VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budoucnost pražských restaurací? Rozvoz hotovek

Praha – Kdysi to byla scéna známá pouze z amerických filmů. Hlavní hrdinové měli ukrutný hlad, ale místo toho, aby si stoupli k plotně, pouze zvedli telefon. Za chvilku se u dveří objevil poslíček ve stejnokroji a úslužně předával obří krabici s pizzou.

13.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Dnes už si pizzu alespoň občas objedná skoro každý z nás. Rozvoj jídel se stal nedílnou součástí našeho městského života. Dovozy jídla do domu jsou stále populárnější a projevuje se to i na pestřejší nabídce.

Pizza i sushi

„Největším tahákem je pořád pizza, ale začínají se prosazovat další jídla," říká Adam Kurzok, zakladatel portálu Pizzatime.cz, který sdružuje rozvozy jídel na internetu. Zdaleka však nezůstalo pouze u italských pokrmů, přestože již zmiňovaná pizza je podle Kurzova stále největší tahákem. „Mezi rozvážkami je spousta alternativ. Například hvězdou uplynulého roku je sushi," upozorňuje Kurzok.

Právě vzestup exotické kuchyně patří k současným trendům. Není problém objednat si sushi, jaké mají například v Hiltonu. „Nejoblíbenější jsou pestré sushi sety a rýžové nudle pad thai z pánve wok," říká Ivan Žídek ze společnosti Sushi Time, která prodává přes internet asijské speciality. Snaží se přitom dbát na čerstvost surovin, ale také estetický zážitek. Zatím prý úspěšně. „Více než polovina zákazníků se k nám vrací," pochvaluje si Žídek.

Právě důraz na kvalitu surovin zdůrazňuje i Pavel Matoušek, který se stará o chod a rozvážku fast foodového bistra Burrito Loco. „Sháníme autentické ingredienci a vytváříme i vlastní recepty. Někdy je to časově náročné na přípravu, ale zvládáme to sladit." Přestože podniků zaměřených na mexickou kuchyni přibývá, mnoho z nich podle Matouška přizpůsobuje nabízené menu zdejšímu prostředí, což leckdy jídlům ubírá na kvalitě.

Rychle a pohodlně

„Máme přesně stanovenou dobu přípravy jídla a zároveň respektujeme trend zdravé kuchyně, který zákazníci vyžadují," říká Matoušek. Dokonce ani pověstné mexické pikantnosti se Češi nebojí. „Překvapilo nás, že nejen muži, ale i ženy si s oblibou objednávají pikantní salsy," svěřil se Matoušek. A co lidi nejčastěji vede k tomu, že si nechávají dovážet jídlo až před dveře? „Jsem poměrně dost časově vytížen, takže nechci ztrácet obědem moc času. Je pro mě pohodlnější a rychlejší objednat si jídlo do práce než strávit hodinu někde v restauraci," objasňuje Michal Karmazín.

Společně s kolegy z práce využívá rozvoz skoro každý den „Mám vytipováno asi šest nebo sedm podniků, z jejichž nabídky si vybírám. Občas zkouším i nějaké další. Záleží to na tom, na jaký typ kuchyně mám momentálně chuť. Někdy to jsou těstoviny, jindy sushi nebo nějaká česká klasika," vyjmenovává Karmazín.

Žádný luxus

Ač se to někomu může zdát jako luxus, je to podle něho zdravější než nějaké hotovka za osmdesát korun. „I když má rozvážková služba u nás stále ještě rezervy, tak poměr kvalita a cena mi přijde přijatelný," hodnotí Karmazín.

„Někteří zjišťují, že ve dvou se jim nevyplatí vařit, když jsou unavení nebo se místo vaření chtějí věnovat něčemu jinému," doplňuje Tomáš Richter z pražských rozvozů restaurací U sadu a Persona.

Právě bohatí a pracovně vytížení lidé a renomované firmy tvoří většinovou klientelu rozvážkových služeb. „Jedná se o velké objednávky obědů nad deset lidí, nebo rovnou catering na různá jednání," upřesňuje Matoušek. Občas prý ale dochází i ke kuriozním situacím, kdy si rozvoz přeje člověk, jenž bydlí o dvě ulice dál, než-li je daná restaurační provozovna. Jednoduše proto, že se mu nechce pro jídlo do restaurace. „Všiml jsem si, že to dělají pouze bohatí Češi, cizinec si raději dojde vybrat jídlo, i když si ho nechá zabalit a sní ho až doma nebo v kanceláři," sděluje své postřehy Matoušek.

Karta místo bankovek

Možná se tím cizince chtějí vyvarovat i nepříjemných překvapení v podobě zkažené či rovnou zapomenuté objednávky. I to se některým rozvážkovým službám stává. Na druhé straně existují i firmy, které mají speciálně vyškolený a elegantně oblečený personál, a nestává se jim, že by zákazníkovi doručily studené jídlo. A některé rozvážkové služby jdou ještě dále. Místo klasických bankovek nabízejí platbu kartou.

„V Anglii mají podobné portály až 60 procent plateb kartou, Česko tato revoluce ještě čeká," říká Kurzok. „Už brzy se chystáme zprovoznit platbu kartou přes internet předem také na našem webu," dodává.

Autor: Soňa Kacerovská

13.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
4 5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

V Karlových Varech byla dokončena nová odbavovací hala Horního nádraží. Práce na úpravách kolejiště a peronů ale ještě pokračují.
2 71

Nové čekárny či toalety. Železničáři utratí za rekonstrukce půl miliardy

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies