Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zelená vlna na křižovatkách? Pro řidiče spíše nemyslitelné

Plzeň – Zná to snad každý řidič, který jezdí po Plzni. Namísto plynulé jízdy musí zabrzdit a počkat, než na semaforu znovu padne zelená. Dvěma navazujícími křižovatkami přitom bez problémů projel. Červená ho zastavila až na té třetí. A takhle se to opakuje dokola. Projet řadu plzeňských křižovatek z jednotlivých částí města bez zastavení na takzvanou zelenou vlnu je totiž nemyslitelné.

26.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Jan Grohmann ze Správy veřejného statku města Plzně tvrdí, že někde je sice systém zelené vlny nastavený, průjezdu bez zastavení ovšem brání hustota provozu nebo přednost městské hromadné dopravy a bezpečnost. Jde třeba o křižovatky z Lochotína či z Bor do centra a opačně. „Na křižovatce Karlovarská – Lidická řidičům zkrátí zelenou

tramvaj číslo 4. Autobus, který před odbočkou na Vinice najíždí na kolejiště, totiž nemůže jet souběžně s tramvají,“ vysvětlil jeden z příkladů Grohmann.

Prodloužit červenou či zelenou na semaforu umožňuje vozům MHD palubní počítač napojený na řadič semaforu. „Na některých křižovatkách proto autům padne červená o něco dříve, pokud se k semaforu blíží vozidlo MHD. To pak narušuje zelenou vlnu,“ sdělil Grohmann s tím, že městská hromadná dopravá tím pádem nenabírá zpoždění.

V dopravní špičce řidiče zdrží hlavně ucpané silnice. „Na semaforu u pošty v Solní ulici padne zelená, projedu další křižovatku, ale u divadla ji kvůli koloně aut nestihnu,“ všiml si řidič Kamil Novák.

Řidiči si stěžují, že někde nejsou schopni projet přes prázdné křižovatky, i když přidají plyn na 60 až 70 km/h. „Na křižovatce Vejprnická – Skvrňanská od Skvrňan svítí zelená, ale nemáte šanci projet křižovatkou Tylova – Domažlická, ani když jedete povolenou sedmdesátkou,“ pověděl Novák.

Stává se, že řidiči stěží stihnou zelenou na semaforu Tylova – Korandova, jakmile se rozjedou z křižovatky Tylova – Domažlická. „Občas se to dá, ale musí jet před vámi auto rychleji než 50 kilometrů v hodině,“ vypozoroval řidič, který si nepřál uvést jméno.

Podle Grohmanna koordinace semaforů není nastavena také třeba na křižovatkách u továren na Borských polích. „Od kruhového objezdu na Domažlické až k Tescu dojet bez zastavení je možné, jen když nepřechází chodec nebo nejede auto z boku,“ řekl.

Zelená vlna donedávna nebyla v horní části Rokycanské. „Řidiči si ale stěžovali, že kvůli výjezdu aut z Jiřinové ulice nenavazuje zelená od Pietasu,“ vysvětlil změnu.

Autor: Martin Švec

26.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Euro, ilustrační foto
20 4

Duel Deníku: Měla by Česká republika přijmout euro?

Donald Trump
4

Trump zakázal vstup do země lidem z KLDR, Venezuely a Čadu

Když věční rivalové spojí síly. Duo „Fedal“ rozzářilo tenisový svět

Vytvořili jednu z největších rivalit ve sportovních dějinách. Na okruhu ATP se spolu potkávají více než patnáct let. Nyní se poprvé postavili bok po boku do společné čtyřhry. Roger Federer a Rafael Nadal podtrhli vytvořením unikátní deblové dvojice jedinečnost celého Laver Cupu. Navíc se mohou nazývat neporaženým párem.

DOTYK.CZ

Kolonie o sto lidech na Měsíci. To je vize Bernarda Foinga pro rok 2040

Během několika desetiletí se objeví první "měsíční miminka" - děti, které budou žít se svými rodiči na Měsíci. Tvrdí to Bernard Foing, jenž svou vizi osídleného Měsíce představil na Evropském kongresu planetárních věd v lotyšské Rize.

Poslední místo na kandidátce? Někteří poslanci zabojují o přednostní hlasy

Někteří nynější poslanci nemají obhajobu mandátu v říjnových parlamentních volbách vzhledem k umístění na kandidátkách jistou. Budou muset spoléhat na přednostní hlasy. Trojice nynějších zákonodárců se znovu uchází o mandát dokonce až z posledního místa listin, které jsou zveřejněny na volebním serveru.

Nastavme pojištění pro nemocnice jako povinné ručení u aut, navrhují poslanci

Pojištění odpovědnosti je příliš drahé, stěžují si české špitály. Suma roste i těm, které chyby nedělají. Nejčastěji se dostávají do sporů porodníci a chirurgové, tvrdí právník.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení