protože do zámeckých interiérů se nic nového nevejde, zaměřili se na rozlehlý park v okolí, jejž rozdělili do šesti částí.

„Všechny naše návrhy jsou realizovatelné a udržitelné. Věříme, že jejich originalita a konkurenceschopnost přiláká i ty návštěvníky, kteří památkové objekty běžně nenavštěvují," říká jedna z autorek projektu studentka Martina Matoušová. Její kolegyně Vendula Votýpková doplňuje: „Chtěli jsme, aby naše projekty byly přínosné pro všechny a pomohly zatraktivnit celou oblast, proto počítáme se zapojením rezidentů i místních farem."

Kromě zmíněného maskota a farmy studenti navrhují například pořádání pikniků v romantické části parku, přičemž na zámku by fungovala půjčovna košů a nezbytného vybavení. Park by podle nich oživil i dětský koutek s atrakcemi z přírodních materiálů nebo půjčovna koloběžek.

Stromy v další části zase studenti vidí opletené. Inspiroval je Texas, jehož obyvatelé oblékáním stromů do úpletů zaujali svět v roce 2005. Do oplétání by se zapojovaly školy i domovy důchodců.

Možností, jak areál zatraktivnit, by prý mohlo být rovněž sázení vlastních stromů. „U příležitosti významných životních událostí by si oslavenec mohl zasadit strom a opatřit ho cedulkou," vysvětlují studenti v projektu.

Kastelána zámku Karla Bobka nápady studentů potěšily. „Vážím si jich, dali si s tím práci a vynaložili hodně energie. Je ale třeba si uvědomit, jestli náš zámek je turistické místo, nebo doklad české historie, jehož jednou funkcí je turistický ruch. Novinkám se ale samozřejmě nebráníme, například pikniky by snad bylo možné příležitostně pořádat. Vím, že to tak někde dělají," řekl kastelán.

Autor: Pavel Korelus

30.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační foto.
4 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení