VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Údržbář dopravního podniku v Plzni: Na autobusech zamazáváme rez

Plzeň - Škrábance, rezavé skvrny, pomuchlané plechy z drobných kolizí. To vše musí z vozů dopravního podniku urychleně pryč. Co nejdříve a hlavně co nejlevnějším možným způsobem.

6.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Pracovníci údržby Plzeňských dopravních podniků (PMDP) teď zaměstnávají právě tyto práce, protože od ledna si veškerý vozový park a také 240 pracovníků údržby přebírá Škoda Transportation. Ta začne provádět kompletní servis a údržbu všech asi 350 vozidel dopravních podniků a do konce roku 2013 vybuduje ve svém areálu vozovnu pro vozy MHD. Podle smlouvy s městem se bude podnik starat o vozový park 30 let a kontrakt na údržbu a stavbu depa je za 12 miliard korun.

„Najeli jsme teď na systém provést co nejvíce oprav za co nejmenší peníze," potvrdil jeden z pracovníků údržby dopravních podniků. „Třeba rezavá místa na vozidle, hned několik za sebou, se zamalovávají barvou," tvrdí muž, který v údržbě pracuje deset let. I další drobnější závady, které dříve čekaly na řádnou opravu, se prý nyní ´flikují´ přímo na dílně systémem broušení, kytování a pak zalakování barvou, i když podle dřívějších pravidel by rozhodně putovaly na pořádnou opravu do lakovny.

Provozně technický ředitel dopravních podniků Luboš Pašek tvrdí, že takové informace nemá a že systém servisu a oprav vozidel se nijak nezměnil. „Dopravní podnik nadále servisuje, udržuje a opravuje vozidla tak, jak mu předepisuje platná legislativa. Cílem je mít vozidla v tom nejlepším technickém stavu, aby mohla bezproblémově plnit dopravní výkon," uvedl Pašek.

Připustil však, že na druhé straně je pravdou, že nad rámec servisu a oprav se teď provádí odstraňování poškozených částí vozidel způsobených buď drobnými poškozeními z provozu, nebo vzhledem ke stáří vozidel i rzí. „Plyne to ze závazku PMDP vůči budoucímu poskytovateli servisu, že mu budou předána vozidla v bezvadném stavu," doplnil Pašek.

Nové depo dopravních podniků vyroste na 12 hektarech škodováckého areálu na Karlově, z čehož přes 4,5 hektaru bude zastřešeno a vybaveno technologiemi. Servis vozidel ale Škodovka převezme už od lena, zatím jej bude provádět v prostorách dopravních podniků, kde bude platit nájem.

Škodovka ve smlouvě s městem slíbila, že dva roky nikoho ze zaměstnanců nepropustí a i poté se budou počty pracovníků snižovat pouze přirozenými odchody.

Autor: Dana Veselá

6.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies