VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budoucnost pražských restaurací? Rozvoz hotovek

Praha – Kdysi to byla scéna známá pouze z amerických filmů. Hlavní hrdinové měli ukrutný hlad, ale místo toho, aby si stoupli k plotně, pouze zvedli telefon. Za chvilku se u dveří objevil poslíček ve stejnokroji a úslužně předával obří krabici s pizzou.

13.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Dnes už si pizzu alespoň občas objedná skoro každý z nás. Rozvoj jídel se stal nedílnou součástí našeho městského života. Dovozy jídla do domu jsou stále populárnější a projevuje se to i na pestřejší nabídce.

Pizza i sushi

„Největším tahákem je pořád pizza, ale začínají se prosazovat další jídla," říká Adam Kurzok, zakladatel portálu Pizzatime.cz, který sdružuje rozvozy jídel na internetu. Zdaleka však nezůstalo pouze u italských pokrmů, přestože již zmiňovaná pizza je podle Kurzova stále největší tahákem. „Mezi rozvážkami je spousta alternativ. Například hvězdou uplynulého roku je sushi," upozorňuje Kurzok.

Právě vzestup exotické kuchyně patří k současným trendům. Není problém objednat si sushi, jaké mají například v Hiltonu. „Nejoblíbenější jsou pestré sushi sety a rýžové nudle pad thai z pánve wok," říká Ivan Žídek ze společnosti Sushi Time, která prodává přes internet asijské speciality. Snaží se přitom dbát na čerstvost surovin, ale také estetický zážitek. Zatím prý úspěšně. „Více než polovina zákazníků se k nám vrací," pochvaluje si Žídek.

Právě důraz na kvalitu surovin zdůrazňuje i Pavel Matoušek, který se stará o chod a rozvážku fast foodového bistra Burrito Loco. „Sháníme autentické ingredienci a vytváříme i vlastní recepty. Někdy je to časově náročné na přípravu, ale zvládáme to sladit." Přestože podniků zaměřených na mexickou kuchyni přibývá, mnoho z nich podle Matouška přizpůsobuje nabízené menu zdejšímu prostředí, což leckdy jídlům ubírá na kvalitě.

Rychle a pohodlně

„Máme přesně stanovenou dobu přípravy jídla a zároveň respektujeme trend zdravé kuchyně, který zákazníci vyžadují," říká Matoušek. Dokonce ani pověstné mexické pikantnosti se Češi nebojí. „Překvapilo nás, že nejen muži, ale i ženy si s oblibou objednávají pikantní salsy," svěřil se Matoušek. A co lidi nejčastěji vede k tomu, že si nechávají dovážet jídlo až před dveře? „Jsem poměrně dost časově vytížen, takže nechci ztrácet obědem moc času. Je pro mě pohodlnější a rychlejší objednat si jídlo do práce než strávit hodinu někde v restauraci," objasňuje Michal Karmazín.

Společně s kolegy z práce využívá rozvoz skoro každý den „Mám vytipováno asi šest nebo sedm podniků, z jejichž nabídky si vybírám. Občas zkouším i nějaké další. Záleží to na tom, na jaký typ kuchyně mám momentálně chuť. Někdy to jsou těstoviny, jindy sushi nebo nějaká česká klasika," vyjmenovává Karmazín.

Žádný luxus

Ač se to někomu může zdát jako luxus, je to podle něho zdravější než nějaké hotovka za osmdesát korun. „I když má rozvážková služba u nás stále ještě rezervy, tak poměr kvalita a cena mi přijde přijatelný," hodnotí Karmazín.

„Někteří zjišťují, že ve dvou se jim nevyplatí vařit, když jsou unavení nebo se místo vaření chtějí věnovat něčemu jinému," doplňuje Tomáš Richter z pražských rozvozů restaurací U sadu a Persona.

Právě bohatí a pracovně vytížení lidé a renomované firmy tvoří většinovou klientelu rozvážkových služeb. „Jedná se o velké objednávky obědů nad deset lidí, nebo rovnou catering na různá jednání," upřesňuje Matoušek. Občas prý ale dochází i ke kuriozním situacím, kdy si rozvoz přeje člověk, jenž bydlí o dvě ulice dál, než-li je daná restaurační provozovna. Jednoduše proto, že se mu nechce pro jídlo do restaurace. „Všiml jsem si, že to dělají pouze bohatí Češi, cizinec si raději dojde vybrat jídlo, i když si ho nechá zabalit a sní ho až doma nebo v kanceláři," sděluje své postřehy Matoušek.

Karta místo bankovek

Možná se tím cizince chtějí vyvarovat i nepříjemných překvapení v podobě zkažené či rovnou zapomenuté objednávky. I to se některým rozvážkovým službám stává. Na druhé straně existují i firmy, které mají speciálně vyškolený a elegantně oblečený personál, a nestává se jim, že by zákazníkovi doručily studené jídlo. A některé rozvážkové služby jdou ještě dále. Místo klasických bankovek nabízejí platbu kartou.

„V Anglii mají podobné portály až 60 procent plateb kartou, Česko tato revoluce ještě čeká," říká Kurzok. „Už brzy se chystáme zprovoznit platbu kartou přes internet předem také na našem webu," dodává.

Autor: Soňa Kacerovská

13.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opel Insignia Grand Sport.

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Žižkovský vysílač v Praze

Nové televizní vysílání startuje od března

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies