VYBERTE SI REGION

Železničáři zastavili zrušení mladotické trati. Nechcete ji?

Plzeňsko - Zastavte zrušení železnice Mladotice - Kralovice. Zhruba tak lze shrnout žádost, kterou začátkem srpna podala plzeňská Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na ministerstvo dopravy. K čemu to? Blýská se snad zpustlé trati na lepší časy? Těžko říct.

16.9.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Radmila Pokorná

SŽDC tvrdí, že se snaží najít zájemce, který jednokolejnou trať koupí, opraví a zprovozní. Z obcí však zní, že jde o alibismus a trať dříve či později stejně zanikne.

Ministerstvo žádosti SŽDC vyhovělo, a hledání potenciálního kupce tedy pokračuje.

„Je to obyčejný alibismus, trať si nikdo v takovém stavu koupit nemůže," tvrdí Zdeněk Slach, starosta Mladotic, které zrušením úseku přišly o cenné spojení s Kralovicemi a Rakovníkem.

Podle Slacha existují tři varianty, jak s chátrající železnicí naložit. „Ideálně by se o její zprovoznění měly postarat dráhy. Pokud to není v jejich silách, měl by se o koleje starat soukromník, ovšem rovnou o celý úsek z Mladotic do Rakovníka, aby byla doprava bez přestupů. Třetí možnost je nechat trať být, zlikvidovat ji," míní Slach.

O někom, kdo by trať chtěl, starosta neví. „Kdo by to dělal? A proč? Aby ji musel za miliony napřed opravit? To by byla sebevražda," dodává.

Starosta Kralovic Rudolf Salfický řekl, že stanovisko města k trati se nezměnilo. „Zní: Nerušit," konstatoval Salfický. Ani kralovický úřad však podle něj žádný vážnější zájemce o železnici v uplynulých měsících ani letech neoslovil.

Kolik by vlastně téměř dvanáctikilometrová trať stála? Metr kolejí by podle takzvané úřední ceny a podle údajů z letošního března vyšel na tři až osm tisíc korun. Takovou částku lze sice snížit až o 85procentní odpis kvůli stáří majetku, ale i tak vyjde odkoupení staré trati na desítky milionů korun. Její oprava by si vyžádala přes sto milionů.

Trať č. 162

• Téměř 38 km dlouhá trať označená číslem 162 vede z Mladotic přes Kralovice až do Rakovníka.
• Trať začala sloužit v roce 1899.
• V roce 1997 přišly první problémy - doprava v úseku Mladotice - Čistá byla zastavena a vlaky nahradily autobusy.
• V roce 2001 prodělal úsek Čistá - Kralovice rekonstrukci a doprava mezi Rakovníkem a Kralovicemi opět ožila.
• Úsek do Mladotic však zůstal nesjízdný a postupně chátral. Kolejiště začalo zarůstat, na trať se také zaměřili zloději, kteří velkou část kolejnic, pražců i sloupů rozkradli.
• V roce 2010 na podnět Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) začalo správní řízení o zrušení úseku Mladotice - Kralovice. Bylo přerušeno.
• Oficiálně byl úsek Mladotice - Kralovice zrušen v prosinci roku 2011.
• 10.8. 2012 zažádala SŽDC o přerušení správního řízení, 
neboli o zastavení zrušení trati Mladotice - Kralovice. Trať je nyní na prodej a hledá kupce, který by ji nejprve opravil a potom zprovoznil.

Autor: Pavel Korelus

16.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Postrach Vysočiny: Žena zničila desítky aut a zapálila volejbalové kabiny

Havlíčkův Brod – Bývalou řidičku kamionu a uklízečku Bohumilu Šustrovou ze Ždírce nad Doubravou poslal v úterý Okresní soud v Havlíčkově Brodě na devět měsíců do vězení, a to za podpálení kabin havlíčkobrodským sportovcům.

Týden fungování EET: 18,1 milionu účtenek a 700 udání

Praha - Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET do dnešních 19:00, tedy za skoro týden fungování evidence tržeb, zhruba 18,1 milionu účtenek. Zároveň finanční správa už eviduje 706 oznámení o nevydání účtenky. Informovala o tom mluvčí Finanční správy Petra Petlachová. Systém podle ní běží plynule a bez problémů.

ANO chce Jermanovou ve vedení Sněmovny nahradit Vondráčkem

Praha - Poslanci ANO do vedení Sněmovny vybrali svého místopředsedu Radka Vondráčka. Měl by nahradit místopředsedkyni dolní komory Jaroslavu Jermanovou, která se rozhodla rezignovat kvůli zvolení středočeskou hejtmankou. O nominaci rozhodli poslanci ANO ve středu večer v tajném hlasování. Informovala o tom mluvčí hnutí Lucie Kubovičová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies