Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zelená vlna na křižovatkách? Pro řidiče spíše nemyslitelné

Plzeň – Zná to snad každý řidič, který jezdí po Plzni. Namísto plynulé jízdy musí zabrzdit a počkat, než na semaforu znovu padne zelená. Dvěma navazujícími křižovatkami přitom bez problémů projel. Červená ho zastavila až na té třetí. A takhle se to opakuje dokola. Projet řadu plzeňských křižovatek z jednotlivých částí města bez zastavení na takzvanou zelenou vlnu je totiž nemyslitelné.

26.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Jan Grohmann ze Správy veřejného statku města Plzně tvrdí, že někde je sice systém zelené vlny nastavený, průjezdu bez zastavení ovšem brání hustota provozu nebo přednost městské hromadné dopravy a bezpečnost. Jde třeba o křižovatky z Lochotína či z Bor do centra a opačně. „Na křižovatce Karlovarská – Lidická řidičům zkrátí zelenou

tramvaj číslo 4. Autobus, který před odbočkou na Vinice najíždí na kolejiště, totiž nemůže jet souběžně s tramvají,“ vysvětlil jeden z příkladů Grohmann.

Prodloužit červenou či zelenou na semaforu umožňuje vozům MHD palubní počítač napojený na řadič semaforu. „Na některých křižovatkách proto autům padne červená o něco dříve, pokud se k semaforu blíží vozidlo MHD. To pak narušuje zelenou vlnu,“ sdělil Grohmann s tím, že městská hromadná dopravá tím pádem nenabírá zpoždění.

V dopravní špičce řidiče zdrží hlavně ucpané silnice. „Na semaforu u pošty v Solní ulici padne zelená, projedu další křižovatku, ale u divadla ji kvůli koloně aut nestihnu,“ všiml si řidič Kamil Novák.

Řidiči si stěžují, že někde nejsou schopni projet přes prázdné křižovatky, i když přidají plyn na 60 až 70 km/h. „Na křižovatce Vejprnická – Skvrňanská od Skvrňan svítí zelená, ale nemáte šanci projet křižovatkou Tylova – Domažlická, ani když jedete povolenou sedmdesátkou,“ pověděl Novák.

Stává se, že řidiči stěží stihnou zelenou na semaforu Tylova – Korandova, jakmile se rozjedou z křižovatky Tylova – Domažlická. „Občas se to dá, ale musí jet před vámi auto rychleji než 50 kilometrů v hodině,“ vypozoroval řidič, který si nepřál uvést jméno.

Podle Grohmanna koordinace semaforů není nastavena také třeba na křižovatkách u továren na Borských polích. „Od kruhového objezdu na Domažlické až k Tescu dojet bez zastavení je možné, jen když nepřechází chodec nebo nejede auto z boku,“ řekl.

Zelená vlna donedávna nebyla v horní části Rokycanské. „Řidiči si ale stěžovali, že kvůli výjezdu aut z Jiřinové ulice nenavazuje zelená od Pietasu,“ vysvětlil změnu.

Autor: Martin Švec

26.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení