VYBERTE SI REGION

Vize budoucnosti v Plzni: autobusy pod železnicí

Plzeň /VIZUALIZACE/ - Podchody umožňující projít ze Šumavské ulice přímo až k nástupišti. Propojení vlakového nádraží s chystaným autobusovým terminálem. Obchody v nové pasáži. Moderní vlaková nástupiště s hranou ve stejné výši jako je podlaha vagonů - tedy už žádné horolezecké výstupy do vlaku.

6.10.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie
Terminál by měl spojovat autobusovou a železniční dopravu a omezit přesuny cestujících. Podobně jako v Evropě

Terminál by měl spojovat autobusovou a železniční dopravu a omezit přesuny cestujících. Podobně jako v EvropěFoto: MS architekti

Tak by mělo vypadat v budoucnu hlavní nádraží v Plzni, pokud se podaří uskutečnit plány architektů.

„Dnes je nádražní budova díky železničnímu koridoru na náspech odříznutá od města. Když chce člověk projít do budovy nádraží nebo jít směrem na Slovany či do centra, musí vcházet pod temné mosty a je stále atakován auty. Město má, vlastně musí, být pro lidi," shrnuje negativa současného stavu architekt Milan Ševčík ze skupiny MS architekti.

Vize této skupiny řeší právě proto i tento problém. „Vidíme nádražní budovu jako svět propojených funkcí, jako spojnici mezi centrem a Slovany, kam člověk bude rád chodit denně a to nejen na vlak."

Pod kolejištěm by bylo umístěné moderní autobusové nádraží. Oboje by obsluhovala nová budova terminálu, zdi kolejiště by byly osázeny obchodními pasážemi.

Právě spojení autobusového a vlakového nádraží dominuje prezentované vizualizaci, tvůrci chtějí dosáhnout toho, že cestující se nebudou, v případě přestupu, muset plahočit městem. Autobusy by byly navíc, kvůli bezpečnosti a lepšímu dohledu, přístupné pouze přes hlavní budovu terminálu.

„Je dobré vytvořit jeden přestupní uzel a zajistit tak rychlé přestupy mezi dopravními prostředky. Lidé, kteří pouze projíždí, se tak nemusejí trmácet městem. Terminál, tedy místo přestupů, je možné konstrukčně vybudovat a následně jej provozovat. Navíc je výhodné navázání na vnitřní okruh a autobusy by tak snadno mohly odjíždět z města. Vše, jak už to tak bývá, je otázka peněz," shrnuje další z přínosů Ševčík.

Otázka je, kdy by nádraží mohlo podobný vzhled získat. Podle mluvčí Radky Pisturiosové České dráhy momentálně rekonstrukci neplánují neboť mají za sebou obnovu nádražní budovy za 20 milionů korun. SŽDC se k možným termínům rekonstrukce nástupišť nevyjádřila.

Nádraží podle architektů

- Chtějí spojit autobusové a vlakové nádraží kvůli lepšímu přestupování.
- Vytvořili by v novém terminálu obchodní pasáže.
- Vlakové nádraží by bylo vyvýšeno, autobusy by byly chráněné pod ním.
- Zlepšila by se celková dostupnost objektu a jeho okolí.

Autor: Milan Říský

6.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto.

Češi nebezpečně tloustnou. Na cukrovku umírá 3,5 tisíce lidí ročně

Zeman v Plzni: Proti šíleným zeleným aktivistům jen nutné vytvořit koalici

Zeman v Plzni - Miloš Zeman zastupitelům řekl, že přijel do bohatého kraje s nízkou nezaměstnaností. Uvedll, že jeho prioritou je ekonomická diplomacie a jeho soukromou iniciativou pak hospice a sociální zařízení.

Střechu haly v České Třebové nadzvedne jeřáb

Česká Třebová – Kolem nové sportovní haly Na Skalce, na které se před týdnem v sobotu během florbalového turnaje zřítila střecha, je stále napilno. Stavební firma tu odklízí cihly, suť a části plachty u obvodových zdí. Policisté v pondělí informovali, že zahájili přípravné práce, které předcházejí nadzdvihnutí zřícené střešní konstrukce.

Záchranáři našli v zavaleném hotelu další těla

Řím - V troskách hotelu Rigopiano, který minulou středu po zemětřesení ve střední Itálii zavalila lavina, našli záchranáři další dvě těla. Podle agentury AFP jde o dvě ženy. Počet obětí tak vzrostl na 14, stále se pohřešuje ještě 15 lidí. Dnes se konají první pohřby obětí neštěstí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies