VYBERTE SI REGION

Stamilionová úspora v MHD? Ropid nepočítal s motoristy

Praha – Po šesti týdnech nového systému městské hromadné dopravy se objem předpokládaných úspor zřejmě ztenčuje. Společnost Ropid, která má integrovanou dopravu v hlavním městě na starosti, svůj projekt za chodu zdokonaluje a zbavuje trhlin. Nepočítala ovšem s tím, že nedostatečnou zárukou spolehlivosti a v praxi nefungujícím plánem odradí část cestujících už na samotném počátku.

16.10.2012
SDÍLEJ:

Změna jízdních řádů v pražské MHD.Foto: Deník/Dimír Šťastný

„Lidé raději sednou do osobního automobilu, vzhledem k zahuštění silnic," říká dopravní odborník Petr Moos, člen oponentského týmu tohoto projektu z ČVUT, který už před zavedením systému se svými spolupracovníky varoval před možnými riziky. To se ukázalo jako opodstatněné.

Mnoho lidí, kteří jsou nespokojeni s nedostatečnou frekvencí nebo špatným spojením, totiž raději sedne za volant svého automobilu, což pro PID znamená úbytek platících cestujících. S tím ovšem Ropid ve svém návrhu na čtyři stamilionovou úsporu nepočítal. „Ohledně financí zatím nemůžeme provést relevantní srovnání. V tuto chvíli je pro nás prioritou reagovat operativně na poptávku cestujících," reaguje zdrženlivě tiskové centrum Ropidu v čele s mluvčím Filipem Drápalem.

Listopadová anketa

„Nyní je ještě příliš krátká doba na nějaké velké zhodnocení změn. Teprve až v listopadu budeme provádět anketní průzkum, kde se budeme ptát cestujících, jak jsou s novým systémem spokojeni. Zatím za sebou máme teprve měsíc a půl," řekl vedoucí plánování Ropidu Martin Jareš. Agentura STEM avšak udělala průzkum v září hned po spuštění systému. Z 550 Pražanů každý druhý vnímal zavedení nových linek jako změnu k horšímu. Pouze jedna desetina lidí byla spokojena.

„Osobně jsem jel několika linkami, abych si ověřil, jak to na problematických místech vypadá. Například přes Budějovickou. Díky těmto zkušenostem jsme posílili další spoje. A z toho, když celý systém můžeme takto vylepšovat a zdokonalovat, aby byl pro cestující co nejpohodlnější, mám radost" říká Jareš. „Hned na počátku jsme říkali, že je potřeba návrh upravovat a zdokonalovat za chodu, až ho uvidíme v provozu," říká Jareš.

„Nevím, pro bych měl být pokusným králíkem," konstatuje Pavel Černoch, který je nespokojený s tím, že organizace zrušila přímé spojení mezi Holešovicemi a Malou Stranou po nábřeží Kapitána Jaroše, tedy jeho domovem a prací. „Proč někdo mění systém, který funguje! Vysvětlí mi někdo ty zácpy po městě?" ptá se.

„Zjistili jsme, že nové linkové vedení nemá žádný zásadní vliv na plynulost a spolehlivost provozu MHD, ani na plynulost individuální dopravy. Hodnoty zpoždění na linkách jsou srovnatelné s podobným obdobím loňského roku," odpovídá mu mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Autor: Kateřina Chvátalová

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nový Seat Ibiza dorazí v létě. Testovací prototyp se maskuje jako Hyundai

Španělská automobilka Seat na jaře příštího roku představí pátou generaci malého hatchbacku Ibiza. Prodej by se pak měl rozběhnout v létě.

Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro ČR

Praha - Antiislamista Martin Konvička k dnešnímu datu vystoupil z politické strany Alternativa pro Českou republiku, za kterou neúspěšně kandidoval v říjnových senátních volbách na Táborsku. Na facebooku uvedl, že k projektu přestal mít důvěru. Důvodem je i to, že strana nebyla schopná odstranit nedostatky, kvůli kterým vláda v pondělí rozhodla, že navrhne soudu pozastavit její činnost.

Nejnovější kasino v Las Vegas „hlídá“ obří drak od českých sklářů

Las Vegas /FOTOGALERIE/- Čeští skláři z Kamenického Šenova se výrazně podíleli na podobě prvního kasina v čínském stylu, které vzniklo v americkém Las Vegas. Herně s desítkami stolů a stovkami automatů totiž vévodí tunový skleněný lustr ve tvaru čínského draka od tuzemské firmy Preciosa Lighting. Kasino oficiálně otevřelo své brány minulý víkend.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies