VYBERTE SI REGION

Chodcům v Praze nejvíc vadí poničené chodníky

Praha – Chodci si v Praze nejvíce stěžují na poničené chodníky a chybějící přechody pro chodce. Vyplývá to z příspěvků na webovém portálu Chodci sobě, na který Pražané mohou posílat náměty a připomínky, jak zlepšit chůzi po městě. Nejvíce jim zatím vychází vstříc Praha 10 a Praha 4, řekla Eva Šuchmanová z občanského sdružení Oživení, které spolu s Pražskými matkami portál spravuje.

15.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Webové stránky jsou v provozu od února. Od té doby jeho administrátoři zpracovali stovky podnětů, které tvoří krátký popis problému a fotografie daného místa. „Na začátku jich chodilo opravdu hodně, ale teď se počet ustálil na zhruba dvou až čtyřech podnětech denně," uvedla Šuchmanová. Protože je ale řešení i zdánlivě banálních problémů zdlouhavé, nápravy se zatím lidé dočkali jen v několika případech. Řada radnic na stížnosti obyvatel dokonce ani nereaguje.

Šuchmanová si chválí například městskou část Praha 10, která sama obdobnou službu poskytuje. Nadstandardně spolupracuje také čtvrtá městská část. Naopak žádnou zpětnou vazbu nemá od městské části Praha-Petrovice.

Nejvyšším počtem podnětů se zatím „pyšní" Praha 6 a také centrum města. Stížnosti se nejčastěji týkají děr v chodnících, chybějících přechodů pro chodce, jejich kvality, nepřehledných křižovatek nebo nevhodně nastavené světelné signalizace, kdy lidem vadí hlavně krátká doba pro zelenou. Městské části se ale brání tím, že je to kvůli optimálnímu provozu. Zelená signalizace navíc podle zákona nemusí svítit po celou dobu přecházení chodců. Na mnoha fotografiích Pražané zachytili také bezohledně parkující řidiče.

Do budoucna chce sdružení zlepšit technické možnosti stránek. V budoucnu by tak občané fotografie přikládali nejen ke stížnostem, ale i k již vyřešeným případům. „Zpětná vazba je ten největší problém. Často se o nápravě ani nedozvíme. Některé problémy řeší městské části, jiné magistrát nebo Technická správa komunikací, takže je složité posun dohledat," dodala Šuchmanová s tím, že o projekt Chodci sobě už projevili zájem například v Brně, Ostravě a Zlíně.

Podle sdružení Pražské matky tvoří pěší doprava 23 procent z celkového objemu dopravy v metropoli. Pro město ale podle tohoto sdružení chodci zjevně nejsou prioritou. Například projekt Bezpečné cesty do školy, v němž žáci mapují nebezpečná místa v okolí škol, letos zatím nemohl být kvůli nedostatku peněz zahájen.

Autor: ČTK

15.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies