VYBERTE SI REGION

Vize budoucnosti v Plzni: autobusy pod železnicí

Plzeň /VIZUALIZACE/ - Podchody umožňující projít ze Šumavské ulice přímo až k nástupišti. Propojení vlakového nádraží s chystaným autobusovým terminálem. Obchody v nové pasáži. Moderní vlaková nástupiště s hranou ve stejné výši jako je podlaha vagonů - tedy už žádné horolezecké výstupy do vlaku.

6.10.2012
SDÍLEJ:

Terminál by měl spojovat autobusovou a železniční dopravu a omezit přesuny cestujících. Podobně jako v EvropěFoto: MS architekti

Tak by mělo vypadat v budoucnu hlavní nádraží v Plzni, pokud se podaří uskutečnit plány architektů.

„Dnes je nádražní budova díky železničnímu koridoru na náspech odříznutá od města. Když chce člověk projít do budovy nádraží nebo jít směrem na Slovany či do centra, musí vcházet pod temné mosty a je stále atakován auty. Město má, vlastně musí, být pro lidi," shrnuje negativa současného stavu architekt Milan Ševčík ze skupiny MS architekti.

Vize této skupiny řeší právě proto i tento problém. „Vidíme nádražní budovu jako svět propojených funkcí, jako spojnici mezi centrem a Slovany, kam člověk bude rád chodit denně a to nejen na vlak."

Pod kolejištěm by bylo umístěné moderní autobusové nádraží. Oboje by obsluhovala nová budova terminálu, zdi kolejiště by byly osázeny obchodními pasážemi.

Právě spojení autobusového a vlakového nádraží dominuje prezentované vizualizaci, tvůrci chtějí dosáhnout toho, že cestující se nebudou, v případě přestupu, muset plahočit městem. Autobusy by byly navíc, kvůli bezpečnosti a lepšímu dohledu, přístupné pouze přes hlavní budovu terminálu.

„Je dobré vytvořit jeden přestupní uzel a zajistit tak rychlé přestupy mezi dopravními prostředky. Lidé, kteří pouze projíždí, se tak nemusejí trmácet městem. Terminál, tedy místo přestupů, je možné konstrukčně vybudovat a následně jej provozovat. Navíc je výhodné navázání na vnitřní okruh a autobusy by tak snadno mohly odjíždět z města. Vše, jak už to tak bývá, je otázka peněz," shrnuje další z přínosů Ševčík.

Otázka je, kdy by nádraží mohlo podobný vzhled získat. Podle mluvčí Radky Pisturiosové České dráhy momentálně rekonstrukci neplánují neboť mají za sebou obnovu nádražní budovy za 20 milionů korun. SŽDC se k možným termínům rekonstrukce nástupišť nevyjádřila.

Nádraží podle architektů

- Chtějí spojit autobusové a vlakové nádraží kvůli lepšímu přestupování.
- Vytvořili by v novém terminálu obchodní pasáže.
- Vlakové nádraží by bylo vyvýšeno, autobusy by byly chráněné pod ním.
- Zlepšila by se celková dostupnost objektu a jeho okolí.

Autor: Milan Říský

6.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Při náletech v syrské provincii Idlib zahynulo nejméně 46 lidí

Damašek - Při několika náletech v syrské provincii Idlib, ovládané z velké části povstalci, zahynulo dnes nejméně 46 lidí. Většina mrtvých jsou civilisté, uvedli opoziční aktivisté ze Syrské organizace pro lidská práva (SOHR), která situaci v zemi monitoruje z Británie.

EXKLUZIVNĚ

Hit Deep Purple vznikl kvůli Čechovi, který zapálil kasíno

Montreux, ČR /VÝROČÍ, TIP NA VÝLET/ - Díky nešťastné náhodě, která se přihodila 4. prosince roku 1971 nahráli Deep Purple svou nejslavnější skladbu. V neděli uplynulo 45 let od ničivého požáru, který spálil do základů slavné Casino de Montreux. V jeho prostorách se od roku 1967 koná Montreux Jazz Festival. Zahráli si v něm ovšem i zásadní rockové kapely jako Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple nebo Frank Zappa, při jehož koncertě kasíno vzplálo a který shodou okolností zemřel před 23 lety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies