VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zelená vlna na křižovatkách? Pro řidiče spíše nemyslitelné

Plzeň – Zná to snad každý řidič, který jezdí po Plzni. Namísto plynulé jízdy musí zabrzdit a počkat, než na semaforu znovu padne zelená. Dvěma navazujícími křižovatkami přitom bez problémů projel. Červená ho zastavila až na té třetí. A takhle se to opakuje dokola. Projet řadu plzeňských křižovatek z jednotlivých částí města bez zastavení na takzvanou zelenou vlnu je totiž nemyslitelné.

26.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Jan Grohmann ze Správy veřejného statku města Plzně tvrdí, že někde je sice systém zelené vlny nastavený, průjezdu bez zastavení ovšem brání hustota provozu nebo přednost městské hromadné dopravy a bezpečnost. Jde třeba o křižovatky z Lochotína či z Bor do centra a opačně. „Na křižovatce Karlovarská – Lidická řidičům zkrátí zelenou

tramvaj číslo 4. Autobus, který před odbočkou na Vinice najíždí na kolejiště, totiž nemůže jet souběžně s tramvají,“ vysvětlil jeden z příkladů Grohmann.

Prodloužit červenou či zelenou na semaforu umožňuje vozům MHD palubní počítač napojený na řadič semaforu. „Na některých křižovatkách proto autům padne červená o něco dříve, pokud se k semaforu blíží vozidlo MHD. To pak narušuje zelenou vlnu,“ sdělil Grohmann s tím, že městská hromadná dopravá tím pádem nenabírá zpoždění.

V dopravní špičce řidiče zdrží hlavně ucpané silnice. „Na semaforu u pošty v Solní ulici padne zelená, projedu další křižovatku, ale u divadla ji kvůli koloně aut nestihnu,“ všiml si řidič Kamil Novák.

Řidiči si stěžují, že někde nejsou schopni projet přes prázdné křižovatky, i když přidají plyn na 60 až 70 km/h. „Na křižovatce Vejprnická – Skvrňanská od Skvrňan svítí zelená, ale nemáte šanci projet křižovatkou Tylova – Domažlická, ani když jedete povolenou sedmdesátkou,“ pověděl Novák.

Stává se, že řidiči stěží stihnou zelenou na semaforu Tylova – Korandova, jakmile se rozjedou z křižovatky Tylova – Domažlická. „Občas se to dá, ale musí jet před vámi auto rychleji než 50 kilometrů v hodině,“ vypozoroval řidič, který si nepřál uvést jméno.

Podle Grohmanna koordinace semaforů není nastavena také třeba na křižovatkách u továren na Borských polích. „Od kruhového objezdu na Domažlické až k Tescu dojet bez zastavení je možné, jen když nepřechází chodec nebo nejede auto z boku,“ řekl.

Zelená vlna donedávna nebyla v horní části Rokycanské. „Řidiči si ale stěžovali, že kvůli výjezdu aut z Jiřinové ulice nenavazuje zelená od Pietasu,“ vysvětlil změnu.

Autor: Martin Švec

26.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jiří Zimola.
6

Zimola do voleb nejde, ostatní ano

Policejní zásah v českolipském hypermarketu Albert.

V České Lípě v Albertu se údajně střílelo

AKTUALIZOVÁNO

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

DOTYK.CZ

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.  

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

AKTUALIZOVÁNO

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies