VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zelená vlna na křižovatkách? Pro řidiče spíše nemyslitelné

Plzeň – Zná to snad každý řidič, který jezdí po Plzni. Namísto plynulé jízdy musí zabrzdit a počkat, než na semaforu znovu padne zelená. Dvěma navazujícími křižovatkami přitom bez problémů projel. Červená ho zastavila až na té třetí. A takhle se to opakuje dokola. Projet řadu plzeňských křižovatek z jednotlivých částí města bez zastavení na takzvanou zelenou vlnu je totiž nemyslitelné.

26.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Jan Grohmann ze Správy veřejného statku města Plzně tvrdí, že někde je sice systém zelené vlny nastavený, průjezdu bez zastavení ovšem brání hustota provozu nebo přednost městské hromadné dopravy a bezpečnost. Jde třeba o křižovatky z Lochotína či z Bor do centra a opačně. „Na křižovatce Karlovarská – Lidická řidičům zkrátí zelenou

tramvaj číslo 4. Autobus, který před odbočkou na Vinice najíždí na kolejiště, totiž nemůže jet souběžně s tramvají,“ vysvětlil jeden z příkladů Grohmann.

Prodloužit červenou či zelenou na semaforu umožňuje vozům MHD palubní počítač napojený na řadič semaforu. „Na některých křižovatkách proto autům padne červená o něco dříve, pokud se k semaforu blíží vozidlo MHD. To pak narušuje zelenou vlnu,“ sdělil Grohmann s tím, že městská hromadná dopravá tím pádem nenabírá zpoždění.

V dopravní špičce řidiče zdrží hlavně ucpané silnice. „Na semaforu u pošty v Solní ulici padne zelená, projedu další křižovatku, ale u divadla ji kvůli koloně aut nestihnu,“ všiml si řidič Kamil Novák.

Řidiči si stěžují, že někde nejsou schopni projet přes prázdné křižovatky, i když přidají plyn na 60 až 70 km/h. „Na křižovatce Vejprnická – Skvrňanská od Skvrňan svítí zelená, ale nemáte šanci projet křižovatkou Tylova – Domažlická, ani když jedete povolenou sedmdesátkou,“ pověděl Novák.

Stává se, že řidiči stěží stihnou zelenou na semaforu Tylova – Korandova, jakmile se rozjedou z křižovatky Tylova – Domažlická. „Občas se to dá, ale musí jet před vámi auto rychleji než 50 kilometrů v hodině,“ vypozoroval řidič, který si nepřál uvést jméno.

Podle Grohmanna koordinace semaforů není nastavena také třeba na křižovatkách u továren na Borských polích. „Od kruhového objezdu na Domažlické až k Tescu dojet bez zastavení je možné, jen když nepřechází chodec nebo nejede auto z boku,“ řekl.

Zelená vlna donedávna nebyla v horní části Rokycanské. „Řidiči si ale stěžovali, že kvůli výjezdu aut z Jiřinové ulice nenavazuje zelená od Pietasu,“ vysvětlil změnu.

Autor: Martin Švec

26.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies