VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Křivoklátské okruhy lákají cyklisty trasy dlouhé stovky kilometrů

Náruživí polykači kilometrů i rekreační cyklisté, kteří milují jízdu po poklidných silničkách obklopených středočeskou přírodou, mohou jásat. Úsilím Klubu pražských cyklistů totiž vznikl ojedinělý systém silničních cyklistických tras o délce téměř 450 kilometrů, tak zvané Křivoklátské okruhy.

15.7.2012
SDÍLEJ:

Cyklistika. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK

A čím jsou nové cyklotrasy od jiných unikátní? Celkem osm okruhů tras totiž zavede cyklisty zpět do výchozího místa, a to bez toho aniž by museli studovat mapu nebo odhadovat dobu, za jakou trasu ujedou.

Nástupní místo vzniklo na parkovišti u základní školy v Hostivici na západním okraji metropole. Stojí zde velkoformátová mapa se všemi trasami, cyklisté tu mají k dispozici mapy do kapsy a svá kola mohou zaparkovat do speciálních stojanů.

Jednotlivé okruhy jsou různé obtížnosti, takže si mohou vybrat cyklisté všech výkonnostních kategorií. Nacházejí se v západní části Středočeského kraje a využívají silnice, kde jezdí minimálně aut a které mají současně kvalitní povrch.

„Cílem tohoto dlouhodobého projektu je nabídnout vhodnou alternativu ke stávajícím cyklostezkám, jejichž trasa často kombinuje jízdu po běžných komunikacích s terénními úseky, které mohou méně zdatným cyklistům a těm bez vhodného vybavení způsobovat problémy," říká Josef Přib z Klubu pražských cyklistů. Inspirací k systému cyklotras byly evropské země, jako Itálie, Francie, Španělsko, které mají propracovaný systém silničních rekreačních okruhů pro cyklisty.

„Když v Čechách chcete jet na kole nějaký okruh, musíte si mapu nastudovat a propojit několik cyklotras, abyste se dostali zpět do stejného místa. U Křivoklátských okruhů však sledujete jen jedno číslo vámi zvolené trasy a dopředu víte, kolik ujedete," vysvětluje Martin Huleja z Klubu pražských cyklistů přednost nových cyklotras.

Projekt začal vznikat začátkem tohoto roku a klub slibuje, že není posledním svého druhu. „V dohledné době bychom chtěli vybudovat obdobné projekty v dalších částech Středočeského kraje a přispět tak k dalšímu rozvoji cyklistiky," dodává Přib.

Křivoklátské okruhy – 450 km

Trasa 1: Mini okruh

Vede z Hostivice přes Sobín, Chýni, Honice, Hájek a Litovice, zpět do Hostivic.

Délka – 18 km

Přibližná doba jízdy – 1 h

Trasa 2: Unhošťský okruh

Délka – 32 km

Přibližná doba jízdy – 1,5-2 h

Trasa 3: Chýňavský okruh

Délka – 46 km

Přibližná doba jízdy – 2-3 h

Trasa 4:Bratronický okruh

Délka – 55 km

Přibližná doba jízdy – 2,5-4 h

Trasa 5: Bělečský okruh

Délka – 63 km

Přibližná doba jízdy – 2,5-4,5 h

Trasa 6: Nižborský okruh

Délka – 68 km

Přibližná doba jízdy – 3-5 h

Trasa 7: Zbečenský okruh

Délka – 76 km

Přibližná doba jízdy – 3,5-6 h

Trasa 8: Křivoklátský okruh

Délka – 90 km

Přibližná doba jízdy – 4-7 h

Autor: Barbora Kabátová

15.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies